Skravletråd

Jeg har mistet en gang før, og kom så langt som 10 fullgåtte uker. Så jeg vet godt at dette kan gå begge veier. Jeg er livredd hver gang jeg går på do, og det kommer jeg til å være en stund. Det å fortsatt ikke se blod i trusa er min bekreftelse på at jeg fortsatt er gravid. Og jeg går gjerne en gang ekstra på do for å sjekke. Og jeg hadde alle symptomer på graviditet helt til jeg fikk første pille for å få ut restene. Så at jeg er dritkvalm og svimmel gjør ikke at jeg tror noe mer på at dette skal gå. Jeg skal ha tidlig ultralyd snart tenker jeg, ønsker å sjekke at hjertet slår og alt ser bra ut så langt. Jeg klarer ikke å gå helt til ordinær ultralyd for å så finne ut at noe er galt.
Altså jeg skjønner godt at du også er nervøs og på en måte forstår jeg testinga, men på en annen måte ikke.

Utrolig leit å høre at du har opplevd å miste. Kan ikke forestille meg hvordan det er. Kan godt skjønne at du er nervøs og at du skal ha TUL. Vet at det er like normalt med ingen symptomer som mye symptomer, og at ikke noe av det betyr at det går bra eller dårlig.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner testingen selv, til tross for at jeg gjør det.
Men er bare en gang sånn at vi er forskjellige, og så får vi bare gjøre det vi selv føler for :)
 
Utrolig leit å høre at du har opplevd å miste. Kan ikke forestille meg hvordan det er. Kan godt skjønne at du er nervøs og at du skal ha TUL. Vet at det er like normalt med ingen symptomer som mye symptomer, og at ikke noe av det betyr at det går bra eller dårlig.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner testingen selv, til tross for at jeg gjør det.
Men er bare en gang sånn at vi er forskjellige, og så får vi bare gjøre det vi selv føler for :)

Håper du klarer å slå deg til ro med at du bare er heldig som ikke har særlig symptomer. [emoji173]️ Jeg skulle gjerne sluppet å være kvalm og svimmel samtidig som jeg prøver å fungere på jobb og med datteren min. Og på bare få dager har jeg gått ned en halv kg, for matlysta er ikke helt der selv om jeg prøver å spise.
Når man mister er man ofte ikke i tvil om at det skjer, selv om man prøver å holde seg til det siste lille håp man har. Og du kommer ikke til å unngå å merke at det skjer om det skulle skje. Nå håper jeg alle her kommer til termin. For det å miste unner jeg ingen. Det er vondt både fysisk og psykisk, og det setter spor.
 
Fikk en CBD i posten nå og måtte jo Såklart bruke den men fikk bare 2-3 :eek::wtf::hilarious:
Er nok for tidlig enda men klarte ikke holde meg. Men åpnet den for å se på stripsene og de har definitivt blitt sterkere enn forrige 2-3 jeg tok så kanskje om noen dager får jeg 3+ :)

Det blir bra, du er vel «bare» 4+6 også.. om noen dager så er du der [emoji1305]
 
Håper du klarer å slå deg til ro med at du bare er heldig som ikke har særlig symptomer. [emoji173]️ Jeg skulle gjerne sluppet å være kvalm og svimmel samtidig som jeg prøver å fungere på jobb og med datteren min. Og på bare få dager har jeg gått ned en halv kg, for matlysta er ikke helt der selv om jeg prøver å spise.
Når man mister er man ofte ikke i tvil om at det skjer, selv om man prøver å holde seg til det siste lille håp man har. Og du kommer ikke til å unngå å merke at det skjer om det skulle skje. Nå håper jeg alle her kommer til termin. For det å miste unner jeg ingen. Det er vondt både fysisk og psykisk, og det setter spor.

Hadde også veldig lite symptomer første trimester ved forrige svangerskap. Er jo selvfølgelig glad for at jeg slipper å være kvalm og dårlig, er jo ingen som har lyst til å være det.
Går nok mer på det psykiske. Man ønsker å føle seg gravid, samtidig som man ikke ønsker å være dårlig. Er nok veldig mange som kjenner på det tror jeg.
 
Hadde også veldig lite symptomer første trimester ved forrige svangerskap. Er jo selvfølgelig glad for at jeg slipper å være kvalm og dårlig, er jo ingen som har lyst til å være det.
Går nok mer på det psykiske. Man ønsker å føle seg gravid, samtidig som man ikke ønsker å være dårlig. Er nok veldig mange som kjenner på det tror jeg.

Ser den. For meg er første trimester ikke noe særlig både på det psykiske og fordi jeg blir så utrolig dårlig. Jeg var kvalm til uke 14/15 sist, og helt til jeg endte på sykehus når jeg mista første gangen jeg var gravid.
 
Drikker dere kaffe?
Føler nok jeg har trådd inn i de hysteriske rekker for jeg har ikke drukket kaffe på lenge men fikk lyst på idag men valgte å la være.....
Helt idiotisk siden det kun er snakk om 1-2 kopper om dagen... og ikke hver dag engang...
 
Drikker dere kaffe?
Føler nok jeg har trådd inn i de hysteriske rekker for jeg har ikke drukket kaffe på lenge men fikk lyst på idag men valgte å la være.....
Helt idiotisk siden det kun er snakk om 1-2 kopper om dagen... og ikke hver dag engang...

Jeg drikker ikke kaffe, men drikker litt cola innimellom [emoji85] men prøver å begrense det, kun i helger
 
Drikker dere kaffe?
Føler nok jeg har trådd inn i de hysteriske rekker for jeg har ikke drukket kaffe på lenge men fikk lyst på idag men valgte å la være.....
Helt idiotisk siden det kun er snakk om 1-2 kopper om dagen... og ikke hver dag engang...

Drikker ikke kaffe nå, savner det jo, men går helt fint uten også når jeg tenker på hvorfor :)
Syns ikke du er «i de hysteriske rekker» jeg da :happy: At man velger å gi avkall på mat/drikke, aktiviteter +++, for babyens beste er da ikke hysterisk? :happy: Jeg dropper alt som mulig kan være den minste negative påvirkningen for spiren og bryr meg ikkeno om hva andre tenker om det! :D
 
Drikker ikke kaffe nå, savner det jo, men går helt fint uten også når jeg tenker på hvorfor :)
Syns ikke du er «i de hysteriske rekker» jeg da :happy: At man velger å gi avkall på mat/drikke, aktiviteter +++, for babyens beste er da ikke hysterisk? :happy: Jeg dropper alt som mulig kan være den minste negative påvirkningen for spiren og bryr meg ikkeno om hva andre tenker om det! :D
Nei det er jo sant men en kopp PR dag er jo ikke farlig.
Men jeg gikk alikevel opp på butikken å kjøpte koffeinfri kaffe nå så jeg har til imorgen tidlig :D
 
Drikker dere kaffe?
Føler nok jeg har trådd inn i de hysteriske rekker for jeg har ikke drukket kaffe på lenge men fikk lyst på idag men valgte å la være.....
Helt idiotisk siden det kun er snakk om 1-2 kopper om dagen... og ikke hver dag engang...

Jeg drikker ikke mye kaffe til vanlig, så for meg hadde det ikke vært noe problem å avstå for kaffen. Men en liten kopp i ny og ned, er jo ikke farlig, så i går unnet jeg meg en kaffe mocca :)
 
Er rart med det. Forrige svangerskap var jeg uten bekymringer, tenkte ikke en gang tanken at det kunne gå galt. Denne gangen tenker jeg på alt som kan gå galt, selv om jeg ikke har noen symptomer på at det skal gå galt. Hadde veldig lite symptomer på graviditet sist, uten å tenke noe på det, denne gangen får jeg litt fnatt over å ikke ha no særlig symptomer :oops: Men må jo bare innse at det er det som er normalen for meg :)
Godt du tidligere har fått oppfølging som har gitt deg trygghet på at alt er bra, håper du får det denne gangen også :)
Samme her.
Naiv førstegangs i 2015! [emoji173] tok tid før det klaffet, men elles problemfritt.

Dette året har vi opplevd diverse. Dette er min 3.graviditet i år, og eg kjenner på alle bekymringer!
 
Nei det er jo sant men en kopp PR dag er jo ikke farlig.
Men jeg gikk alikevel opp på butikken å kjøpte koffeinfri kaffe nå så jeg har til imorgen tidlig :D
Har stort sett drukket koffeinfri siste året [emoji28]
Men på jobb, besøk, tur osv der eg ikkje har tilgang til koffeinfri drikk eg vanlig kaffi. Men begrensar meg til 1, Max 2, koppar om dagen [emoji4]
 
Drikker dere kaffe?
Føler nok jeg har trådd inn i de hysteriske rekker for jeg har ikke drukket kaffe på lenge men fikk lyst på idag men valgte å la være.....
Helt idiotisk siden det kun er snakk om 1-2 kopper om dagen... og ikke hver dag engang...

Å, nei! Du er ikke hysterisk. Jeg drikker ikke kaffe, men det er fordi under forrige graviditet ble jenta vår så hyper i magen om jeg drakk kaffe. Da sparka hun hardt i flere timer i strekk, og jeg fikk så vondt i magen at jeg lå i fosterstilling til slutt og nesten gråt av smerte. Så jeg holder meg unna! Ingen ting galt med det.
 
Back
Topp