Skravletråd

Når var det folk begynner å bestille legetime? Må vi ha både legetime og time hos jordmor? :p Husker nada fra forrigegang.
Jeg gikk til begge deler med de to eldste, byttet litt på. Med yngste gikk jeg bare til fastlegen. Denne gangen har jeg lyst til å bytte litt på igjen. Man kan vel ha de fleste kontrollene til jordmor, men om jeg ikke husker helt feil så må man innom legen et par ganger. Blodprøver før uke 12 for eksempel.
Legen min ville ha meg inn på første time 8+2. Jeg er 5+3 i dag og tenkte å ringe til jordmor i morgen for å sjekke kapasitet/bestille time :)

Jeg gikk til begge deler med de to eldste, byttet litt på. Med yngste gikk jeg bare til fastlegen. Denne gangen har jeg lyst til å bytte litt på igjen. Man kan vel ha de fleste kontrollene til jordmor, men om jeg ikke husker helt feil så må man innom legen et par ganger. Blodprøver før uke 12 for eksempel.
Legen min ville ha meg inn på første time 8+2. Jeg er 5+3 i dag og tenkte å ringe til jordmor i morgen for å sjekke kapasitet/bestille time :)
Aha! Da får jeg se om jeg ringer i morgen eller om det blir etter høstferien. Da er jeg 7+1 evnt når jeg ringer :)

Når var det folk begynner å bestille legetime? Må vi ha både legetime og time hos jordmor? :p Husker nada fra forrigegang.
Jeg skal til lege idag, 3+5. Jeg ønsker oppfølging av jordmor. Husker ikke om jeg måtte ringe selv. Det finner jeg ut idag hos lege :joyful:

Jeg ringte tidligere denne uken, men har time ute i november. Du kan velge selv om du vil gå til jordmor eller legen. Jeg går bare til fastlegen, men får også oppfølging av annen lege pga revmatisme. Så blir mange legetimer fremover :smiley-ashamed004

Det varierer veldig- i utgangspunktet skal jordmor være nok, men i min kommune må vi feks ta evt blodprøve og glukosebelastningstest hos lege. Forrige svangerskap gikk jeg til begge deler, også fordi jeg var sykmeldt og måtte til lege for det. Men føler ikke legen sjekker de samme ting som jordmor, eller følger deg opp på samme måte. Men det kan hende bare er legen min :happy:

Var hos legen på mandag for å få sykmelding, og bestiller time hos jm når jeg ser det er til på tul :shy:

Får besøk ikveld av et par venninner så ryddet og vasket badet og nå kjennes det ut som jeg kunne lett sovna :hilarious: :sleep011

Glemte å forhøre meg om vitaminer, siden jeg allerede må gå på 1 mg folsyre. Får forhøre meg på apoteket i morgen eller vente til mandag da :smiley-ashamed008
Ja, er det 1 mg per tabelett? For trur de fleste multivitamin inneholder folsyre, så da kunne man evt ha tatt multivitamin + 0,6 mg med folsyre om tabelettens størrelse tillater det. Men apoteket vet nok råd ja!

Ja, er det 1 mg per tabelett? For trur de fleste multivitamin inneholder folsyre, så da kunne man evt ha tatt multivitamin + 0,6 mg med folsyre om tabelettens størrelse tillater det. Men apoteket vet nok råd ja!

Anbefalt råd er 400 mikrogram folsyre daglig :)

Lurer på hvordan jeg skal holde dette skjult jeg… Forrige svangerskap var under pandemien, så jeg traff sjeldent folk og om jeg traff noen så var det i forbifarten på butikken, så det var lett å skjule. Begynte med gravidbukse i uke 9 sist fordi jeg var så øm og oppblåst, men merka vel ikke noe typisk «babymage» før såvidt på morgenene i uke 14-15.

Dere som har flere svangerskap bak dere. Kom magen tidligere andre gang? Er.Så.Oppblåst!!!

Back
Topp