Skravletråd

Jeg var et nervevrak. Herregud. Samboer ble lei til slutt fordi jeg var så negativ og tenkte at det sikkert var gått galt :nailbiting: så når vi fikk opp bilde og jeg så et blinkende hjertet gråt jeg ❤️ For en lettelse! Nå føler jeg meg tryggere, men er så nervøs for fosterdiagnostikken. Kjenner at jeg ikke orker en senabort til :(
Samboer flirer litt av meg, men med god mening:p men jeg er seriøst dritnervøs. Har sovet godt i natt, men nå er jeg kvalm, og jeg vet ikke om kvalmen kommer av nervøsitet for morgendagen eller fordi jeg er gravid :eek:
 
Samboer flirer litt av meg, men med god mening:p men jeg er seriøst dritnervøs. Har sovet godt i natt, men nå er jeg kvalm, og jeg vet ikke om kvalmen kommer av nervøsitet for morgendagen eller fordi jeg er gravid :eek:
Jeg er også kvalm.. og lurer på det samme :hilarious:
 
Har mista mye symptomer de 2 siste dagene.. eller vet ikke er fortsatt trøtt og sliten, MEN kvalmen har gitt seg betraktelig mye. Det skremmer meg skikkelig!! Har kun hatt 1-2 uker med kvalme, å idag føler jeg meg så og si «normal». Første gang jeg har klart å spise skikkelig til middag siden kvalmen ankom :oops: Sikkert ingenting å være bekymret for, men jeg blir det for det om :hungover: Heldigvis ultralyd på fredag, men det føles ut som en evighet nå..
Forstår godt den bekymringen! Jeg hadde det også sånn da den konstante kvalmen jeg hadde i et par uker plutselig ble nærmest bort en dag eller to, men prøvde å roe meg siden det skal jo være helt normalt at symptomer kommer og går, som flere skriver om her også. Men blir jo lettet hver gang symptomene er fullt på plass igjen likevel! Nå er jeg 10+5 og de siste tre ukene har det vært flere dager med lite symptomer. Men hovedsakelig så er jeg kvalm dagen lang om jeg er kvalm i det hele tatt (og er nok kvalm mange flere dager enn ikke). Prøver helst å være glad for de dagene jeg får en pause. Håper du ikke bekymrer deg for mye ila uken og at du får en kjempefin opplevelse på ul på fredag. Lykke til! :Heartred
 
Nå er det bare halvannet døgn til Ultralyd og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig.. klarer ikke å ha troen på at det kan gå bra denne gang, og jeg krisemaksimerer veldig mye. Så bare 2 netter med soving og onsdags morgen 08.30 får jeg dommen :nailbiting:

Hvordan har vært/er dere før UL?
Jeg pleier å holde roen bra inntil like før jeg skal dit, da blir jeg plutselig dritnervøs, gråter og tenker på alt som kan være gale og at jeg ikke er klar for dårlige nyheter eller at drømmen skal briste nå… Kommer nok av at jeg for tre svangerskap siden hadde en MA som ble oppdaget på tidlig ul i uke 10. Har også risiko for tidlig fødsel pga kort livmorhals, og har ekstra oppfølging for det, men blir stadig engstelig like før ul at de skal se at det holder på å åpne seg. Men forrige svangerskap endte med en frisk jente født to dager etter termin.

Uff, så mye vi skal gå og grue oss altså! Men er vel en mening med det, en slags forberedelse i tilfelle det ikke er gode nyheter. Ønsker dere begge som skal til ul masse lykke til i morgen!
 
Nå er det bare halvannet døgn til Ultralyd og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig.. klarer ikke å ha troen på at det kan gå bra denne gang, og jeg krisemaksimerer veldig mye. Så bare 2 netter med soving og onsdags morgen 08.30 får jeg dommen :nailbiting:

Hvordan har vært/er dere før UL?
Jeg skal på første UL i dag og har det på samme måte! Jeg klarer ikke tro at det skal gå bra (og vil heller ikke tro det, for å beskytte meg selv hvis det går dårlig, som sist). Sov dårlig i natt og har laget beredskapsplan for dårlige nyheter (noen som kan møte meg så jeg slipper å være alene ++).
 
Jeg skal på første UL i dag og har det på samme måte! Jeg klarer ikke tro at det skal gå bra (og vil heller ikke tro det, for å beskytte meg selv hvis det går dårlig, som sist). Sov dårlig i natt og har laget beredskapsplan for dårlige nyheter (noen som kan møte meg så jeg slipper å være alene ++).
Hvordan gikk det på ul?

jeg er så dårlig nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. på en måte skulle jeg bare ønske jeg kunne hoppet over dagen i morgen og at alt likevel er fint.. :nailbiting:
 
Hvordan gikk det på ul?

jeg er så dårlig nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. på en måte skulle jeg bare ønske jeg kunne hoppet over dagen i morgen og at alt likevel er fint.. :nailbiting:
Det gikk forsåvidt bra. Det var en spire der og jeg fikk se hjerteslag. Og veldig hyggelig og forståelsesfull lege. Men etter at timen var ferdig begynte jeg å tenke på om embryoet ikke var veldig lite... Så nå har jeg fått noe nytt å bekymre meg for. Har bestilt ny UL om en uke!

Sender deg masse varme tanker og håper du får gode nyheter på din UL!
 
Hvordan kjennes ligamentsmerter ut for dere? Jeg lurer på om det er det jeg kjenner, for det meste langt nede i mage/bekken/overgangen til lår, men også lengre opp og ute på sidene, mot hoftebeinet. Av og til er det bare som et stikk når jeg reiser meg, men noen ganger er det mer langvarig, spesielt det jeg kjenner ute mot hoftebeina som har vært litt av og på en ukes tid. Er dette ligamentsmerter? Er i uke 12
 
Kan høres slik ut men det varierer vel veldig fra kvinne til kvinne. Jeg kjenner på stikk i lysken av til når jeg reiser meg og spesielt godt når jeg løfter på lillegutt.
 
Er det noen som har gode tips til turtøy for gravide? Har foreløpig kun funnet på stormberg og HM :)
 
Er det noen som har gode tips til turtøy for gravide? Har foreløpig kun funnet på stormberg og HM :)
Desverre, leter selv også! Forrige gang endte jeg opp med gravidtights fra hm og ull.
 
Back
Topp