Skravletråd

Andre som våkner veldig tidlig? Altså klokken 4, hver morgen/natt! Jeg må på do på natta, og får ikke sove etterpå... begynner på jobb 9 i dag og har langdag

ja, vært helt håpløst de siste dagene! Våkner i 4-tiden og må tisse. Om jeg går på do får jeg ikke sove igjen, og om jeg drøyer å gå på do får jeg ikke sove fordi jeg må på do... så irriterende! Men er også stup trøtt kl. 19...
 
ja, vært helt håpløst de siste dagene! Våkner i 4-tiden og må tisse. Om jeg går på do får jeg ikke sove igjen, og om jeg drøyer å gå på do får jeg ikke sove fordi jeg må på do... så irriterende! Men er også stup trøtt kl. 19...
Godt det ikke bare er meg ! :)
 
Vi skulle egentlig dele i går med gjengen, men er såå koselig med vår lille hemmelighet :hilarious: men tatt med bilder, så forteller nok når vi kommer på hytta etterpå. Tenkt å fortelle besteforeldre etter det, men synes det er så godt når ikke alle vet :rolleyes: er 14 uker i morgen:D
 
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag (13+6). Har menstermin 11/09//21.
Legen har klart å sette termin til 11/11/21 :facepalm:

Hadde også regnet med en gradert sykemelding, da jeg jobber skift og er på strak vei mot å møte veggen, kaster opp mye og er helt utkjørt.
Neida, legen krysser fingrene for at jeg snart blir bedre :confused:
 
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag (13+6). Har menstermin 11/09//21.
Legen har klart å sette termin til 11/11/21 :facepalm:

Hadde også regnet med en gradert sykemelding, da jeg jobber skift og er på strak vei mot å møte veggen, kaster opp mye og er helt utkjørt.
Neida, legen krysser fingrene for at jeg snart blir bedre :confused:
For en herlig lege. Høres nesten ut som min :hilarious: derfor drøyer jeg min første kontroll lengst mulig. Fælt å føle på det. Du må få endret termin, og dersom du er så sliten må legen forstå dette? Trist å bli møtt sånn.
 
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag (13+6). Har menstermin 11/09//21.
Legen har klart å sette termin til 11/11/21 :facepalm:

Hadde også regnet med en gradert sykemelding, da jeg jobber skift og er på strak vei mot å møte veggen, kaster opp mye og er helt utkjørt.
Neida, legen krysser fingrene for at jeg snart blir bedre :confused:

Uff da! Min lege sykmelder ikke om man kan stå på beina akkurat mens man er hos legen.. Forrige svangerskap endte det med at fysioterapeuten jeg gikk til kontaktet legen min og forlangte at hun sykmeldte meg asap, da skjedde det ting :angelic: her er det ikke så veldig trøkk på fastlegene så jeg kan bytte, men hun er faktisk den som er mest normal og hyggelig av de.. :shifty:
 
Uff da! Min lege sykmelder ikke om man kan stå på beina akkurat mens man er hos legen.. Forrige svangerskap endte det med at fysioterapeuten jeg gikk til kontaktet legen min og forlangte at hun sykmeldte meg asap, da skjedde det ting :angelic: her er det ikke så veldig trøkk på fastlegene så jeg kan bytte, men hun er faktisk den som er mest normal og hyggelig av de.. :shifty:

Jeg har hatt en veldig omsorgsfull lege, som kjenner historikken min godt. Han er i pappaperm så nå har jeg en vikar, og hun var veldig tekstbok..
Jeg har hatt hyperemesis i de forrige svangerskapene, og er ganske undervektig i utgangspunktet, så det skal ikke mye kvalme til før det blir ille for meg.
I tillegg trigger jobben kvalmen, da jeg jobber turnus med veldig varierende arbeidstider. Det blir vanskelig å spise jevnt og jeg blir sliten av kveld - dag - kveld osv.

Synes det er helt vilt hvor strenge enkelte leger er på sykemeldinger, at det skal gå på helsa løs og at fysioterapeut må overtale legen til å gå med på sykemelding - det høres ikke forsvarlig ut synes jeg :confused:
 
For en herlig lege. Høres nesten ut som min :hilarious: derfor drøyer jeg min første kontroll lengst mulig. Fælt å føle på det. Du må få endret termin, og dersom du er så sliten må legen forstå dette? Trist å bli møtt sånn.

Ja, med den terminen jeg fikk nå, går jeg gravid omtrent like lenge som en elefant :hilarious:

Uff, det er ille hvis du skal kvie deg til å gå til fastlegen!
Heldigvis kan vi benytte jm også!
 
Ja, med den terminen jeg fikk nå, går jeg gravid omtrent like lenge som en elefant :hilarious:

Uff, det er ille hvis du skal kvie deg til å gå til fastlegen!
Heldigvis kan vi benytte jm også!
Herlig å gå så lenge gravid :hilarious:

Har første time hos fastlege i morgen. Spent på hva han sier. Blitt rådet til å bytte lenge, men gir han hele tiden en mulighet. Så får se om det blir han eller jm videre. Bare lite sted, så håpe jeg kan velge jordmor jeg ikke kjenner til :D
 
Har fått vite jeg venter jente. Viser hvor forskjellig svangerskap kan være. Kommende storesøster er jente, og svangerskapene er så forskjellige :)
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O
Jeg fikk innkalling på helsenorge en liten time etter jeg hadde vært hos legen, og da var jeg 7 uker.
Jeg ville nok vurdert å ringe legekontoret og forhørt meg.
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O
Fant den på helsenorge et par dager senere (sjekket ikke før) var 7 uker
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O

Legen min sendte henvisning 11 februar, jeg fikk innkalling på helsenorge (og smsvarsel om at det var komt ny innkalling) først idag :) er 13+5 nå, fikk time 12 April, så det er jo en stund til
 
ja, vært helt håpløst de siste dagene! Våkner i 4-tiden og må tisse. Om jeg går på do får jeg ikke sove igjen, og om jeg drøyer å gå på do får jeg ikke sove fordi jeg må på do... så irriterende! Men er også stup trøtt kl. 19...

helt likt her!!
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O
Jeg ventet en drøy måned
 
Hvor lang tid etter fastlege sendte henvisning fikk dere innkalling til oul?
Jeg er over 14 uker og har ikke hørt noe ennå.
Er også litt bekymret for at legen har skrevet feil i henvisningen, ettersom hun klarte å skrive termindato til november på helsekortet er jeg litt bekymret for at hun kan ha skrevet feil i henvisningen også o_O


Fikk en ukes tid etterpå, ville ringt og hørt hvis du tror det kan være feil:)
 
Dette er siste tilbakemelding jeg har fått angående oul, på helsenorge. Ingen innkalling ennå, ingen beskjed fra legen. Er 16+4 nå, bør jeg ta kontakt her, eller bare vente tålmodig? (legen min vaser så mye, så jeg stoler ikke på at hun har kontroll..) :oops:Screenshot_20210322_192907.jpg
 
Back
Topp