Skravletråd

Her går det sånn passe. Kjipt å være forkjølet, blir bekymret over det..

Tar dere alle blodprøver for å måle hcg? Jeg fikk litt lyst til det da jeg fikk 2-3 på cb digital i går 5+1. Riktig nok på utvannet urin rett etter jobb, så jeg vet ikke om jeg ville fått 3+ om jeg hadde tatt den på morgen. Tok en strimmeltest et par timer senere da, og teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Uansett så har jeg ikke fastlege her, så vet ikke hvordan jeg skulle fått tatt blodprøver.. Man går jo ikke på legevakta for sånt? Skulle ringe helsestasjon i dag, men ringte 30 min etter at telefonen stengte :shy: Fysj så usikker man blir når man aldri har vært gravid før..

Jeg har aldri målt hcg, selvom dette er 8 gsng med positive tester :shy: fikk ikke 3+ sist jeg heller selvom teststreken var sterkere, så ikke helt til å stole på de digitale, men skjønner følelsen av å ville se 3+, men det burde den visst når strimmelen er så sterk ❤️

Her går det sånn passe. Kjipt å være forkjølet, blir bekymret over det..

Tar dere alle blodprøver for å måle hcg? Jeg fikk litt lyst til det da jeg fikk 2-3 på cb digital i går 5+1. Riktig nok på utvannet urin rett etter jobb, så jeg vet ikke om jeg ville fått 3+ om jeg hadde tatt den på morgen. Tok en strimmeltest et par timer senere da, og teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Uansett så har jeg ikke fastlege her, så vet ikke hvordan jeg skulle fått tatt blodprøver.. Man går jo ikke på legevakta for sånt? Skulle ringe helsestasjon i dag, men ringte 30 min etter at telefonen stengte :shy: Fysj så usikker man blir når man aldri har vært gravid før..

Jeg har kun tatt hcg blodprøver ved blødning,

Jeg gjorde det ikke på sist vellykkede graviditet selv om jeg en mnd tidligere hadde opplevd SA.

Det er ikke «vanlig» å ta heller med mindre det foreligger blødninger, helsehistorikk til grunn som tilsier at det er behov.

Men du får nok fort et inntrykk her inne at «alle» gjør det, men det skyldes nok også av at mange her inne har opplevd de tingene som gjør at det kanskje er behov for å måle hcg økningen i blodet.

Jeg har kun tatt hcg blodprøver ved blødning,

Jeg gjorde det ikke på sist vellykkede graviditet selv om jeg en mnd tidligere hadde opplevd SA.

Det er ikke «vanlig» å ta heller med mindre det foreligger blødninger, helsehistorikk til grunn som tilsier at det er behov.

Men du får nok fort et inntrykk her inne at «alle» gjør det, men det skyldes nok også av at mange her inne har opplevd de tingene som gjør at det kanskje er behov for å måle hcg økningen i blodet.
Takk for oppklaring! Det gir mening. Da tror jeg at jeg slår meg til ro med at jeg ikke trenger blodprøver :) Jeg har jo uansett sett en jevn stigning siden jeg fikk positiv test. Teststreken har blitt sterkere for hver eneste test jeg har tatt, så da er det jo ingen grunn til å tro at det ikke er som det skal, selv om jeg fikk 2-3 på digital.

Går helt ok kjenner jeg! Hatt migrene hver dag i nesten en uke nå, og regner ikke med at det letter med det første heller :meh: Med deg?
Så grusomt. Men du blir vanligvis bedre av å være gravid, eller?

Det går greit her, er mye trøtt, sliten og uvel/små kvalm/ gravidkvalm?? Egen følelse når man er gravid den derre uggenheten og kvalmen :hilarious: men det verste er kanskje avimmelheten :wacky: men jeg nyter det, følerjeg meg hvert fall gravid ❤️:hilarious:

Hvordan går det med deg?
Egentlig kanskje litt deilig å kjenne symptomene :smiley-ashamed004
Jeg har det ganske greit, syntes symptomene forsvant for en ukes tid siden, men i kveld på personalmøtet, DA kom oppkastet :hilarious:

Egentlig kanskje litt deilig å kjenne symptomene :smiley-ashamed004
Jeg har det ganske greit, syntes symptomene forsvant for en ukes tid siden, men i kveld på personalmøtet, DA kom oppkastet :hilarious:

Åneeii, kommer når det passer minst :hilarious:

Håper jeg snart får svar fra legen de har høstferie avvikling denne uken så kan forstå det kan gå litt treigere men jeg er litt utålmodig.

Var lenge til de hadde ledig time så jeg har bedt om ekonsultasjon for å få bestilt opp blodprøver og ultralyden.

Lurer også veldig på hvor lang tid det tar å få ultralyden, i januar ble jeg tatt inn på dagen da de hadde kapasitet til det, men da var det også mistanker om at noe ikke var som det skulle, denne gangen er det kontroll så kanskje jeg får en time om en uke eller to.

Føler også jeg skulle snakket med sjefen nå mtp jeg tror jeg kan ha behov for å sitte mer hjemme å jobbe, men ønsker gjerne de bekreftelsene fra lege/sykehus først kjenner jeg

Noen som vet hvilke typer teer som er trygge å drikke? Det er mye sprikende svar på nettet, og lurer på om noen eventuelt har blitt opplyst via jordmor/lege ved tidligere svangerskap?

Setter pris på svar, nå som høsten er her og bare lukten av kaffe gjør meg kvalm:love2

Noen som vet hvilke typer teer som er trygge å drikke? Det er mye sprikende svar på nettet, og lurer på om noen eventuelt har blitt opplyst via jordmor/lege ved tidligere svangerskap?

Setter pris på svar, nå som høsten er her og bare lukten av kaffe gjør meg kvalm:love2
Jeg fikk beskjed sist av lege at ricola te var trygg. Hvertfall den grønne boksen.

Takk for oppklaring! Det gir mening. Da tror jeg at jeg slår meg til ro med at jeg ikke trenger blodprøver :) Jeg har jo uansett sett en jevn stigning siden jeg fikk positiv test. Teststreken har blitt sterkere for hver eneste test jeg har tatt, så da er det jo ingen grunn til å tro at det ikke er som det skal, selv om jeg fikk 2-3 på digital.
Kan også si at jeg er rimelig sikker på at clearblue digital skal tas på morgenurin :) Og så fant jeg denne tråden jeg synes var nyttig ang hcg og tester (og clear blue)

Ellers signerer jeg på at det nok ikke er sååå vanlig å måle for hcg som man får inntrykk av her. Har en SA og et vellykket svangerskap bak meg, jeg måler ikke for hcg. Men tar tidlig ul for å gi meg selv litt ro mellom uke 7 og 8 :)

Kommer en å fikser tørketrommelen vår idag, en gang mellom 10-14, er så kjekt å sitte sånn på vent :wacky:

Ja :wacky: hadde vel ikke gjort stort annet enn å ligge på sofaen uansett, men det er det å vite at noen kommer en eller annen gang :hilarious:
Blir digg med tørketrommel igjen da!

Ja :wacky: hadde vel ikke gjort stort annet enn å ligge på sofaen uansett, men det er det å vite at noen kommer en eller annen gang :hilarious:
Blir digg med tørketrommel igjen da!
Elsker tørketrommel!

Back
Topp