Skravletråd

Lurer på hvordan jeg skal holde dette skjult jeg… Forrige svangerskap var under pandemien, så jeg traff sjeldent folk og om jeg traff noen så var det i forbifarten på butikken, så det var lett å skjule. Begynte med gravidbukse i uke 9 sist fordi jeg var så øm og oppblåst, men merka vel ikke noe typisk «babymage» før såvidt på morgenene i uke 14-15.

Dere som har flere svangerskap bak dere. Kom magen tidligere andre gang? Er.Så.Oppblåst!!!
Ja. Magen kom mye fortere gang nummer to. Jeg var heldigvis 13-14 uker på vei når jeg kom tilbake fra fødselspermisjon så jeg kunne si det til folk :hilarious: For det var ikke tvil om at det var babymage

Ja. Magen kom mye fortere gang nummer to. Jeg var heldigvis 13-14 uker på vei når jeg kom tilbake fra fødselspermisjon så jeg kunne si det til folk :hilarious: For det var ikke tvil om at det var babymage
Det var det jeg «frykta» :hilarious: Håper vi kan holde det hemmelig frem til jul og gjerne lenger, men det er kanskje lite sannsynlig…:smiley-ashamed004

Det var det jeg «frykta» :hilarious: Håper vi kan holde det hemmelig frem til jul og gjerne lenger, men det er kanskje lite sannsynlig…:smiley-ashamed004

Har stort ønske om å vente til jul selv, men oppblåst og følte det var grusomt med lukket jakke istad og måtte åpne den :hilarious: fordelen med en del ekstra på kroppen så ser bare ut som jeg legger på meg:wacky:

Har stort ønske om å vente til jul selv, men oppblåst og følte det var grusomt med lukket jakke istad og måtte åpne den :hilarious: fordelen med en del ekstra på kroppen så ser bare ut som jeg legger på meg:wacky:
Ja, jeg ble også helt uvel av å ha jakka igjen istad. Jeg føler meg ganske sikker på at folk fort skjønner at jeg er gravid. Får gå gjennom klesskapet i morgen og legge en plan for hva som kan skjule en oppblåst mage :bag:

Jeg klarte ikke skjule det. Jeg måtte begynne med gravidbukser i uke 7 eller noe sånt :laughing021Men jeg var ekstremt oppblåst i tillegg, altså. Jeg tror jeg må fortelle det til damene på jobb før jeg forteller ungene. Vi jobber så tett på avdelingen i barnehagen og jeg er pedagogisk leder. Jeg skal liksom ha oversikt og kontroll. Liksom :hilarious:

Ja, jeg ble også helt uvel av å ha jakka igjen istad. Jeg føler meg ganske sikker på at folk fort skjønner at jeg er gravid. Får gå gjennom klesskapet i morgen og legge en plan for hva som kan skjule en oppblåst mage :bag:

Heheh, ja du får ta en gjennomgang :shy: fordelen med denne årstiden er at man kan pakke seg inn i litt store gensere/strikkakjoler osv:D

Jeg klarte ikke skjule det. Jeg måtte begynne med gravidbukser i uke 7 eller noe sånt :laughing021Men jeg var ekstremt oppblåst i tillegg, altså. Jeg tror jeg må fortelle det til damene på jobb før jeg forteller ungene. Vi jobber så tett på avdelingen i barnehagen og jeg er pedagogisk leder. Jeg skal liksom ha oversikt og kontroll. Liksom :hilarious:
Frykter at ikke jeg klarer det heller :bag: Vi jobber også ganske tett, så kan godt være noen må vite det tidligere enn jeg håper. Kjente noen bølger av kvalme når jeg var sulten i dag også, så kan være det tvinger meg til å si noe på jobb før jeg egentlig vil også :shy:

Jeg klarte ikke skjule det. Jeg måtte begynne med T gravidbukser i uke 7 eller noe sånt :laughing021Men jeg var ekstremt oppblåst i tillegg, altså. Jeg tror jeg må fortelle det til damene på jobb før jeg forteller ungene. Vi jobber så tett på avdelingen i barnehagen og jeg er pedagogisk leder. Jeg skal liksom ha oversikt og kontroll. Liksom :hilarious:
Er det noen det blir vanskelig å skjule det for - så er det kollegaene på jobb ja. Er også pedagogisk leder :hilarious: Kjenner at jeg er fryktelig sliten allerede, så spørs hvor lenge jeg klarer å holde det hemmelig..

Hvilke vitaminer/tilskudd tar dere? Jeg har tatt folat siden juli da vi begynte å prøve og tar omega 3 i tillegg. Lurte på om det er noe annet som er lurt å ta i tillegg :)

Omega3 er nok ikke dumt, det burde jeg ta også.

Jeg tar kun Nycoplus multivitamin, tenker det er pengesløs med spesialpakker med gravidvitaminer.. etter det jeg har lest meg opp på så dekker det alt for min del:smiley-angelic001

Jeg tar kun Nycoplus multivitamin, tenker det er pengesløs med spesialpakker med gravidvitaminer.. etter det jeg har lest meg opp på så dekker det alt for min del:smiley-angelic001

Samme her :)

Andre her som er opptatt av hudpleie, og som har produkter som må unngås nå? Tenker mest på eksfoliering av ansiktet. Har brukt Cosrx AHA, og retinol før graviditet.

Er det noen som har erfaring og kan anbefale et trygt og godt produkt til eksfoliering?

Shesser såååå på sjokolade!

Går det bra med alle sammen? :love7

Det går greit her, er mye trøtt, sliten og uvel/små kvalm/ gravidkvalm?? Egen følelse når man er gravid den derre uggenheten og kvalmen :hilarious: men det verste er kanskje avimmelheten :wacky: men jeg nyter det, følerjeg meg hvert fall gravid ❤️:hilarious:

Hvordan går det med deg?

Her går det sånn passe. Kjipt å være forkjølet, blir bekymret over det..

Tar dere alle blodprøver for å måle hcg? Jeg fikk litt lyst til det da jeg fikk 2-3 på cb digital i går 5+1. Riktig nok på utvannet urin rett etter jobb, så jeg vet ikke om jeg ville fått 3+ om jeg hadde tatt den på morgen. Tok en strimmeltest et par timer senere da, og teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Uansett så har jeg ikke fastlege her, så vet ikke hvordan jeg skulle fått tatt blodprøver.. Man går jo ikke på legevakta for sånt? Skulle ringe helsestasjon i dag, men ringte 30 min etter at telefonen stengte :shy: Fysj så usikker man blir når man aldri har vært gravid før..

Back
Topp