Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes godt du kan det hvis du har lyst!Går rundt å tenker på at jeg har så lyst å fortelle barna at vi er gravide nå i jula. De er store, 11 og 13år. Vet de kommer til å bli kjempeglade, men er bare 5+0 i dag. Hva tenker dere om å fortelle så tidlig?

Høres ikke lett utSynes godt du kan det hvis du har lyst!
Hadde gjerne gjort det selv, men det har vært så mye styr for å bli gravid dette året, og jeg har en slags reaksjon på det, så jeg har ikke lyst til å si det til noen akkurat nå.![]()

Hvordan bæresele?Det er en bæresele jeg har så lyst på, men når er det egentlig greit å kjøpe? Kan bli litt overivrig av og til.![]()
Ergobaby EmbraceHvordan bæresele?
Jeg verker etter å fortelle ungene det. De blir 6 og 3 år i januar og de har såååå inderlig lyst på en baby. Jeg spurte dattera mi (eldste) om hun ville vite det når jeg får to streker på testen, eller når det var litt mer tryggere og magen ble større. Hun vet at babyer kan dø inni magen og at det er større risk for det tidlig. Hun sa hun ville vente til det var trygt.Går rundt å tenker på at jeg har så lyst å fortelle barna at vi er gravide nå i jula. De er store, 11 og 13år. Vet de kommer til å bli kjempeglade, men er bare 5+0 i dag. Hva tenker dere om å fortelle så tidlig?
Gleder meg helt sinnsykt mye til å fortelle henne det (minsten og, men henne mest)

Den er GULL. Har den selv fra forrige. Hun hadde kolikk og skrek 24/7. Gikk myyye tur på kveldene ute med den for at hun skulle sove ❤ veldig god å ha på!Ergobaby Embrace
Slikt har det vært med våre også, først når me starta å prøve for 4år siden (då var dei 3 og 5år) så inkluderte me dei i at me prøvde og ka graviditet var og korleis me fant ut om ein var gravid. Hu minsta på då nesten 5år var med å testa når eg fekk min første positive, rett før jul, og så mista eg ei veke etterpå. Det gjorde at hu eldsta ikkje ville veta det før det var "trygt" med neste, men hu minsta ville enda vite det tidlig, så her holdt hu på neste hemmelighet i fleire uker før eldste fikk vite det (då 5 og 6år) men mista både Neriah og Håp seint, og det kasta oss alle av pinnen. Men likevell valgte begge likt og når nå lillebror havna i magen viste lillesøster det igjen lenge før storesøster, (dei var då 6år og 7år) og var med på å overraske hu etter ein ultralyd ( eg hadde sikkert over 20 ultralyder og dei var med på fleire begge). Dei er nå 7år og 9år og skal få bli overraska sammen med mannen på julafta, berre fordi det passer sååå fint!Jeg verker etter å fortelle ungene det. De blir 6 og 3 år i januar og de har såååå inderlig lyst på en baby. Jeg spurte dattera mi (eldste) om hun ville vite det når jeg får to streker på testen, eller når det var litt mer tryggere og magen ble større. Hun vet at babyer kan dø inni magen og at det er større risk for det tidlig. Hun sa hun ville vente til det var trygt.
Så da tenker vi å vente til 12 ukers ultralyden dersom formen min er finGleder meg helt sinnsykt mye til å fortelle henne det (minsten og, men henne mest)
![]()
Eldste vår har og fått vite at vi prøver å lage en baby og fått forklart eggløsningstester og hcg tester. Så hun har skjønt at ene viser om kroppen min har gjort klar egg til slipp eller ikke, og om det har blitt baby i magen eller ikke.Slikt har det vært med våre også, først når me starta å prøve for 4år siden (då var dei 3 og 5år) så inkluderte me dei i at me prøvde og ka graviditet var og korleis me fant ut om ein var gravid. Hu minsta på då nesten 5år var med å testa når eg fekk min første positive, rett før jul, og så mista eg ei veke etterpå. Det gjorde at hu eldsta ikkje ville veta det før det var "trygt" med neste, men hu minsta ville enda vite det tidlig, så her holdt hu på neste hemmelighet i fleire uker før eldste fikk vite det (då 5 og 6år) men mista både Neriah og Håp seint, og det kasta oss alle av pinnen. Men likevell valgte begge likt og når nå lillebror havna i magen viste lillesøster det igjen lenge før storesøster, (dei var då 6år og 7år) og var med på å overraske hu etter ein ultralyd ( eg hadde sikkert over 20 ultralyder og dei var med på fleire begge). Dei er nå 7år og 9år og skal få bli overraska sammen med mannen på julafta, berre fordi det passer sååå fint!men aller helst skulle eg ønska eg klarte å holde det hemmelig så leeenge som mulig, men me har heimeskule og dei hadde utvilsomt merka det
![]()
og så sa hun at hun skulle trøste meg om babyen skulle dø
vesle jenta mi! Så vi venter til etter ultralyden rundt uke 12.Ja det er mykje god læring i dette for dei små, og eg trur at dei blir veldig sterke av å få stå sammen med oss i slike viktige livsvalgEldste vår har og fått vite at vi prøver å lage en baby og fått forklart eggløsningstester og hcg tester. Så hun har skjønt at ene viser om kroppen min har gjort klar egg til slipp eller ikke, og om det har blitt baby i magen eller ikke.
Hun har alltid vært fascinert av svangerskap, fødsler og babyer. Så hun kan masse om det. Hun vet også at det kan være avvik hos fosteret og at den kan dø, og at man kan føde en dø baby osv. Hun har reflektert godt rundt når hun vil vite det og ikke. Hun sa hun ville vente til det var «trygt for gjennomsnittet»og så sa hun at hun skulle trøste meg om babyen skulle dø
vesle jenta mi! Så vi venter til etter ultralyden rundt uke 12.
Så fantastisk ! Åå skønner godt at hun ville være med på fødselenJa det er mykje god læring i dette for dei små, og eg trur at dei blir veldig sterke av å få stå sammen med oss i slike viktige livsvalgminstajento viste meir om fosterfasen enn dei fleste når hu var 5-6år, fortalte ivrig alle som ville høra om plommesekk, utvikling, størrelse, morkaka osv. Hennas store drøm var å få være med på fødsel, men sjukehuset sa nei. Me fekk allikevel korona slik at eg måtte være på sjukehuset aleine, og heile storfamilien såg på fødselen live på messenger
drømmen om å få være med på fødsel er like stor enda, så kanskje me må prøva lykken på eit anna sjukehus
Jenta di høres ut som eit fantastisk medmenneske![]()
har selv aldri vært borti et så empatisk vesen før. Hun er tvers igjennom god Vi går også å lengter etter å fortelle det til jentene, de er 5 og 8 år. Spesielt minste har mast og ønsket seg en lillebror i snart 3 år nå, helt siden bestevennen hennes fikk en lillebror. Å nå når vi har spurt om hva som skjer om jeg får en baby i magen så sa hun at, det kommer aldri baby i magen, så hun har tydeligvis gitt opp å vente på det. Veldig forståelig, vi hadde nesten gitt opp selv.Går rundt å tenker på at jeg har så lyst å fortelle barna at vi er gravide nå i jula. De er store, 11 og 13år. Vet de kommer til å bli kjempeglade, men er bare 5+0 i dag. Hva tenker dere om å fortelle så tidlig?
Så fantastisk ! Åå skønner godt at hun ville være med på fødselenMen så godt at de fikk sett alt gjennom messenger da
Det ville og skulle egentlig dattera mi også, men dagen før jeg fødte så endret sykehuset mening og sa at hun ikke fikk lov til å være med på fødselen pga de syns hun var for liten (2 uker før hun fylte 3 år)Så det var trist. Men mannen filmet hele fødselen, så dattera mi fikk sett den i etterkant
Åå tusen takk for at du sier det! Hun er virkelig et godt medmenneskehar selv aldri vært borti et så empatisk vesen før. Hun er tvers igjennom god
![]()
Har veldig lyst på en hjemmefødselSniker her igjen, jeg.
Dere får føde hjemme neste gangSå får de vært med så mye som de vil!
Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å hatt ungene med på fødsel, og det tror jeg ikke dem heller hadde hatt så lyst til..ingen av dem er særlig interessert i babyer på den måten.
Og jrg kan masse om det og vet hvor trygt det er. Men jeg tør rett og slett ikke Har veldig lyst på en hjemmefødselOg jrg kan masse om det og vet hvor trygt det er. Men jeg tør rett og slett ikke
Har en slags frykt for at det skal være noe fryktelig galt med babyen og at hen trenger hjelp asap, eller at jeg ikke slutter å blø og ender opp med å blø ihjel. Er helt idiotisk, men jeg er for pingle til det. Ellers hadde hjemmefødsel vært drømmen!
Jeg og dattera mi på snart 6 pleier å se på fødevideoer sammenelsker det begge to!

Hjemmefødsel høres veldig koselig utHar veldig lyst på en hjemmefødselOg jrg kan masse om det og vet hvor trygt det er. Men jeg tør rett og slett ikke
Har en slags frykt for at det skal være noe fryktelig galt med babyen og at hen trenger hjelp asap, eller at jeg ikke slutter å blø og ender opp med å blø ihjel. Er helt idiotisk, men jeg er for pingle til det. Ellers hadde hjemmefødsel vært drømmen!
Jeg og dattera mi på snart 6 pleier å se på fødevideoer sammenelsker det begge to!