Skravletråd

Hei. Ser fra 10.juni skal sykehusene åpne litt men ikke mye. Alle har vi ett ønske om at partner kan få være med på UL og TUL, men det ser ikke slik ut i dag. Noen med andre erfaringer?
Mannen min fikk være med på privat TUL forrige uke.

Jeg opplevde rosa/brunlig utflod på onsdag, men det stoppet opp utover dagen. Ringte fertavdelingen på sykehuset med en gang og fikk komme inn for å måle HCG, venter nå på svar om det synker:Heartblue Vet mange har uskyldige blødninger så du trenger nok ikke å bekymre deg, men jeg hadde nok bedt om å få måle HCG med noen dagers mellomrom:happy: Jeg har mistet fire ganger før så i mitt tilfelle er det nok en SA på gang, men jeg hører heldigvis til sjeldenheten;)
Oppdatering: fikk svar at HCGen hadde fin stigning, men at de ville ha meg inn på ultralyd på tirsdag for sikkerhets skyld, er i sjokk, var helt sikker på at dette ikke skulle gå rette veien:Heartblue Nå håper jeg bare helgen går fort og at alt er som det skal på tirsdag, men klarer liksom ikke å glede meg helt enda:Heartpink
Takk for svar ❤️
Uffda, skjønner du ble redd men dette går nok bra ❤️
Ikke kommet noe mer her, så jeg kommer ikke til å ringe. Trodde egentlig man bare fikk til svar at man måtte vente og se når det er så tidlig i svangerskapet. Så fint at de ville sjekke deg :)

Ja, opplevde det for en uke siden. Syns det var ganske mye faktisk. Mye utflod og en del farge i det. Ble svakere over helgen og ikke opplevd noe mer etter det. ❤️ fant denne i en av appene:

Vis vedlegget 328109
Takk for svar ❤️ ja vi må nok bare slappe av, har flere venninner som også har hatt dette :)

Takk for svar ❤️ ja vi må nok bare slappe av, har flere venninner som også har hatt dette :)
Jepp ❤️ Er du bekymra er det ikke verre enn at du kontakter fastlegen din og spør om det er mulig for henvisning til TUL :) Siden dette skjedde fredag før langhelg, og jeg var fint til tirsdagen så valgte jeg å fortsette som vanlig. Vi har time til TUL 22.juni uansett :)

Hei. Ser fra 10.juni skal sykehusene åpne litt men ikke mye. Alle har vi ett ønske om at partner kan få være med på UL og TUL, men det ser ikke slik ut i dag. Noen med andre erfaringer?

Skal på TUL på tirsdag på privat klinikk. Der får partner være med. Men ser at det praktiseres ulikt.

Skal på TUL på tirsdag på privat klinikk. Der får partner være med. Men ser at det praktiseres ulikt.
Vi er henvist fra lege så skal på sykehus på tul. Der må jeg vel dra alene ser det ut som. Dette synes jeg er trist da jeg ikke ser noen større smitterisiko.

Vet noen av dere om man kan bruke bilbelte i bybuss, sånn lav som går over nedre del av mage? Jeg får det ikke under magen, som det står på nett man bør prøve å gjøre. Har et par ganger opplevd at bybussen har bråstoppet og at beltet stoppet meg, men det gjorde sykt vondt i magen!

Vil det være trygt nå som jeg er gravid? :wideyed: Har også opplevd å ikke ha belte på ved bråbrems i buss, da var det knærne som fikk et støt i veggen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre?

Vet noen av dere om man kan bruke bilbelte i bybuss, sånn lav som går over nedre del av mage? Jeg får det ikke under magen, som det står på nett man bør prøve å gjøre. Har et par ganger opplevd at bybussen har bråstoppet og at beltet stoppet meg, men det gjorde sykt vondt i magen!

Vil det være trygt nå som jeg er gravid? :wideyed: Har også opplevd å ikke ha belte på ved bråbrems i buss, da var det knærne som fikk et støt i veggen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre?
Ingen mulighet til å sitte bakovervendt? Det kunne nok hjulpe på støt hvert fall ved oppbremsing.

Ingen mulighet til å sitte bakovervendt? Det kunne nok hjulpe på støt hvert fall ved oppbremsing.
Hva tenker du på? Å sitte på sete som peker mot baksiden av bussen? :happy: I så fall er det to sånne seter tilgjengelig. Man slipper i alle fall å bli slengt fram hvis man sitter der o_O

I dag var det min tur til å dra på tidlig ultralyd, lykken var stor da vi fikk se den lille og høre hjerte som slo:Heartred Så nå håper jeg at dette går rette veien:Heartred Får tett oppfølging ettersom jeg har mistet tidligere så er så heldig at jeg får se den lille igjen allerede neste uke:love7

I dag var det min tur til å dra på tidlig ultralyd, lykken var stor da vi fikk se den lille og høre hjerte som slo:Heartred Så nå håper jeg at dette går rette veien:Heartred Får tett oppfølging ettersom jeg har mistet tidligere så er så heldig at jeg får se den lille igjen allerede neste uke:love7
Nå ble jeg kjempe glad!! Utrolig godt å lese!:love7:Heartbigred

Et nært familiemedlem har nevnt arbeid til meg som kan åpne opp til høsten, innen renhold. Tror også det blir fulltid. Men jeg kan jo bare jobbe fra august-starten av januar hvis jeg går ut i permisjon en liten stund før fødsel. Hva ville dere gjort? :nailbiting: Og så er det fysisk tung jobb, med kjemikalier... Og jeg vil da jobbe der fra uke 19 ish. o_O Åh jeg er så rådvill for tiden. :hilarious: Har dårlig rygg etter flere år som kokk også, så jeg er usikker på flere plan.

Så utrolig godt å høre :Heartred Veldi greit å få tett oppfølging. Håper og tror dette skal gå kjempe fint :happy: Er så utrolig godt å høre at det går bra.

Så utrolig godt å høre :Heartred Veldi greit å få tett oppfølging. Håper og tror dette skal gå kjempe fint :happy: Er så utrolig godt å høre at det går bra.
Tusen takk søte deg:Heartpink Ja føles mye tryggere når man får skikkelig oppfølging:happy: Håper også at dette går fint, har vært prøvere i to år og dette barnet er sterkt ønsket:Heartpink Teller allerede ned dagene til neste ultralyd, en uke igjen nå:happy:

Nå freaker jeg litt ut her.. mannen er permittert og det har vært hell i uhell når jeg er så dårlig. Nå ble han plutselig kalt ut på jobb fra og med mandag, han blir da bortreist på jobb i 11 dager..

Det betyr at jeg må karre meg opp med minsten kl 06 hver morgen, og alle gjøremål utover dagene.. jeg gruer meg, det må jeg ærlig innrømme...

Et nært familiemedlem har nevnt arbeid til meg som kan åpne opp til høsten, innen renhold. Tror også det blir fulltid. Men jeg kan jo bare jobbe fra august-starten av januar hvis jeg går ut i permisjon en liten stund før fødsel. Hva ville dere gjort? :nailbiting: Og så er det fysisk tung jobb, med kjemikalier... Og jeg vil da jobbe der fra uke 19 ish. o_O Åh jeg er så rådvill for tiden. :hilarious: Har dårlig rygg etter flere år som kokk også, så jeg er usikker på flere plan.
Ville hvertfall tatt en prat med lege/jordmor først, men høres ikke ut som fysisk tung jobb med kjemikalier er noe å anbefale nå, akkurat... Men forstår veldig godt at det er vanskelig å takke nei dersom du nå står utenfor arbeidsmarkedet og er på jobbjakt!

Ville hvertfall tatt en prat med lege/jordmor først, men høres ikke ut som fysisk tung jobb med kjemikalier er noe å anbefale nå, akkurat... Men forstår veldig godt at det er vanskelig å takke nei dersom du nå står utenfor arbeidsmarkedet og er på jobbjakt!
Ja tror jeg gjør det på neste UL! Da skal jeg til jordmord. Er vel best å forhøre seg om det, når det gjelder fysisk arbeid. Speiselt kjemikalier... Ja det er så vanskelig. Familiemedlemmet vet at vi trenger jobb og jeg har tidligere sagt vi ikke er kresne, så må i så fall finne en unnskyldning til at jeg takker nei til muligheten. Kan vel skylde på ryggen! :happy:

Back
Topp