Skravletråd

Godt poeng! Hos meg tok de bare i armen - unødvendig :facepalm:
På mitt legekontor analyserer de prøven så man får et midlertidig svar med én gang (blodprøve i arm både før og etter testen, ikke noe stikk i finger). Så sendes prøven til Haukeland for endelig analyse (er dette som er det endelige svaret, det pleier ikke avvike særlig fra det midlertidige svaret, men det kan gjøre det).
 
Sitter å ser på hoteller i Italia og mange har ikke babyseng eller tar en liten formue i leie hver natt. Tenkte derfor det kanskje var greit å bare ta med vår, men finner ikke noe informasjon om hvordan det funker.

Er det noen som har flydd med Norwegian og tatt med babyseng som har tips?
 
Sitter å ser på hoteller i Italia og mange har ikke babyseng eller tar en liten formue i leie hver natt. Tenkte derfor det kanskje var greit å bare ta med vår, men finner ikke noe informasjon om hvordan det funker.

Er det noen som har flydd med Norwegian og tatt med babyseng som har tips?
Ikke tatt med babyseng utenlands før, for han har bare sovet i samme seng som oss, men har sendt vogn/trille som spesialbagasje, vil jo anta du kan gjøre det med en reiseseng og?
 
Hurra! «Besto» glukosebelastningen! Hadde svangerskapsdiabetes sist, men ikke denne gang. Det ble jeg overraska over, men glad for. Mindre risiko i svangerskapet, mer valgmuligheter rundt fødselen, slipper (trolig) unna alle de ekstra ledningene (som gjorde at jeg følte meg låst til senga under fødsel). Slipper superstreng diett og slipper insulinsprøyter. Feira med å unne meg litt eplebiter oppi cottage cheesen til frokost
 
Veldig fornøyd med boka Smertefri fødsel. Den er dansk, hadde mye øvelser man kan gjøre selv i mnd før fødsel. Følte meg VELDIG forberedt v første fødsel. Tror den har litt samme opplegg som Positiv fødsel.
Jeg tok positiv fødsel sist, og vi skal på bootcamp til Smertefri Fødsel denne gang. Gleder meg! :hello2
 
Gjorde positiv fødsel sist. Skal repetere litt av materialet nå. Det beste jeg «landa» for min egen del fra kurs og erfaringen sist jeg fødte var å ikke ha for klar fødselsplan. Men heller være forberedt på ulike scenaroer. Dette for å ikke låse meg til en bestemt plan, det er jo så mye som kan skje! Viktig for meg å jobbe med redsel for å sprekke denne gang (det gjorde trykketiden sist veldig lang for kroppen min stritta litt i mot).
 
Gjorde positiv fødsel sist. Skal repetere litt av materialet nå. Det beste jeg «landa» for min egen del fra kurs og erfaringen sist jeg fødte var å ikke ha for klar fødselsplan. Men heller være forberedt på ulike scenaroer. Dette for å ikke låse meg til en bestemt plan, det er jo så mye som kan skje! Viktig for meg å jobbe med redsel for å sprekke denne gang (det gjorde trykketiden sist veldig lang for kroppen min stritta litt i mot).
Veldig lurt å være forberedt på ulike scenarioer. Jeg tok også positiv fødsel sist, men hoppa over kapitlet om keisersnitt, for det skulle jeg jo ikke ha. Men så ble det et katastrofekeisersnitt, og følte meg veldig lite forberedt på det. Så denne gangen skal jeg forberede meg på så mange forskjellige scenarioer som mulig.
 
Veldig lurt å være forberedt på ulike scenarioer. Jeg tok også positiv fødsel sist, men hoppa over kapitlet om keisersnitt, for det skulle jeg jo ikke ha. Men så ble det et katastrofekeisersnitt, og følte meg veldig lite forberedt på det. Så denne gangen skal jeg forberede meg på så mange forskjellige scenarioer som mulig.
Har en vennine som opplevde fødselen sin som traumatisk for den ble så veldig annerledes enn hennes plan og det hun så for seg. Det minna meg på å være like «åpen» denne gang for hva som kan skje, som jeg var sist. Jeg klarer ikke helt å «se for meg» keisersnitt selv (fødte vaginalt sist), så må øve meg på at det også kan være noe som kan skje. Jeg synes også det er skummel tanke å føde uten epidural, med tanke på rifter (jeg har en hudtilstand i underlivet som gjør at jeg sprekker lett.)
 
Har en vennine som opplevde fødselen sin som traumatisk for den ble så veldig annerledes enn hennes plan og det hun så for seg. Det minna meg på å være like «åpen» denne gang for hva som kan skje, som jeg var sist. Jeg klarer ikke helt å «se for meg» keisersnitt selv (fødte vaginalt sist), så må øve meg på at det også kan være noe som kan skje. Jeg synes også det er skummel tanke å føde uten epidural, med tanke på rifter (jeg har en hudtilstand i underlivet som gjør at jeg sprekker lett.)
Veldig gode poenger her. Jeg har selv alltid sett for meg en så naturlig fødsel som mulig. Dette blir kanskje eneste gangen jeg får føde, så vil liksom ha hele den råe opplevelsen - slik som min mor, bestemødre osv hadde den.
Men så får jeg beskjed om at det kanskje blir igangsetting, og da må jeg åpne meg opp for så mangt! Vil ikke ha epidural, men det blir kanskje nødvendig hvis f.eks fare for keisersnitt. Så tror det er veldig lurt å ikke låse seg til en fast plan/drømmefødsel - da blir man nok fort skuffet :Heartred
 
Back
Topp