Skravletråd

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll. Min nye fastlege var en utrolig behagelig dame som tok meg seriøst og har lovet meg godt oppfølging med tanke på mitt forrige svangerskap. Hun var klar og tydelig på at jeg skulle ha veldig lav terskel for å ta kontakt, og det var veldig godt å høre. Føler meg trygg på at jeg vil bli bedre oppfulgt denne gang. Hun var til og med oppdatert på de nye retningslinjene i forhold til svangerskapskontroll :thumleft
Jeg fikk ta alt av blodprøver allerede nå, skal bestille time hos jm til uke 16, ny kontroll hos legen i uke 20, og er henvist OUL med spørsmål om jeg skal ha ekstra oppfølging fra de. Så nå er det bare å vente på blodprøvesvar og innkalling til OUL i posten :joyful:
 
Måtte ringe inn «syk» på jobben idag. Sover absolutt ikke godt om natten og våkner hele tiden. Jeg sovner stående på jobb nesten og har så vondt i hodet. Og kvalmen. Jeg orker ikke. Må bare sove
 
Måtte ringe inn «syk» på jobben idag. Sover absolutt ikke godt om natten og våkner hele tiden. Jeg sovner stående på jobb nesten og har så vondt i hodet. Og kvalmen. Jeg orker ikke. Må bare sove

Viktig å ta vare på deg selv nå [emoji173]️[emoji173]️
 
Her ligger jeg på sofaen på fjerde dagen, en heftig forkjølelse som ikke slipper taket...begynner å bli litt lei!
 
Måtte ringe inn «syk» på jobben idag. Sover absolutt ikke godt om natten og våkner hele tiden. Jeg sovner stående på jobb nesten og har så vondt i hodet. Og kvalmen. Jeg orker ikke. Må bare sove

Det gjorde jeg tidligere i uken også. Hadde så vondt i ryggen, løftet feil på en pasient. Tenker at det er vik4ig å ta vare på seg selv nå, ingen som takker deg for at du presser deg for langt :)
 
Venter på at jordmor skal ringe meg tilbake nå for å booke første time. Spennende! Wow. Har ikke turt å gjøre det før nå... men håper kanskje man kan høre hjertelyd nå??! 9 uker imorgen
 
Venter på at jordmor skal ringe meg tilbake nå for å booke første time. Spennende! Wow. Har ikke turt å gjøre det før nå... men håper kanskje man kan høre hjertelyd nå??! 9 uker imorgen
Jeg har hørt hjemme selv 9+1 og 9+4 men de fleste jordmødre vil ikke sjekke før borti 12 uker for å ikke uroe jordmor om en ikke finner den :) vanskelig i starten
 
Jeg har hørt hjemme selv 9+1 og 9+4 men de fleste jordmødre vil ikke sjekke før borti 12 uker for å ikke uroe jordmor om en ikke finner den :) vanskelig i starten
Ja leste det :(
Lurer sånn på om det fremdeles er liv .... er veldig bekymret fortsatt.. :(
 
Ja leste det :(
Lurer sånn på om det fremdeles er liv .... er veldig bekymret fortsatt.. :(
Ser den. Mest sannsynlig er det jo det men veldig ubehagelig å gå å kjenne på. Går å lurer selv etter den store blødningen jeg hadde selv om jeg såg liv på fredag.
Fy jeg gleder meg til dette første trimesteret er over.
Om du er veldig bekymra gå det jo an å bestille seg en privat tul? Er vel en stund til du skal om jeg husker rett :) sender en klem.
 
Ser den. Mest sannsynlig er det jo det men veldig ubehagelig å gå å kjenne på. Går å lurer selv etter den store blødningen jeg hadde selv om jeg såg liv på fredag.
Fy jeg gleder meg til dette første trimesteret er over.
Om du er veldig bekymra gå det jo an å bestille seg en privat tul? Er vel en stund til du skal om jeg husker rett :) sender en klem.
Uff ja,forstår godt du er redd enda! Men heldigvis var det liv der og han sa jo at han ikke kunne se fare for sa så dette går nok helt fint :)

Ja jeg skal ikke før om 4 uker... er lenge til,men har ikke råd til å betale for en UL heller så får bare vente :(
 
Bare 3 timer igjen til TUL. Er så ufattelig nervøs. Hvis kvalmen har noe å si bør alt være ok så langt, men man vet jo aldri.
 
Hei jenter :) Jeg er ny her, har ikke fortalt til noen andre enn kjæresten min enda at jeg er gravid, så trenger noen å prate med.

Er 6+0 idag, fant ut først på torsdag at jeg var gravid, så har på en måte ‘bare’ vært gravid i 4-5 dager. Men er bekymra, såklart. Har ikke så mye symptomer, og de jeg hadde i helgen (oppblåst, ømme bryst, en god del murringer) er nesten borte idag. Men jeg håper det er fordi jeg har slappet veldig av i helgen, og ikke pga noe annet.

Har første legetime allerede på mandag om en uke (legen min sa jeg burde komme mellom ule 6 og 8, syns det var litt tidlig), men blir vel ikke noe roligere etter den timen. Har noen hatt TUL enda? Er det veldig tidlig å ta i uke 7 for å berolige meg selv?
 
Hei jenter :) Jeg er ny her, har ikke fortalt til noen andre enn kjæresten min enda at jeg er gravid, så trenger noen å prate med.

Er 6+0 idag, fant ut først på torsdag at jeg var gravid, så har på en måte ‘bare’ vært gravid i 4-5 dager. Men er bekymra, såklart. Har ikke så mye symptomer, og de jeg hadde i helgen (oppblåst, ømme bryst, en god del murringer) er nesten borte idag. Men jeg håper det er fordi jeg har slappet veldig av i helgen, og ikke pga noe annet.

Har første legetime allerede på mandag om en uke (legen min sa jeg burde komme mellom ule 6 og 8, syns det var litt tidlig), men blir vel ikke noe roligere etter den timen. Har noen hatt TUL enda? Er det veldig tidlig å ta i uke 7 for å berolige meg selv?
Hei og gratulerer :)
Har tatt tidlig UL 7+3 og fikk se hjertebank :)
 
Bare 3 timer igjen til TUL. Er så ufattelig nervøs. Hvis kvalmen har noe å si bør alt være ok så langt, men man vet jo aldri.

Åå, spennende!! Krysser fingrene for bankende hjerte!
 
Så koselig! Var det noen spesiell grunn til at du tok det da, eller var det mest for å se om det var liv?
Nei det var bare for å se at det var liv :) hadde en BO i april så var veldig redd for at det skulle være det samme eller ikke noe liv denne gangen :) men det var det heldigvis :)
 
Jeg fikk se et flott bankende hjerte, og så et par hender og føtter. Jeg var så letta at jeg begynte å gråte.

Menstermin ser ut til å være rett så jeg er fremdeles 8+5 :):Heartbigred
 
Jeg fikk se et flott bankende hjerte, og så et par hender og føtter. Jeg var så letta at jeg begynte å gråte.

Menstermin ser ut til å være rett så jeg er fremdeles 8+5 :):Heartbigred

Så bra!! [emoji173]️[emoji173]️
 
Kl 2100 og er så trøtt, har berre lyst å legge meg..
Men tvinger meg sjølv til å sitte oppe en halvtime til og "kose meg" foran tv-en, for dagane går i ett banka kjør frå 07-20. =p
 
Back
Topp