Skravletråd

Har ikke hatt det enda denne gangen men sist graviditet så hadde jeg det :)

mye rart en kan kjenne på:woot: mensmurring nedover beina, og ømme boobs. Og gjesping da.. blir spennende m to dagvakter om uggenheten kommer igjen.
 
Jeg har ingen symptomer utenom litt murring og stikking innimellom :/ 6-+1
 
Da jeg var på TUL, sa jordmor at jeg kunne dra til fastlegen og ta blodprøver allerede. Er det noen som vet om det stemmer? Forrige svangerskap måtte man vente til uke 12 vet jeg
 
Da jeg var på TUL, sa jordmor at jeg kunne dra til fastlegen og ta blodprøver allerede. Er det noen som vet om det stemmer? Forrige svangerskap måtte man vente til uke 12 vet jeg
Jeg fikk beskjed om at det var viktig å ta de i uke 12, men kanskje det er ulik praksis?
 
Jeg skal på TUL ikke før om en måned for å sjekke at alt er bra med fosteret. Men då leste jeg om blodprøver man også kan ta og at man måtte ha henvisning for å ta de. Noen som vet om man kan spør om det på sykeshuset under TUL eller skal jeg til fastlegen til det først? TUL tas på fødepoliklinikken her.
Kva blodprøve tenker du på?
 
Jeg fikk beskjed om at det var viktig å ta de i uke 12, men kanskje det er ulik praksis?
Jeg fikk time til blodprøver i uke 7+3 jeg.
 
Snart helg, men har travel helg, travel dag og har omtrent mental shut down pga aaaalt for mye som skal skje og alt for lite tid...
Også begynt å bli uggen... bf mente også i går kveld at det syntes på meg veldig nå. Tøysa med at det var fleire der inne han da :eek: hehe.. er en del tvilling i slekta, mamma hadde visst som ho mista sa ho. Men jeg tviler, er bare så SJUKT oppblåst.... og uggen.... regner med det er kvalmen som kommer nåååå :hungover:
 
Her har mannen jobbhelg og mini begynner å bli syk. Formen min holder seg bra enda men kjenner mye på trøtthet og heftige perioder med uggenhet :wacky:
 
Har litt rosa slim som kom på papiret idet jeg tørket meg, men enda positiv test! Håper det ikke er noe farlig!❤️
 
Blitt så utrulig svolta! Før kl 9 i dag hadde eg allerede spist 2 skiver og 1 banan! Rett før eg spiser eplet mitt også, som eg tenkte å ha som mellommåltid etter lunsj ein gong!
 
I dag kom kvalmen hos meg! Og ikke bare den, men en deilig hodepine for å gjøre det hele et hakk mer intenst :meh: Hjalp å spise, men vet ikke hva jeg orker å spise... Gode tips? Ritzkjeks med kremost kanskje!
 
I dag kom kvalmen hos meg! Og ikke bare den, men en deilig hodepine for å gjøre det hele et hakk mer intenst :meh: Hjalp å spise, men vet ikke hva jeg orker å spise... Gode tips? Ritzkjeks med kremost kanskje!
Ritzkjeks og saltstenger går det i her når det er på det verste.

Kjenner jeg gruer meg litt til babyen kommer faktisk. Nesten så jeg ikke tør skrive det, i frykt for å miste. Men det første leveåret til mellomste var så tungt at jeg er skikkelig redd for en reprise av det. Samtidig vet jeg at dette er et helt nytt menneske, og at det ikke trenger å bli likt denne gangen. Tror det gnager litt at mannen ikke skal ha permisjon, for nå vet jeg allerede nå at jeg blir gående helt alene med barnet de første to årene, evt frem til vi har råd til barnehage. Jeg vet at det ordner seg nok, uansett hvordan ting blir, til slutt, men det er tungt å ikke vite.
 
Ritzkjeks og saltstenger går det i her når det er på det verste.

Kjenner jeg gruer meg litt til babyen kommer faktisk. Nesten så jeg ikke tør skrive det, i frykt for å miste. Men det første leveåret til mellomste var så tungt at jeg er skikkelig redd for en reprise av det. Samtidig vet jeg at dette er et helt nytt menneske, og at det ikke trenger å bli likt denne gangen. Tror det gnager litt at mannen ikke skal ha permisjon, for nå vet jeg allerede nå at jeg blir gående helt alene med barnet de første to årene, evt frem til vi har råd til barnehage. Jeg vet at det ordner seg nok, uansett hvordan ting blir, til slutt, men det er tungt å ikke vite.

Takk for tips! Saltstenger hørtes lurt ut!

Uff, det hørtes ut som en kjedelig situasjon. Jeg har ingen barn fra før, så jeg har ingen referanse, må bare ønske deg lykke til uansett hvordan det blir og at det ikke nødvendigvis blir likt fra barn til barn!
 
Takk for tips! Saltstenger hørtes lurt ut!

Uff, det hørtes ut som en kjedelig situasjon. Jeg har ingen barn fra før, så jeg har ingen referanse, må bare ønske deg lykke til uansett hvordan det blir og at det ikke nødvendigvis blir likt fra barn til barn!
Takk for gode ord. Jeg regner med det blir greit ja. Den tyngste byrden er at jeg ligger litt i en gråsone sånn helsemessig, og derfor ikke har inntekt. Vi har heldigvis alt vi trenger med unntak av noen få ting, så det skal nok gå.
Hva gjelder barna så må man nesten ta det som det kommer. Vi har to motsetninger, så nå håper vi på en mellomting,selv om det aller viktigste er at barnet er friskt. <3
 
Back
Topp