Skravletråd

Det er en Scottish fold ja! Gjorde endel research før jeg kjøpte henne, men tenkte at stamtavle ikke var noe vits. Skulle jo bare ha henne hjemme til kos og ikke stille ut osv. Men har lært at stamtavle lønner seg uansett, da hun her har mye plager. Alt er ikke relatert til at hun er scottish fold da, men likevel endel som er det. Og jeg ser at han vi kjøpte av fortsetter å selge kattunger fra samme foreldre. Så det er litt dumt :banghead:
Fikk utrolig nok forsikret henne når vi fikk henne, men det meste dekkes ikke, da hun trenger operasjoner som ikke er livsviktige osv (enda iallefall). Men er veldig glad i henne da, så håper hun holder ut noen år ❤️❤️

Må være veldig frustrerende å se at de fortsetter å avle på samme foreldre når de tydelig gir avkom med genetiske plager :( oppdrettere som er registrerte og selger med stamtavle plikter å teste og sjekke avlskattene sine heldigvis. Vi kjøpte vår første av registrert men dog ikke seriøs oppdretter. Hadde ingen kontrakt (som jeg nå vet man skal ha:rolleyes:), så når pusen viste seg å ha seriøs hjertefeil og vi ikke hadde noe annet valg enn å avlive henne etter ett halvt år (etter å ha brukt 40k hos hjertespesialist (og uten forsikring)) sto vi helt på bar bakke alene. Var ikke i tvil om å kjøpe hos seriøs oppdretter etterpå. Men man lærer jo så lenge man lever. Er så glad i gullene mine og de er heldigvis friske. Har fått gode tilbakemeldinger på utstilling, vant en del konkurranser, men sluttet med utstilling siden kattene ikke likte det (og det var jo litt kjedelig også :rolleyes:). Håper virkelig kosepusen din holder seg frisk i mange år fremover! De blir jo babyene våre :love017

Alltid hatt katt :) mamma tok katten min Rudi en måned før termin med storesøster så jeg kunne slappe av litt. Hun har han enda :D men de passer så godt sammen, så han har det bedre der. Har lovet vesla katt til neste år :)

Her er han forresten :D

Vedlegg

• F20C7C35-AAF2-4038-A2E9-6A858A6AD710.jpeg
    F20C7C35-AAF2-4038-A2E9-6A858A6AD710.jpeg
    28,6 KB · Visninger: 15
Midt oppe i all denne kvalmen, kommer jeg ofte til å tenke på glukosebelastningstesten vi skal gjennom etterhvert. Herregud som jeg gruer meg :schocked028:sick006

Midt oppe i all denne kvalmen, kommer jeg ofte til å tenke på glukosebelastningstesten vi skal gjennom etterhvert. Herregud som jeg gruer meg :schocked028:sick006
Håper å slippe unna den denne gangen.....:rolleyes:

Dette har jeg ikke hørt om før. Hva innebærer det? :chicken::wideyed:
En tjukk sukkerlake vi må drikke for å måle blodsukkeret vårt. Usikker på hvem som må ta den, men lurer på om de fleste må det. Jeg måtte det, og jeg var ikke overvektig. Så ja, det gruer jeg meg til. Allerede nå:banghead::laughing021 Kanskje jeg kan spørre om å få den intravenøst :laughing025

Dere med stor variasjon i sykluslengde, regner dere termin ut ifra gjennomsnittlig sykluslengde eller sykluslengde på siste syklus før du ble gravid?
Tror jeg ville gått for gjennomsnittlig. Om ikke du har en liten anelse om hvor langt på vei du er fra tester og sånt. Med førstemann kom jeg på ordinær ultralyd litt for tidlig, fordi legen insisterte på menstermin, selv om jeg visste at jeg har lengre sykluser. Men måtte jo bare komme tilbake en gang til, så ikke noe stort problem.

Tror jeg ville gått for gjennomsnittlig. Om ikke du har en liten anelse om hvor langt på vei du er fra tester og sånt. Med førstemann kom jeg på ordinær ultralyd litt for tidlig, fordi legen insisterte på menstermin, selv om jeg visste at jeg har lengre sykluser. Men måtte jo bare komme tilbake en gang til, så ikke noe stort problem.
Har en viss anelse både pga el test og graviditets test, men høres ut som det du sier er lurt. Er vel bare en uke ca forskjell på om jeg regner gjennomsnitt så sikkert mer innenfor det:).

Har en viss anelse både pga el test og graviditets test, men høres ut som det du sier er lurt. Er vel bare en uke ca forskjell på om jeg regner gjennomsnitt så sikkert mer innenfor det:).
Hvis du har testa med el-tester så har du jo rimelig god kontroll :) jeg lyver til jordmor og lege på siste menstruasjon nå, og oppgir den datoen som er 14 dager før eggløsning :p har vanligvis ikke el før på syklusdag 25-35, så når jeg vet når el var, blir det mer nøyaktig :) stemte bra når jeg gjorde det sånn med andremann :)

Idag har jeg vært skrubbsulten, men samtidig superkvalm:hungover: Ikke lett å finne ut hva man skal spise da:hilarious:

Spiste en halv pose med salte sild i dag. Dårlig samvittighet :inpain:

Lyst på sure sild her og. Har bare lyst på ting som tar lang tid eller er usunt. Får nybakt grovt brød i kveld da.

Back
Topp