Skravletråd

La oss håpe at det er akkurat nok til at du fortsetter å føle deg gravid, men ikke eskalerer til full hyperemesis [emoji1303]
Murring og ligamentsmerter kjenner jeg også. Er ingenting som er verre enn å vente på uke 12 synes jeg! [emoji33]
Ja jeg har veldig lyst til å jobbe dette svangerskapet. Tidligere har jeg vært sykemeldt pga kvalme.:) er best mellom uke 14 og 35 syns jeg. Etter 35 ca blir det fryktelig tungt igjen.:p

Jeg måtte forresten åpne buksa hjemme i ettermiddag, ble så ubehagelig!:wideyed: Må vel finne frem gravidbuksene snart...

Ja jeg har veldig lyst til å jobbe dette svangerskapet. Tidligere har jeg vært sykemeldt pga kvalme.:) er best mellom uke 14 og 35 syns jeg. Etter 35 ca blir det fryktelig tungt igjen.:p

Jeg måtte forresten åpne buksa hjemme i ettermiddag, ble så ubehagelig!:wideyed: Må vel finne frem gravidbuksene snart...

Ja, jeg gikk ut i svangerskapspenger da jeg var 6måneder på vei i fjor pga fare for vold. Denne gangen har jeg en annen jobb, så håper på å holde meg i jobb hele veien selv! :) vi krysser fingre og tær!

Flere som ikke merker stort til symptomer? Jeg har litt murring og stikking, men ikke noe særlig annet foreløpig. Hadde det helt likt med nummer 1 da. Var overlykkelig for de første bevegelsene sist gang. Selvfølgelig hadde jeg også morkaka foran [emoji23]
Har ikke så mye symptomer. Litt stikking, murring, sinnsykt trøtt og konstant sulten. Har ikke hatt disse 2 siste symptomene med de andre. Så det er nytt :P

Fortalte sjefen om graviditeten i dag siden jeg skulle komme rett på gyn når jeg fikk positiv test. Sjefen tok det heldigvis fint. Og jeg fikk målt HCG i dag :D hurra! Ganske fornøyd med måling på 251 når jeg har ligget på 21 og slikt de andre gangene :P (de gangene har jeg mistet).

Nå meldte gravid fisen sin ankomst! Stakkar de som skal være i nærheten av meg de neste mnd[emoji90]

Jeg har kun lette symptomer foreløpig. Litt uvel, oppblåst og veldig trøtt. Akkurat som i forrige svangerskap, så håper det ikke blir verre *bank i bordet* [emoji28] tenker ikke si noe på jobb før etter jul så fremt formen er god. Jobbet hele svangerskapet sist, og håper det fungerer bra denne gangen også. Selv om det er litt mer slitsomt nå når jeg har en fireåring hjemme som krever sitt.

Har en uke ferie akkurat nå, og er på besøk til svigers. Vi skal ikke fortelle noen om graviditeten før jul, men merker det er fort gjort å forsnakke seg [emoji23]

Fortalte sjefen om graviditeten i dag siden jeg skulle komme rett på gyn når jeg fikk positiv test. Sjefen tok det heldigvis fint. Og jeg fikk målt HCG i dag :D hurra! Ganske fornøyd med måling på 251 når jeg har ligget på 21 og slikt de andre gangene :P (de gangene har jeg mistet).

Hurra for gode tegn!!! Det er helt herlig da!! [emoji1303][emoji1305][emoji1319][emoji1303]

Jeg har kun lette symptomer foreløpig. Litt uvel, oppblåst og veldig trøtt. Akkurat som i forrige svangerskap, så håper det ikke blir verre *bank i bordet* [emoji28] tenker ikke si noe på jobb før etter jul så fremt formen er god. Jobbet hele svangerskapet sist, og håper det fungerer bra denne gangen også. Selv om det er litt mer slitsomt nå når jeg har en fireåring hjemme som krever sitt.

Har en uke ferie akkurat nå, og er på besøk til svigers. Vi skal ikke fortelle noen om graviditeten før jul, men merker det er fort gjort å forsnakke seg [emoji23]

Hoho, den ser jeg!! Er ikke mer en 10-11 uker på vei rundt julaften, men om den tidlige ultralyden er bra, så synes vi det hadde vært Morro å dele det rundt jul :-)

Hadde ganske heftige murringer etter jeg la meg i går, nok til at jeg ikke fikk sove. Men greit igjen nå :happy: venter enda på kvalmen...prøver å regne meg tilbake til våren 2016 og finne ut av i hvilken uke kvalmen slo til...troor der var uke 6 altså. Så jeg er forbredt på spying fra helga :wtf::wtf::yuck:

Hadde ganske heftige murringer etter jeg la meg i går, nok til at jeg ikke fikk sove. Men greit igjen nå :happy: venter enda på kvalmen...prøver å regne meg tilbake til våren 2016 og finne ut av i hvilken uke kvalmen slo til...troor der var uke 6 altså. Så jeg er forbredt på spying fra helga :wtf::wtf::yuck:

Uff!! Sovet så dårlig de siste nettene jeg. Har jo sånn stølhetsfølelse i magen og synes det er rart å sove på magen allerede! Er litt uggen om morgenen og kvelden nå. Ikke direkte kvalm, men litt antydning. Nå er jeg nevrotisk og tar mange sånn billige-tester flere ganger om dagen og håper på sterkere streker. Selvom det ikke er mye å gjøre fra eller til [emoji23]

Nå fikk jeg endelig svar på HCG prøven jeg tok i går! Har vært et nervevrak til i dag :p HCG i går ble målt til 3528, men da lurer jeg på om jeg kanskje er lenger enn jeg tror:wideyed: kan noen hjelpe meg med å forstå denne hcg tabellen?
Etter mine beregninger var jeg 5+3 i går. I følge tabellen og målene er jeg da kanskje 6+ et sted? Eller misforstår jeg tabellen?

Tabell :
Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Nå fikk jeg endelig svar på HCG prøven jeg tok i går! Har vært et nervevrak til i dag :p HCG i går ble målt til 3528, men da lurer jeg på om jeg kanskje er lenger enn jeg tror:wideyed: kan noen hjelpe meg med å forstå denne hcg tabellen?
Etter mine beregninger var jeg 5+3 i går. I følge tabellen og målene er jeg da kanskje 6+ et sted? Eller misforstår jeg tabellen?

Tabell :

Jeg ville og tolket det som om at du var rundt 6 da :) men jeg er jo ikke lege :P
Hcg kan jo variere litt fra folk så den tabellen viser jo i gjennomsnitt :)

Tabell :
Det kan jo variere fra dame til dame, men når du er 5+3 så er du i uke 6 så det stemmer jo med tabellen.:)

Jeg ville og tolket det som om at du var rundt 6 da :) men jeg er jo ikke lege :p
Hcg kan jo variere litt fra folk så den tabellen viser jo i gjennomsnitt :)
Det kan jo variere fra dame til dame, men når du er 5+3 så er du i uke 6 så det stemmer jo med tabellen.:)

Takk for svar :-) ja, det varierer jo :-) for jeg tenkte at det det står 5-6 så er det fra 5+0 til 6+0 og der det står 6-7 fra 6+0 til 7+0. Så siden den var på 3528 så tolket jeg det som at jeg kanskje var 6+ et sted:rolleyes: Blir forvirret av tabeller :-) men uansett glad for så fin stigning! Fra 423 på tirsdag forrige uke til 3528 i går :D

Takk for svar :) ja, det varierer jo :) for jeg tenkte at det det står 5-6 så er det fra 5+0 til 6+0 og der det står 6-7 fra 6+0 til 7+0. Så siden den var på 3528 så tolket jeg det som at jeg kanskje var 6+ et sted:rolleyes: Blir forvirret av tabeller :) men uansett glad for så fin stigning! Fra 423 på tirsdag forrige uke til 3528 i går :D

Ja veldig fin stigning :D!

Tabell :
Jeg hadde 3100 5+0. Vet nøyaktig hvor langt jeg er pga prøverør[emoji4] Verdiene varierer så veldig.

Så utrolig trøtt i dag!:eek: Kan også være ekstra pga at minstegutten våknet kl 5... men er blitt generelt mye trøttere nå. 5+0 i dag.:)

Back
Topp