Anbefalingene er å starte med jerntilskudd frå veke 18 om ein har for lave serumferritin nivå. Mine var så lave at eg starta med 60mg pr dag med ein gong eg hadde tatt prøven. Var ganske tidlig på kontroll. Sjekk verdier og eventuelt anbefalt tilskudd i linken.Ja cravings er merkelige greier!
De sa ikke noe om lite jern etter blodprøvene første kontroll. Jeg glemte å spørre, men regner med de hadde sagt noe dersom de var lave. Har tenkt selv at det kan være grunnen til at jeg blir sugen på kjøttprodukter.
https://nhi.no/familie/graviditet/s...til/svangerskap-gode-rad/jern-og-svangerskap/
men jeg får i meg det, klementin og pepperkake da.. ikke mye matlyst ellers. Klarer å få i meg 1/3 av vanlig middag enn hva jeg vanligvis spiser

Men da er det nok det andre hun mente
Lever av fisk er visst ikke greit, noe som er synd siden vi går inn i skreisesongen snart...
Synes kroppen er fantastisk jeg, som sier i fra 
).

Jeg bare måtte ta fiskekaker og rødløk en gang.. Noe jeg aldri ville ha ellers 
I dag merket jeg veldig godt at det er stress som trigger, hadde bursdagsselskap for guttungen, og da kjente jeg det med en gang og har vart hele dagen.. hva ville dere gjort? Jeg har spurt legen om hva jeg kan gjøre, men ikke fått svar.har jo vært mye borte fra jobb, men vil jo ikke bort fra jobb, men kan jo ikke ha så mye fravær derifra heller. Og jeg kan jo ikke si; på onsdag har jeg hodepine, hvis jeg skulle vært redusert..