Skravletråd

Hunden er så fin med meg i dag! Når hun hopper opp i sofaen lander hun ikke lenger med potene klumsete oppå magen og i ansiktet mitt, hun legger seg forsiktig ned vedsiden av meg og passer pp p ikke legge potene oppå meg, med hodet forsiktig på magen min :Heartbigred Ikke maser hun om tur heller, hun går rolig og talmodig rundt i stuen
 
Jeg fikk HG sist, (hyperemesis), er så spent på om det blir samme i dette sv.skapet. Isåfall blir det hardt med en toåring på slep:facepalm:
Har bestilt meg legetime, og ønsket meg oppfølging tidlig, da jeg ble innlagt dehydrert i uke 9 sist gang... Så, håper å starte på kvalmestillende tidligere.
 
Jeg har to svangerskap med hyperemesis tidligere. Spent på denne gangen.. prøver å drikke mye nå, vet ikke om det hjelper. De to andre gangene prøvde jeg både zofran og afipran, uten at det hjalp så særlig på det verste..
Jeg fikk HG sist, (hyperemesis), er så spent på om det blir samme i dette sv.skapet. Isåfall blir det hardt med en toåring på slep:facepalm:
Har bestilt meg legetime, og ønsket meg oppfølging tidlig, da jeg ble innlagt dehydrert i uke 9 sist gang... Så, håper å starte på kvalmestillende tidligere.
 
Jeg har hatt to graviditeter dette året. Begge har endt i utskrapning etter utallige turer inn og ut av sykehuset. Viste seg å være tom fostersekk og det var lenge uavklart om det var EXU eller om jeg bare var kortere på vei enn antatt.

Klarer liksom ikke helt å glede meg over dette svangerskapet ennå for jeg får målt hcg og tydelig stigning. Sist lå jeg akkurat innenfor nedre referanseområde og levde i limbo i ukesvis!
 
Jeg har hatt to graviditeter dette året. Begge har endt i utskrapning etter utallige turer inn og ut av sykehuset. Viste seg å være tom fostersekk og det var lenge uavklart om det var EXU eller om jeg bare var kortere på vei enn antatt.

Klarer liksom ikke helt å glede meg over dette svangerskapet ennå for jeg får målt hcg og tydelig stigning. Sist lå jeg akkurat innenfor nedre referanseområde og levde i limbo i ukesvis!
Åå, kjære deg :Heartbigred Forstår godt det er vanskelig å glede seg over svangerskapet enna. Men jeg krysser fingrene for at det sitter denne gangen! Får du noe ekstra oppfølging denne gangen?
 
Åå, kjære deg :Heartbigred Forstår godt det er vanskelig å glede seg over svangerskapet enna. Men jeg krysser fingrene for at det sitter denne gangen! Får du noe ekstra oppfølging denne gangen?
Har fått ekstra oppfølging i alle mine svangerskap og føler jeg blir godt ivaretatt. Jeg lever med skadet eggleder på høyre side og det er overhengende risiko for EXU, i tillegg har jeg operert i magen (fjernet deler av magesekken pga sårvev og masser) så jeg følges opp på sykehuset gjennom hele svangerskapet mtp ernæring og vekst hos foster.

Gleder meg egentlig bare til jula er over så jeg kan komme i gang med blodprøver. Usikkerheten ligger liksom i denne "mellomperioden" før det blir bekreftet graviditet MED foster på RIKTIG sted! De får jo ikke gjort noe fra eller til - her må kroppen selv gjøre jobben sin riktig:wtf:
 
Tenk at jeg skal bli tante en måneds tid før jeg selv forhåpentligvis skal føde. Det blir så stas ❤️
 
Heldig du! Jeg har 3 søsken og 1 svoger, og ingen av de har planer om barn i nærmeste fremtid. Tror jeg blir bestemor før jeg blir tante... :laughing021 :wacky:
Jeg er allerede tante til 7 stykk men allikevel stas hver gang. Bare nevøer da så langt, så må være lov å håpe på en niese denne gangen ❤️ Kun jeg av mine 5 søsken som har fått jenter så langt. Men kjekt med jevngamle søskenbarn. Mine andre tre barn hadde ingen jevngamle søskenbarn.
 
Jeg er allerede tante til 7 stykk men allikevel stas hver gang. Bare nevøer da så langt, så må være lov å håpe på en niese denne gangen ❤️ Kun jeg av mine 5 søsken som har fått jenter så langt. Men kjekt med jevngamle søskenbarn. Mine andre tre barn hadde ingen jevngamle søskenbarn.
Jeg har bare gutter. Dette være lov å håpe litt på jenta denne gangen :signs003
 
Har fått ekstra oppfølging i alle mine svangerskap og føler jeg blir godt ivaretatt. Jeg lever med skadet eggleder på høyre side og det er overhengende risiko for EXU, i tillegg har jeg operert i magen (fjernet deler av magesekken pga sårvev og masser) så jeg følges opp på sykehuset gjennom hele svangerskapet mtp ernæring og vekst hos foster.

Gleder meg egentlig bare til jula er over så jeg kan komme i gang med blodprøver. Usikkerheten ligger liksom i denne "mellomperioden" før det blir bekreftet graviditet MED foster på RIKTIG sted! De får jo ikke gjort noe fra eller til - her må kroppen selv gjøre jobben sin riktig:wtf:
Jeg kjenner på samme følelsen av at det ikke er helt virkelig ennå. Vil ha bekrefta at hcg stiger normalt med blodprøver, og ha en helt positiv vanlig test før jeg klarer å tro helt på det. Har jo bare vært gravid en eneste gang i livet, og det gikk ikke veien. Blir bra å få det bekrefta. Håper jeg kan få ultralyd i uke 7-8 og se hjertet slå. Kanskje jeg kan få det siden jeg nærmer meg 40? Bor ikke i nærheten av noen som tilbyr det privat, ellers hadde jeg kosta på meg det.
 
Har fått ekstra oppfølging i alle mine svangerskap og føler jeg blir godt ivaretatt. Jeg lever med skadet eggleder på høyre side og det er overhengende risiko for EXU, i tillegg har jeg operert i magen (fjernet deler av magesekken pga sårvev og masser) så jeg følges opp på sykehuset gjennom hele svangerskapet mtp ernæring og vekst hos foster.

Gleder meg egentlig bare til jula er over så jeg kan komme i gang med blodprøver. Usikkerheten ligger liksom i denne "mellomperioden" før det blir bekreftet graviditet MED foster på RIKTIG sted! De får jo ikke gjort noe fra eller til - her må kroppen selv gjøre jobben sin riktig:wtf:
Det er bra du får såpass god oppfølging i det minste. Så får vi bare krysse alt for at det sitter :Heartbigred
 
Jeg er :) Blodprøve rundt uke 20 for å se om babyen er positiv eller negativ og hvis positiv så blir det en sprøyte på deg noen uker etter det.
Fikk jente sist i 2019, så vil tro det er endret siden da. Endret seg fra 2016 til 2019 i hvertfall. De sjekker vel allerede i uke 12?
Sist fikk jeg ikke før etter fødsel, mener jeg. Gir de i uke 28 uansett nå?
 
De har ikke gjort det så tidlig med meg. De vanlige blodprøvene for gravide tok de i uke 7-8, men prøvene med tanken på rhesus fikk jeg tatt senere. Vært gravid i 2021 og 2023. Men det kan hende at man har litt forskjellige protokoller på de forskjellige sykehusene :)
 
Back
Topp