Skravletråd

Jeg har hatt halsbrann fra helvete i alle mine fire svangerskap, og det har «ødelagt» for alle cravings :bored: Men, «fordelen» er at jeg aldri har gått opp mer enn 7-11kg..
Har omtrent kun spist brødskive med gulost og drukket melk i 7mnd...:shifty:
(Og bøttevis med lovehearts, som er mitt beste tips mot halsbrann.)
Nå, foreløpig (er 6+1 ) har ikke halsbrannen kommet enda, så nå spiser jeg mc Donalds, pizza, kebab og feit grillmat før det setter i gang:joyful:
Tar meg en redbull av og til og faktisk :happy:
 
Jeg har hatt halsbrann fra helvete i alle mine fire svangerskap, og det har «ødelagt» for alle cravings :bored: Men, «fordelen» er at jeg aldri har gått opp mer enn 7-11kg..
Har omtrent kun spist brødskive med gulost og drukket melk i 7mnd...:shifty:
(Og bøttevis med lovehearts, som er mitt beste tips mot halsbrann.)
Nå, foreløpig (er 6+1 ) har ikke halsbrannen kommet enda, så nå spiser jeg mc Donalds, pizza, kebab og feit grillmat før det setter i gang:joyful:
Tar meg en redbull av og til og faktisk :happy:

Haha, fastfood<3

Så rart med lovehearts! Ville trodd de hadde motsatt effekt.
Her har jeg ikke hatt halsbrann, men har antydning til det innimellom, men det kommer liksom ikke opp. Blir liggende en sånn følelse litt lengre nedi halsen.
 
Hvordan funker det nå ifht skjult gruppe og ‘banner’ under navnet? Hva er neste som må skje/gjøres?:)
 
Hvordan funker det nå ifht skjult gruppe og ‘banner’ under navnet? Hva er neste som må skje/gjøres?:)

Jeg sendte mld til forumansvarlig/moderator på fredag, men virker ikke som de er pålogget i helgene. Fikk svar i dag om at de skal ordne skjult forum til oss og ville bekrefte navnet som var stemt frem i pollen ❤️ @Jill30 forespurte om vi kunne senke grensen fra medlem i 30 dager til 2 uker, men da må nok innleggsgrensen ganske godt opp sånn som jeg forstår det fra andre termingrupper. Tror innleggsgrensen da må øke fra 50 til 150 innlegg :nailbiting: så da får man i så fall bare kaste seg rundt på lekene.

Regner uansett med at skjult ikke er langt unna nå! Jeg har ikke hørt noe mer fra forumansvarlig/moderator etter dette :happy:
 
Jeg sendte mld til forumansvarlig/moderator på fredag, men virker ikke som de er pålogget i helgene. Fikk svar i dag om at de skal ordne skjult forum til oss og ville bekrefte navnet som var stemt frem i pollen ❤️ @Jill30 forespurte om vi kunne senke grensen fra medlem i 30 dager til 2 uker, men da må nok innleggsgrensen ganske godt opp sånn som jeg forstår det fra andre termingrupper. Tror innleggsgrensen da må øke fra 50 til 150 innlegg :nailbiting: så da får man i så fall bare kaste seg rundt på lekene.

Regner uansett med at skjult ikke er langt unna nå! Jeg har ikke hørt noe mer fra forumansvarlig/moderator etter dette :happy:

Takk for info! Du er god<3
Hvor ser man oversikt over antall innlegg man har lagt ut?:)
 
Takk for info! Du er god<3
Hvor ser man oversikt over antall innlegg man har lagt ut?:)

Slik sjekker du hvor mange innlegg du har :

Bruk søkefunksjonen:

http://forum.babyverden.no/search/6408604/?searchform=1

Stikkord -
La den være blank
Skrevet av medlem - Skriv inn nicket ditt
Nyere enn - La den være blank
Søk i underforumene - Velg termingruppen din

bla helt ned på siden, der står det en liten kolonne med tall. For eksempel: «viser 1-20 av 150» da har du 150 innlegg ❤️
 
Forsøkte i dag en ny digital test med ukeindikator, og forventet å få uke 3+. Det fikk jeg ikke, og nå er jeg helt knust.:sorry: Er i uke 5+3 nå. For å få målt hcg ved legesenteret der jeg har fastlege må jeg reise 1,5 time per vei, noe jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker. Det positive er at jeg ikke har opplevd noen blødning enda, men med min flaks så jinxet jeg vel det nå...
 
Forsøkte i dag en ny digital test med ukeindikator, og forventet å få uke 3+. Det fikk jeg ikke, og nå er jeg helt knust.:sorry: Er i uke 5+3 nå. For å få målt hcg ved legesenteret der jeg har fastlege må jeg reise 1,5 time per vei, noe jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker. Det positive er at jeg ikke har opplevd noen blødning enda, men med min flaks så jinxet jeg vel det nå...

i forrige svangerskap fikk jeg ikke 3+ før nesten uke 6 ❤️ Han er 2 år neste mnd ❤️ Denne gangen har jeg ikke testet etter 3+, hcg stiger veldig individuelt, og den skal bli ganske høy før man får 3+, noen bruker lengre tid på det ❤️
 
Jeg sendte mld til forumansvarlig/moderator på fredag, men virker ikke som de er pålogget i helgene. Fikk svar i dag om at de skal ordne skjult forum til oss og ville bekrefte navnet som var stemt frem i pollen ❤️ @Jill30 forespurte om vi kunne senke grensen fra medlem i 30 dager til 2 uker, men da må nok innleggsgrensen ganske godt opp sånn som jeg forstår det fra andre termingrupper. Tror innleggsgrensen da må øke fra 50 til 150 innlegg :nailbiting: så da får man i så fall bare kaste seg rundt på lekene.

Regner uansett med at skjult ikke er langt unna nå! Jeg har ikke hørt noe mer fra forumansvarlig/moderator etter dette :happy:


Seriøst? Det visste jeg ikke :O forespurte det siden jeg ikke har vært medlem lenger enn 2 uker.. tenkte ikke over det med innleggsgrensen..
 
Forsøkte i dag en ny digital test med ukeindikator, og forventet å få uke 3+. Det fikk jeg ikke, og nå er jeg helt knust.:sorry: Er i uke 5+3 nå. For å få målt hcg ved legesenteret der jeg har fastlege må jeg reise 1,5 time per vei, noe jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker. Det positive er at jeg ikke har opplevd noen blødning enda, men med min flaks så jinxet jeg vel det nå...


Samme her, men tenker det ikke har så mye å si siden alle produserer hCG forskjellig. Tar heller en ny digitaltest rundt 6 uker :) så prøv å ikke tenke så mye på det ❤️
 
Seriøst? Det visste jeg ikke :O forespurte det siden jeg ikke har vært medlem lenger enn 2 uker.. tenkte ikke over det med innleggsgrensen..

vi får prøve å forhandle, kanskje vi får den ned til 100? det er jo mye aktivitet i gruppen her så tror nok de fleste skal klare å komme seg opp i antall innlegg uansett ❤️
 
i forrige svangerskap fikk jeg ikke 3+ før nesten uke 6 ❤️ Han er 2 år neste mnd ❤️ Denne gangen har jeg ikke testet etter 3+, hcg stiger veldig individuelt, og den skal bli ganske høy før man får 3+, noen bruker lengre tid på det ❤️
Jeg vet jo at du har rett i at det er veldig individuelt :HeartredJeg må vel prøve å smøre meg med tålmodighet, og håpe 3+ kommer i løpet av de neste dagene. Ellers må jeg vel vite tennene sammen, og kjøre en stund for å ta hcg-målingene:p
Samme her, men tenker det ikke har så mye å si siden alle produserer hCG forskjellig. Tar heller en ny digitaltest rundt 6 uker :) så prøv å ikke tenke så mye på det ❤️
Jeg overtenker med en gang. Tror det henger litt sammen med at jeg var så støl og litt øm i lysken i går, noe jeg også har skjønt er helt normalt. :p Det går nok bra for oss begge, men jeg vet riktignok ikke om jeg har tålmodighet nok til å vente til rundt uke 6 før jeg tester igjen :p:Heartred
 
Kjenner jeg blir irritert og sint på oss kvinners vegne at noe som er så viktig skal kunne ta så innmari lang tid:mad:. Hadde vel neppe skjedd hvis det gjaldt menn og dems helse...
I utgangspunktet har vi alle krav på tul og alle over 35 år kan få nipt, men det er tydeligvis vanskelig å få prioritert dette...

"Endringer i bioteknologiloven
I mai 2020 vedtok et flertall på Stortinget endringer i bioteknologiloven som blant annet innebærer at alle gravide får tilbud om en ultralydundersøkelse i første trimester. I tillegg skal det være tillatt å utfører NIPT for alle gravide og gravide over 35 år eller de som har annen indikasjon for fosterdiagnostikk, har rett til å få tilbudet gjennom den offentlilge helsetjenesten. Lovendringen trådte i kraft fra 1. juli 2020. Organiseringen av tilbudet er fortsatt uavklart, og det vil ta ytterligere tid å et slikt tilbud på plass (red. anm.)."
 
Jeg skjønner også lite av dette, skal til fastlege på fredag og har spurt spesifikt om dette med NIPT. Jeg trodde dett garra var på plass nå og det har vært vært godt å tenke på. Men ble ganske bekymra når jeg begynte å Google og fant samme som deg.
 
Jeg skjønner også lite av dette, skal til fastlege på fredag og har spurt spesifikt om dette med NIPT. Jeg trodde dett garra var på plass nå og det har vært vært godt å tenke på. Men ble ganske bekymra når jeg begynte å Google og fant samme som deg.

Del gjerne hva slags svar du får av legen angående NIPT.

Jeg ringte også helsestasjonen fordi jeg var inne der i uke 8 eller no sist, og står på nettsiden til kommunen at man skal ringe tidlig og helst få time innen 1 uke man ringer, men nå ble jeg bare avvist med at det var normalt å dra til legenni uke 10-12 først og så komme til jordmor. Ikke rart man blir forvirra når ting ikke stemmer med info man finner eller med hva man gjorde sist:hilarious:
 
Del gjerne hva slags svar du får av legen angående NIPT.

Jeg ringte også helsestasjonen fordi jeg var inne der i uke 8 eller no sist, og står på nettsiden til kommunen at man skal ringe tidlig og helst få time innen 1 uke man ringer, men nå ble jeg bare avvist med at det var normalt å dra til legenni uke 10-12 først og så komme til jordmor. Ikke rart man blir forvirra når ting ikke stemmer med info man finner eller med hva man gjorde sist:hilarious:
Ja sant! Fant ut at de ønsker man skal inn tidligere nå enn før, så jeg tok sjansen og booket time. Har en veldig grei lege så tipper hun synes det er greit jeg kommer. Utrolig irriterende og bare bli avvist! Skal dele hva jeg finner ut av :)
 
Jeg bestilte time hos legen for å få time til TUL selv, men fikk ikke time hos legen før om 3 uker så må få endret den :smug: Sist jeg var gravid på denne tida (2 år siden nøyaktig) , fikk jeg ikke TUL før i uke 18, 4 dager før OUL, kun fordi det var fullt hele sommeren så denne gangen er jeg raskere med å skaffe henvisning :hilarious:
 
I dag skal vi i bursdag til mannens besteforeldre. Veldig usikker på om vi skal si noe.. Har nok mest lyst til å vente ;) 7+0 i dag.
Gruer meg til denne dagen.. Våknet med hjertebank og kvalme. Så er det jobb, og så rett i bursdag. Krysser fingrene for et mirakel :laughing002
 
Back
Topp