Babyshark
Glad i forumet
Supert
Da har jeg laget ny terminlistetråd. Lykke til, uansett utfall![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Supert
Da har jeg laget ny terminlistetråd. Lykke til, uansett utfall![]()

Hvordan går det med deg?Supert![]()
Jeg bare ringte legen for å få en time. Det skal du ta en blodprøve i uke 12 og glukosebelastning i uke 24-28. ellers ringte jeg bare helsestasjonen for å få en jordmorHmmm...
Siden jeg har blitt gravid gjennom ivf, så har alle kontroller så langt vært der også. Jeg skal også ha TUL der, men tenker at det kanskje snart er på tide og involvere det offentlige også? Hvordan koblet man inn det egentlig?
Takk.Jeg bare ringte legen for å få en time. Det skal du ta en blodprøve i uke 12 og glukosebelastning i uke 24-28. ellers ringte jeg bare helsestasjonen for å få en jordmor![]()
Vil si det er helt perfekt!Takk.
Har time hos lege den dagen jeg er 12+1 (som ikke har noe med graviditeten å gjøre). Kan kanskje bare vente til da da? Selv om det forsåvidt er uke 13 det da sikkert.
Tenkte litt på at jeg kanskje skal ha noe mer oppfølging også siden jeg er over 40 år?!?
Mandagens prøve var hcg nesten gått helt ned, så ingen maibaby herHvordan går det med deg?![]()
Men godt å vite at kroppen har ordnet opp selv og vi kan fortsette prøvingen
Ånei, så tristMandagens prøve var hcg nesten gått helt ned, så ingen maibaby herMen godt å vite at kroppen har ordnet opp selv og vi kan fortsette prøvingen
![]()
håper det klaffer med neste forsøk 
Mandagens prøve var hcg nesten gått helt ned, så ingen maibaby herMen godt å vite at kroppen har ordnet opp selv og vi kan fortsette prøvingen
![]()
Jeg skal på ukentlig UL fra neste uke av, da er jeg ca 7 uker på veiI går fikk jeg henvisningen min til TUL, og timen er om 2 uker allerede! Da vil jeg være 7+1. Legen forespeilet at jeg ikke kom til å få time før nærmere uke 12, så dette var en positiv overraskelse. Nå er det bare er to uker til jeg får "dommen", sånn i første omgang. Noen her inne som skal på flere TUL?
Da håper jeg at alt går bra denne gangen! Har du fått noe beskjed om at de kan se indikasjoner på at barnet er friskt allerede i uke 7? Hos meg er det riktig størrelse på fosteret pluss god hjerterytme som kan gi meg litt håp. De to forrige jeg mistet sluttet å utvikle seg i uke 5-6, så hvis det er riktig størrelse i uke 7 er jeg litt tryggere.Jeg skal på ukentlig UL fra neste uke av, da er jeg ca 7 uker på veiskal ta endel privat (jeg får heldigvis gratis privat pga jeg kjenner ultralydjordmora) og får også oppfølgning via sykehuset pga kromosomavvik i forrige svangerskap som førte til senabort
så gleder meg til å se om det er liv laga og om det går bra videre!
Jeg skal på sykehuset 13 sept, da er jeg 6+4, får oppfølging siden jeg er konisert. Så privat ul 16 sept, er da 7 uker. Håper dagene går fortI går fikk jeg henvisningen min til TUL, og timen er om 2 uker allerede! Da vil jeg være 7+1. Legen forespeilet at jeg ikke kom til å få time før nærmere uke 12, så dette var en positiv overraskelse. Nå er det bare er to uker til jeg får "dommen", sånn i første omgang. Noen her inne som skal på flere TUL?
Da skal vi den samme dagenJeg skal på sykehuset 13 sept, da er jeg 6+4, får oppfølging siden jeg er konisert. Så privat ul 16 sept, er da 7 uker. Håper dagene går fort![]()
SpennendeDa skal vi den samme dagenHar du fått noen beskjed om hva oppfølgingen din blir?

ser alt bra ut så får jeg sikkert ikke noe mer oppfølging enn ordinær ul 
Hvis utviklingen er normal fra UL til UL, så kan det jo tyde på at det er bra. Sist var det vekst avvik, men pga jeg var hos en gynekolog i uke 7 og 10, så var han så kjapp med ul-proben at han ikke gadd å sjekke størrelse på foster vs lengde på svangerskap, så vi kunne fått en indikasjon tidligere tipper jeg. Men skal til sykehuset i uke 8 og 12, samt privat mellom disse (og etter). Ser for meg at jeg vil se at alt er bra frem til jeg kjenner bevegelse…Da håper jeg at alt går bra denne gangen! Har du fått noe beskjed om at de kan se indikasjoner på at barnet er friskt allerede i uke 7? Hos meg er det riktig størrelse på fosteret pluss god hjerterytme som kan gi meg litt håp. De to forrige jeg mistet sluttet å utvikle seg i uke 5-6, så hvis det er riktig størrelse i uke 7 er jeg litt tryggere.

Det er vel flere her inne som skal på TUL denne uken? Hvordan er magefølelsen? Gleder dere dere? Eller gruer dere dere?
Jeg er selv veldig spent, men alle ULene jeg har hatt det siste året, har utelukkende gitt dårlige nyheter. Det er vanskelig å glede seg, men samtidig litt vanskelig å ikke gjøre det![]()
gruer og gleder meg om hverandre. Ene sekundet tenker jeg at dette her går bra, neste sekund så tenker jeg at vi finner sikkert ikke hjerteslag
dagene går så innmari seint..jeg skal også ha gynekologen undersøkelse pga konisering, håper alt ser fint ut til å bære fram ett barn til. For jeg fikk nemlig spørsmål om det før koniseringen om vi hadde planlagt flere barn 
Da skal vi samme dag! Nervevrak er en god beskrivelse
jeg skal på torsdag. Er egentlig ett nervevrakgruer og gleder meg om hverandre. Ene sekundet tenker jeg at dette her går bra, neste sekund så tenker jeg at vi finner sikkert ikke hjerteslag
dagene går så innmari seint..jeg skal også ha gynekologen undersøkelse pga konisering, håper alt ser fint ut til å bære fram ett barn til. For jeg fikk nemlig spørsmål om det før koniseringen om vi hadde planlagt flere barn
![]()
Kunne ønske jeg slapp å jobbe frem til torsdag, for hodet er et helt annet sted nå. Tre dager til nå med å holde pusten