Skravletråd

Lenge sidan det har blitt skravla her så eg prøver meg på å starte opp litt. Er det nokon som gjer noko kjekt i helga?

Vi var på besøk hjå eit vennepar med ungar i same barnehage i går. Endte opp med å være der i 5 timar, det var skikkelig kjekt. Dei eldste ungane og pappaene var ute og akte mens minste ungen sov. Og damene satt inne og skravla og lagde litt middag.

Så mykje kjekk leik inne etterkvart og skikkelig god mat :happy: så deilig med besøk i ullundertøy og med lave skuldre, og å komme inn i ei stove som ikkje er strigla men som bærer preg av at det faktisk bur ungar der;)

Så koselig helg! Håper vi å blir kjent med foreldre med barn her i Oslo ettervært. :)
Vi hae brukt helgen på god mat og visninger! Er på jakt etter ny leilighet å kjøpe :)

Så koselig helg! Håper vi å blir kjent med foreldre med barn her i Oslo ettervært. :)
Vi hae brukt helgen på god mat og visninger! Er på jakt etter ny leilighet å kjøpe :)

Dette har jeg også tenkt en del på. Har et par venninner med barn i Oslo, men de har egne «nettverk» med andre par m/barn. Håper å bli kjent med noen i barselgruppe :happy:

Dette har jeg også tenkt en del på. Har et par venninner med barn i Oslo, men de har egne «nettverk» med andre par m/barn. Håper å bli kjent med noen i barselgruppe :happy:

Ja det er vel sånn det er, men håper man kommer i fine barselgrupper og blir venner med andre der! :) Ingen jeg kjenner i Oslo har barn.

Så kjekt med vennebesøk og unger som leker i timesvis sammen :D godt for voksne og barn!
Visninger er så gøy! Har dere sett noen leiligheter som dere er interessert i ? :)

Her har vi vært og badet i svømmehallen lg nå står hjortegryte på kok :hungry::hungry::hungry:

Ja det var skikkelig kjekt for både store og små i går. I dag har vi bare vært heime hos oss sjølv, inne og litt ute. Begynner å gå kvarandre litt på nervene, så nå blei det barnetv ei stund

Det blir fort sånn at ein får nye bekjentskaper i barselgruppe eller liknande, som det etter kvart blir naturlig å omgås. Eller andre foreldre i barnehagen etter at ungane har starta der.

Eg bur på ein liten plass med berre ein barnehage, så alle med ungar høyrer liksom til der og blir meir eller mindre naturleg å omgås på fritida også. Men akkurat dei vi besøkte i går har vi kjent sidan lenge før nokon av oss fekk barn.

Jeg synes dagene går sååå sakte nå om dagen. Ikke er jeg kvalm lengre, gravidmagen er ikke noe tydelig og kjenner heller ikke liv enda. Føler meg så lite gravid :hungover: Glad jeg slipper kvalme og oppkast altså, så misforstå meg rett, men skulle ønske jeg så mer forandringer på kroppen :) Synes ikke brystene har endret seg noe særlig heller. Venter på at aerola (?) Skal bli større og mørkere, men nope. Er forresten 17 uker og førstegangsgravid med normal bmi. Så vet liksom ikke når man kan forvente hva :) Heldigvis ikke så mange ukene til OUL, så blir fint å se den lille igjen :Heartred

Jeg synes dagene går sååå sakte nå om dagen. Ikke er jeg kvalm lengre, gravidmagen er ikke noe tydelig og kjenner heller ikke liv enda. Føler meg så lite gravid :hungover: Glad jeg slipper kvalme og oppkast altså, så misforstå meg rett, men skulle ønske jeg så mer forandringer på kroppen :) Synes ikke brystene har endret seg noe særlig heller. Venter på at aerola (?) Skal bli større og mørkere, men nope. Er forresten 17 uker og førstegangsgravid med normal bmi. Så vet liksom ikke når man kan forvente hva :) Heldigvis ikke så mange ukene til OUL, så blir fint å se den lille igjen :Heartred

16+6 og syns det går sååå sakte nå jeg og :dead: Tre uker til OUL her, og dagene snegler seg avgårde :schocked028

Det blir fort sånn at ein får nye bekjentskaper i barselgruppe eller liknande, som det etter kvart blir naturlig å omgås. Eller andre foreldre i barnehagen etter at ungane har starta der.

Eg bur på ein liten plass med berre ein barnehage, så alle med ungar høyrer liksom til der og blir meir eller mindre naturleg å omgås på fritida også. Men akkurat dei vi besøkte i går har vi kjent sidan lenge før nokon av oss fekk barn.
Jeg bor i en relativt stor by, men her har helsestasjonene lagt ned barselsgruppene :dead:
Så hvordan mor og far med sosial angst skal få seg et nettverk med baby lurer jeg litt på :bag:

Jeg bor i en relativt stor by, men her har helsestasjonene lagt ned barselsgruppene :dead:
Så hvordan mor og far med sosial angst skal få seg et nettverk med baby lurer jeg litt på :bag:
Skremmer meg også hvor lite nettverksskapende det er. Alle kurs of grupper er lagt ned, skylder sikkert på korona. Skulle tro det var viktigere å skape et nettverk for oss mødre som ikke kjenner mange. Jeg flyttet hit pga samboer og kjenner få personer, ingen i samme omstendigheter som oss. Vi jobber begge i annen kommune/fylke. Hadde vært fint med er nettverk rundt seg.

Skremmer meg også hvor lite nettverksskapende det er. Alle kurs of grupper er lagt ned, skylder sikkert på korona. Skulle tro det var viktigere å skape et nettverk for oss mødre som ikke kjenner mange. Jeg flyttet hit pga samboer og kjenner få personer, ingen i samme omstendigheter som oss. Vi jobber begge i annen kommune/fylke. Hadde vært fint med er nettverk rundt seg.
Her ble det lagt ned lenge før korona.. De skal spare penger.. Så de kan ikke organisere barselsgrupper..

Psykiskhelse er liksom ikke pri
Psykisk helse har aldri vært en prioritet.
Hverken forebygging, behandling eller ettervern.
Altså, bare hvor mange avslag DPS sender ut :(
For du er nærmest ikke syk nok til offentlig psykisk helsehjelp før du allerede er klar for å avslutte livet.. Eller har prøvd en gang eller tre..

Det var jo heller ingen oppfølging da vi mistet i svangerskapet. Vi blir ikke hørt når vi prøver å forklare at det å ha nok personale I barnehage og skole er med på å bygge god psykisk helse..

Her ble det lagt ned lenge før korona.. De skal spare penger.. Så de kan ikke organisere barselsgrupper..
Her har de aldri organisert barselgrupper, men på gruppetime med fysio så har de oppfordret til å samles for å lage barselgruppe selv. Så de har ikke gjort noen ting annet enn å ha gruppetime med fysioterapauten :)

Tror ikke det er helt krise, meen jeg hadde så lyst på noe godteri i sta og kjøpte en boks med slik type "tivoli" lakris. Sitter å spiser og koser meg, så kommer jeg jo på at gravide ikke skal spise lakris:banghead: Vet det jo egentlig, men tenkte det bare var svart lakris og ikke annen lakris i andre smaker.. bah, og jeg som syns det var så digg :hilarious:

Tror ikke det er helt krise, meen jeg hadde så lyst på noe godteri i sta og kjøpte en boks med slik type "tivoli" lakris. Sitter å spiser og koser meg, så kommer jeg jo på at gravide ikke skal spise lakris:banghead: Vet det jo egentlig, men tenkte det bare var svart lakris og ikke annen lakris i andre smaker.. bah, og jeg som syns det var så digg :hilarious:
Du kan spise lakris, men ikke mer enn 150g i uka mener jeg det er :)

Jeg kom meg igjennom to eller tre pakker lakrisal her en dag, tenkte ikke på det en gang :hilarious: Bare at jeg ble sykt kvalm da :hilarious:

Jeg spiser mengder av lakrisk hver uke.. får litt fart på magen når jeg tar jern, samtidig craver jeg det! Tenker at du skal jobbe for å komme opp i 150g i uken.. det går nok heelt fint:happy:

Back
Topp