Skravletråd

Hvor ofte er dere på kontroll hos jordmor? :happy:

jeg har en gang i måneden også så sa hun at det blir ca. annenhver uke på slutten. :-)
Det er vel det som er normalt?

Hadde time nå på fredag og fikk høre tydelig hjertelyd og masse aktivitet :love7 fikk beskjed om at jeg ville kunne kjenne spark om 2-3 uker, er 15 uker idag :-)

jeg har en gang i måneden også så sa hun at det blir ca. annenhver uke på slutten. :)
Det er vel det som er normalt?

Hadde time nå på fredag og fikk høre tydelig hjertelyd og masse aktivitet :love7 fikk beskjed om at jeg ville kunne kjenne spark om 2-3 uker, er 15 uker idag :)

Ok :happy: Har bare vært hos jordmoren min 1 gang, men så har jeg doppler hjemme så føler liksom ikke jeg må dit for å høre hjertelyd. Får ta meg en tur dit etter nyttår. :happy:

Har fått første jordmortime på nyåret - uke 21 tror jeg. Synes det var rart at jeg måtte vente så lenge, men jeg får jo ekstra oppfølging av både lege og sykehus ellers, så har ikke helt det store behovet heldigvis :)

Hvor ofte er dere på kontroll hos jordmor? :happy:

Jeg har vært hos jordmor en gang så langt. Og så skal jeg vell må ikke før i uke 24, som er i februar en gang. Men har fått beskjed om at jeg må bare ringe om jeg føler jeg må ha en time før da :happy:

Jeg har vært én gang, i uke 13, neste blir i uke 20-ish i midten av februar :) så blir det nok hyppigere etterhvert :)

Jeg skal på min første time hos jordmori morgen, 14+5 :) Vet ikke enda hvordan oppfølging der blir videre. Jeg har oppfølging fra gynekolog/sykehus i tillegg, men skal likevel ha vanlig oppfølging fra jordmor har jeg fått beskjed om. Såå spent på om hun klarer finne hjertelyd i morgen, og om hun evt finner på begge to :rolleyes:

Blir ikke jordmor på meg denne gangen. Kanskje jeg er heldig og får time etter mars. Ønsker meg en time til sjekk av leie i mai en gang

Ok :happy: Har bare vært hos jordmoren min 1 gang, men så har jeg doppler hjemme så føler liksom ikke jeg må dit for å høre hjertelyd. Får ta meg en tur dit etter nyttår. :happy:

Drar jo ikke dit for å høre hjertelyd da:p det er jo for oppfølging i svangerskapet - sjekke jevnlig at jeg ikke har UVI, at blodtrykket er greit, går greit opp i vekt, planen fremover osv. Også synes jeg det er fint å ha en fagperson som man kan spørre dersom man har spørsmål og kan føle seg trygg på å kontakte ellers.

Drar jo ikke dit for å høre hjertelyd da:p det er jo for oppfølging i svangerskapet - sjekke jevnlig at jeg ikke har UVI, at blodtrykket er greit, går greit opp i vekt, planen fremover osv. Også synes jeg det er fint å ha en fagperson som man kan spørre dersom man har spørsmål og kan føle seg trygg på å kontakte ellers.

Skjønte det :happy:

Jeg har aldri vært hos jordmor. Fikk beskjed om at neste svangerskapskonyroll er i uke 24 og OUL på sykehuset før det.

Så første time uke 12, så oul i uke 18 også kontroll uke 24

Det var ikke vits å dra til jordmor sa legen. Det sa de forrige gang også, så jeg har kun vært hos lege

Nå er vi påvei til sykehuset som ligger 3 timer unna. For vi skal på time hos spesialist i fostermedisin. Kjenner jeg er så spent og nervøs.

Back
Topp