Skravletråd

Ja jeg føler ikke jeg har blitt fulgt opp så ofte som det er anbefalt heller. Va vel i uke 26, 30 og 34, så vært på tre kontroller.

Hm. Du SKAL egentlig ha en i første trimester (gjerne hos lege, da).. TUL rundt uke 12. OUL rundt uke 18-19... Så, uke 24, 28, 32, 36,38,40,41.. (dette er omtrentlig da).
Men ser ut som de er sånn generelt to uker kronisk forsinket med deg, altså... Ikke noe kritisk tidlig i svangerskapet, men nå på slutten skal du jo ha tettere oppfølging.

Men, om de ikke har tid til skikkelig kontroll, så kan du jo ringe helsestasjonen og bare be om å få sjekket leie. Evt blodtrykk og urin også. Det burde jo ikke ta mer enn 5 minutter, egentlig..

Uansett; høres ut som om du kunne tatt en telefon dit på tirsdag. Bare for å høre litt.

Sist jeg var hos jordmor var da jeg var 34 uker. Da sa hun at ved 36 uker sjekker de babyens leie. Den timen lå babyen med hodet ned, men hun sa at babyen kunne lett flytte på seg enda en stund. Da vi skulle sette opp ny time, trodde jeg det ville bli ved uke 36, men hun hadde ikke tid før jeg er i uke 38. Bør jeg be om å få komme inn før, eller regner hun med at alt er ok siden hun ikke stresset med det? Er 36+0 i dag…
Her ligger ho med hodet ned, og når jeg spurte jordmor sa ho at det ikke var så sannsynlig at babyen kom til å snu seg, isåfall ville jeg kjenne det godt mente jordmor, pga plassmangel:)
Men skjønner du vil sjekke altså!

Flere med mensensmerter nederst i magen nå? Har mye kynnere og nedpress, men begynt å få mensensmerter nå også. Regner med det bare er modningstegn og at kroppen begynner å gjøre seg klar for fødsel om noen uker :) 33+4

Flere med mensensmerter nederst i magen nå? Har mye kynnere og nedpress, men begynt å få mensensmerter nå også. Regner med det bare er modningstegn og at kroppen begynner å gjøre seg klar for fødsel om noen uker :) 33+4
Hm har ingen smerter eller direkte nedpress, bare kynnere. Men jordmor har vært klar på at jeg bør ta kontakt med føden om jeg kjenner nedpress eller smerter, men jeg vet ikke. Kan være greit å høre? Hvis det skulle vise seg at fødsel er på gang er det lettere å stoppe jo tidligere jo bedre.

Det er grunnen til at jeg er innlagt nå. Ville ringt inn og hørt!

Har ingen nedpress, ganske lite (merkbare) kynnere og ingen murringer.. :p

Det er grunnen til at jeg er innlagt nå. Ville ringt inn og hørt!
Jeg har ikke mye mensensmerter, mest kynnere og nedpress. Men i dag har jeg fått mensensmerter 2-3 ganger som har vart i nesten ett minutt og kun helt nederst i magen. Du hadde det kanskje oftere? :)

Har ingen nedpress, ganske lite (merkbare) kynnere og ingen murringer.. :p
Oi! Her får jeg kynnere for nesten ingenting :p I dag har det i tillegg vært mye nedpress. Og litt mensensmerter. Ikke bekymret, men kan ikke huske det startet så tidlig sist bare :shy: Men hun må bare holde seg inne i noen uker til

Oi! Her får jeg kynnere for nesten ingenting :p I dag har det i tillegg vært mye nedpress. Og litt mensensmerter. Ikke bekymret, men kan ikke huske det startet så tidlig sist bare :shy: Men hun må bare holde seg inne i noen uker til

Jeg hadde masse kynnere med nr1 og nr2, også INGENTING med nr3. Nå har jeg NOEN.. av og til. Mest hvis jeg sitter helt stille. :P rare greier.

Jeg har ikke mye mensensmerter, mest kynnere og nedpress. Men i dag har jeg fått mensensmerter 2-3 ganger som har vart i nesten ett minutt og kun helt nederst i magen. Du hadde det kanskje oftere? :)
Ja, jeg hadde så å si konstante mensensmerter, i tillegg til hyppige kynnere. Var vel oppe i 5 på 10 minutter. Men hadde det også nederst, foran på magen liksom.

Her er det å tidvis mensenlignende smerter, vært en del kynnere som har økt en del - igår måtte jeg puste meg gjennom de fordi det var så "trykkete":)
Nedpress, klem på blæra og føler at det "lyner i tissen" skjer noen ganger om dagen.

Ikke klar for at han skal komme enda, men prøver å benytte meg av kynnere til å trene på å puste hehe

Ja, jeg hadde så å si konstante mensensmerter, i tillegg til hyppige kynnere. Var vel oppe i 5 på 10 minutter. Men hadde det også nederst, foran på magen liksom.
Hadde det vært så ofte, så hadde jeg ringt ja. Hvordan går det med deg/dere nå da?☺️

Hehe ja! Med første og andre så merket jeg ikke noe til kynnere, kanskje litt med andre. Litt mer med tredje og med fjerde kommer det ofte(!). Kan jo nesten tenke på meg kynnere :p :hilarious:

Jeg har hatt noen få i dag, men så har jeg båret og løftet og gått litt frem og tilbake. (Bare lette saker, ingenting over 5-6 kg).
Men ellers merker jeg nesten ingenting

Hadde det vært så ofte, så hadde jeg ringt ja. Hvordan går det med deg/dere nå da?☺️
Det ble tre dager på sykehus med lungemodning og riedempende første kvelden. Så har det roet seg. Skrevet ut nå, men merker jeg må ta det helt med ro. Løftet toåringen på fanget for å gi nattakos, og da kom det en kjempekynner med én gang..

Bursdagsgavetips til mann, 28? (Bror)

Nylig fått sitt første barn (men pluss noen bonusbarn), eier eget hus med alt for mye greier i..
Altså... Ikke peiling selv :p

Det ble tre dager på sykehus med lungemodning og riedempende første kvelden. Så har det roet seg. Skrevet ut nå, men merker jeg må ta det helt med ro. Løftet toåringen på fanget for å gi nattakos, og da kom det en kjempekynner med én gang..
Du får prøvd å ta det med ro ☺️ Håper lille holder seg inne litt til❤️

• Omsorg
Reactions: HCS
Her er det å tidvis mensenlignende smerter, vært en del kynnere som har økt en del - igår måtte jeg puste meg gjennom de fordi det var så "trykkete":)
Nedpress, klem på blæra og føler at det "lyner i tissen" skjer noen ganger om dagen.

Ikke klar for at han skal komme enda, men prøver å benytte meg av kynnere til å trene på å puste hehe
Det "lyner i tissen" her også om dagen, særlig når jeg går! Ganske ubehagelig! Er det fordi babyen trykker på urinrøret tro?

Back
Topp