Skravletråd

Er det flere med barn på under 2 år som sliter med å holde følge om dagen? Jeg blir dausliten av helg og barnehagefri... :shifty:
Har en på 2 år og 2 mnd. Blir ganske sliten ja, men kjenner også at det er stor forskjell fra 1,5-årsalderen altså! Nå kan han leke mye selv, han leker med nabobarna og er mye mer selvgående. Så jeg får tid til å slappe av/sitte å observere og må ikke fly i hælene hans hele tiden. Hvor gammel er din?

Jeg har en på 4 år og hun er ikke alltid så lett å ha med å gjøre heller altså. Hun har et skikkelig temperament for tiden [emoji28]

Idag har jeg hentet opp babyklær fra boden og sortert de. Ikke så mye lillebror kan arve etter storesøster så må nok handle litt mer [emoji4]

Er det flere med barn på under 2 år som sliter med å holde følge om dagen? Jeg blir dausliten av helg og barnehagefri... :shifty:

Min er 4,5 år, men kjenner jeg er sliten når kvelden kommer ja. Han er jo så aktiv, og nøyer seg ikke med at jeg skal følge med i rolig tempo :-P Nå er det jo sparkesykkel- og sykkeltid, trampoline og masse utendørslek som gjelder - prøver så godt jeg kan å holde følge.. Og nå i mai med så mange fridager, lange helger osv. klare han jo drøye kveldene litt noen ganger. I går sovnet han ca 21.30 - jeg holdt ut med litt sofatid i en liten time før jeg også hoppet i senga. Er jo mye annet som skjer med husbygging, en hund som skal på turer hver dag osv, så er ikke bare hans skyld at jeg blir sliten når kvelden kommer altså. Men merker at det er tungt å henge med enkelte dager :-)

Hehe, når 4 åringer spør etter ting er det best å reagere [emoji23]

I går ble det bygd platting og satt opp paviljong. Har ikke hatt noen ordentlig plass til å sitte ute, så var godt å få det på plass [emoji4]

De vet gjerne hva de vil ha ja ;-)
Så godt med ny uteplass da! forhåpentligvis blir det mye fint vær i sommer så du kan nyte den med en liten baby :-)

Har en på 2 år og 2 mnd. Blir ganske sliten ja, men kjenner også at det er stor forskjell fra 1,5-årsalderen altså! Nå kan han leke mye selv, han leker med nabobarna og er mye mer selvgående. Så jeg får tid til å slappe av/sitte å observere og må ikke fly i hælene hans hele tiden. Hvor gammel er din?
Hun er født i oktober, så hun er snart 19 mnd. Gleder meg til det samma skjer her...nå får jeg maks et par minutter på rumpa før hun har klatret opp på et eller annet og balanserer villig til jeg kommer for å hjelpe :hilarious: og vil helst at mamma skal være med i leken hele tiden..:rolleyes:

Å så heldig du er som har en som er så selvgående og leker masse selv [emoji6][emoji106]
Her må jeg være med HELE tiden og hun henger i våre buksebein og klær hele tiden.. så er null avslapping her..

Jeg skrev ikke under 2 år fordi jeg tror det blir så mye lettere når de blir 3 og 4 år altså :hilarious: aktivitetsnivået synker vell ikke akkurat med årene nei :eek: jeg bare gleder meg til hun kan leke selv i noen minutter, dvs bli hakke mer selvgående...og at man slipper ha noen som ønsker å bli bært i tide og utide :smug:

Husker følelsen! Det er virkelig hektisk nå og, men syns forrige sommer var mye mer slitsom. Stå på, snart er hun stor og selvstendig, det går så fort [emoji85]
Hun er født i oktober, så hun er snart 19 mnd. Gleder meg til det samma skjer her...nå får jeg maks et par minutter på rumpa før hun har klatret opp på et eller annet og balanserer villig til jeg kommer for å hjelpe :hilarious: og vil helst at mamma skal være med i leken hele tiden..:rolleyes:

Å så heldig du er som har en som er så selvgående og leker masse selv [emoji6][emoji106]
Her må jeg være med HELE tiden og hun henger i våre buksebein og klær hele tiden.. så er null avslapping her..
Ja det er nok mye personlighet som avgjør det med hvor selvgående de er altså! Vi er inne i en fin fase nå der han leker mye selv og skravler i vei med alt og alle rundt han. Tror nesten han har en usynlig venn noen ganger ;)
Tror mye kommer av at vi nå har så mye fint vær at han får vært masse ute, flyr ut og inn som han vil så lenge vi er i nærheten. Er fort mulig selvstendigheten går over om noen uker når det ikke er like spennende i hagen vår og med nabobarna lenger ;)

Ja det er nok mye personlighet som avgjør det med hvor selvgående de er altså! Vi er inne i en fin fase nå der han leker mye selv og skravler i vei med alt og alle rundt han. Tror nesten han har en usynlig venn noen ganger ;)
Tror mye kommer av at vi nå har så mye fint vær at han får vært masse ute, flyr ut og inn som han vil så lenge vi er i nærheten. Er fort mulig selvstendigheten går over om noen uker når det ikke er like spennende i hagen vår og med nabobarna lenger ;)
Satser på det hjelper når vi flytter på torsdag, da kan hun løpe litt mer ut enn hun kan der vi bor nå [emoji6][emoji106]

Hvilke mandagsplaner har dere da damer? Jeg skal jibbe litt nå, så skal jeg en tur på sykehuset på en time (ikke svangerskapsrelatert). I ettermiddag/kveld må vi få ryddet litt og vasket klær i alle fall. Neste uke kommer svigermor på besøk for å feire 17. mai (for første gang - hun bor i Sverige), og da må gjesterommet i vår nye etasje i huset stå klart. Gjenstår å vaske ned og møblere det, så skal i grunnen gå ganske raskt.

I dag skal jeg må diverse ærender i kommunen og banken. Er knall blå himmel ute, hurra[emoji7]
Lykke til med husvask!

De vet gjerne hva de vil ha ja ;-)
Så godt med ny uteplass da! forhåpentligvis blir det mye fint vær i sommer så du kan nyte den med en liten baby :-)
Helt klart, har ei som blir 5 i august, så kjenner til det [emoji6]

Satser på at været blir bra framover [emoji4]

Back
Topp