Skravletråd

Varierende. Funker sånn at jeg ikke døøør hele tida, men må fortatt brekke meg/spy av og til. Så bedre enn ingenting.

Men synes du det er en klar forskjell til når du tar det av? Forventer ikke at det skal løse problemet mitt altså, men om så bare _litt_ lindring er det verdt å sende mannen på apoteket for :)

Men synes du det er en klar forskjell til når du tar det av? Forventer ikke at det skal løse problemet mitt altså, men om så bare _litt_ lindring er det verdt å sende mannen på apoteket for :)
Ja, må ha det på hele tida. Tok det av og på i begynnelsen og det var forferdelig.

Må bare si jeg er så utrolig glad for at jeg ikke blør. Er veldig mange med blødninger her inne nå :( Unner ingen usikkerheten det medfører.

Hehe! Sist hadde jeg «hele dagen-kvalme». Håper jeg slipper det denne runden!!
Jeg har en merkelig variant denne gang: "midt på dagen kvalme". Ikke kvalm når jeg våkner, men det tiltar fra 10-11 tiden og frem til 17-18 tiden. :wacky: spiser stort sett på kvelden jeg. :p

Snart 3500 innlegg. Begynner å komme seg nå :)

Noen som skal noe gøy denne uken?

Her går det i barnehagetilvenning, jobb og oppussing mellom slagene. Prøver å unngå stress nå som jeg er gravid da stress påvirker kroppen negativ. Jeg vet det ikke finnes tilstrekkelig dokumentasjon på at stress øker sjansene for abort, men det finnes mye forskning på hvordan stress påvirker kroppen generelt og jeg klarer ikke se for meg at det kan være noe bra for en voksende og sårbar liten spire. Samtidig fødes det jo barn i krigssoner... Anyways. Prøver å ikke la oppussingen bli et stressmoment og (selv om det sitter sykt langt inne!!!) lytter jeg til kroppen og tar meg en time out midt på dagen for å hente meg litt inn.

Snart 3500 innlegg. Begynner å komme seg nå :)

Noen som skal noe gøy denne uken?

Her går det i barnehagetilvenning, jobb og oppussing mellom slagene. Prøver å unngå stress nå som jeg er gravid da stress påvirker kroppen negativ. Jeg vet det ikke finnes tilstrekkelig dokumentasjon på at stress øker sjansene for abort, men det finnes mye forskning på hvordan stress påvirker kroppen generelt og jeg klarer ikke se for meg at det kan være noe bra for en voksende og sårbar liten spire. Samtidig fødes det jo barn i krigssoner... Anyways. Prøver å ikke la oppussingen bli et stressmoment og (selv om det sitter sykt langt inne!!!) lytter jeg til kroppen og tar meg en time out midt på dagen for å hente meg litt inn.

Hørtes lurt ut med litt pauser! Viktig å lytte til kroppen ❤️

Her er det også barnehagetilvenning og jobb. Blir en rolig uke for å gi "storebror" et avslappet sted å komme hjem til etter barnehage :) Får besøk av en venn av oss idag, og så blir det brettspill mye av uken! :)

Herlig :Heartred nå ble det levert 2 store bunter med lekre økologiske gulrøtter på døra. Elsker at det er så mye råvarer å få tak i fra bøndene rundt her. Kjøper storfekjøtt og kylling av naboen, grønnsaker av en annen, og egg har vi selv. Luksus!

Herlig :Heartred nå ble det levert 2 store bunter med lekre økologiske gulrøtter på døra. Elsker at det er så mye råvarer å få tak i fra bøndene rundt her. Kjøper storfekjøtt og kylling av naboen, grønnsaker av en annen, og egg har vi selv. Luksus!

Kjempeluksus :smiley-bounce012 Har sjølv begynt å dyrke litt sjølv, og kjøpe ymse anna av lokale Reko-ringar. Stas!

Kjempeluksus :smiley-bounce012 Har sjølv begynt å dyrke litt sjølv, og kjøpe ymse anna av lokale Reko-ringar. Stas!
Reko ringen er ginial. Er så deilig med kortreist mat, og at pengene går til bonden og ikke alle mellommenn som skor seg på dårlig betalte bønder.

Vi har også tilvenning i barnehage denne uken. Jeg har tatt to uker ferie i den forbindelse slik at mini får en rolig start med korte dager. Mannen har også fri denne uken så vi holder på med litt prosjekter ute og inne. Akkurat nå legger vi steinheller i deler av hagen. Jeg er i god form enda, og har hatt nyd energi siste dager, men kjenner at kvalmen og trøttheten kom sigende i kveld! Har holdt det gående siden 5.45 i dag så tror kanskje kroppen har fått litt mye. #skjerpings #lurtåleggeinnhvilepauser :hungover::joyful:

Vi har også tilvenning i barnehage denne uken. Jeg har tatt to uker ferie i den forbindelse slik at mini får en rolig start med korte dager. Mannen har også fri denne uken så vi holder på med litt prosjekter ute og inne. Akkurat nå legger vi steinheller i deler av hagen. Jeg er i god form enda, og har hatt nyd energi siste dager, men kjenner at kvalmen og trøttheten kom sigende i kveld! Har holdt det gående siden 5.45 i dag så tror kanskje kroppen har fått litt mye. #skjerpings #lurtåleggeinnhvilepauser :hungover::joyful:
Er så digg å gjøre det fint hjemme, men ja det er lurt å legge inn litt pauser. Mye lettere å si det til andre enn å gjøre det selv :P

Sovna med snuppen i senga vår når vi bare skulle kose litt før hun skulle sove i senga si; mannen kom opp en time senere og jeg ante ikke hvilken planet jeg var på :P Ingenting er bedre når de små krøller seg helt inntil en for kos, fins ikke bedre sovemedisin enn det :Heartred

For et vær som kom nå! Det høljer ned, lyner og tordner! Jeg er lite glad i lyn og torden, så spørs hvordan natta blir om det ikke roer seg snart.

I dag tok jeg frem en av gravidbuksene fra forrige svangerskap, og hallelujah så digg det var! Akkurat nå er magen i det stadiet der en ser litt ekstra tjukk ut selv om en ikke har lagt på seg og buksene er ubehagelige i livet.

3. dagen med tilvenning i barnehagen, og mini vinker til meg i garderoben og sier "dade Mamma" :Heartblue løper inn for å leke.

Så herlig når han er så trygg allerede! Skal hente etter soving i dag. Håper det fortsetter slik som dette fremover!
Er så glad for at vi har hatt mulighet til ulønnet permisjon og utsatt bhg til han er ca. 1,8 år. :love2

Back
Topp