Skravletråd !!

Jeg har også svettet mye om natten i det siste. Er skikkelig plagsomt! Vi har det ikke varmt på rommet heller.
Jeg har sovet kjempedårlig i natt. Nå skal jeg snart kjøre datteren min på skolen, også levere bilen til moren min.

Det var masse snadder i den serien. Makroner,peanøtterte++mmmmmm!

Svettet noe forferdelig hele dagen i går.. har gitt seg litt nå, men får se om det varer :p hadde plutselig rier som kom med veldig korte pauser.. selvfølgelig når jeg fant frem rietelleren stoppet de :o
Håper du snart får sove bedre nå.. helt forferdelig når man ikke får sove skikkelig..

Mamma kommer hit snart, så da skal vi bytte bil :) skal få satt basen til bilstolen i bilen i dag :)

Nam.. må helt klart ta og sjekke ut :D

Svettet noe forferdelig hele dagen i går.. har gitt seg litt nå, men får se om det varer :p hadde plutselig rier som kom med veldig korte pauser.. selvfølgelig når jeg fant frem rietelleren stoppet de :eek:
Håper du snart får sove bedre nå.. helt forferdelig når man ikke får sove skikkelig..

Mamma kommer hit snart, så da skal vi bytte bil :) skal få satt basen til bilstolen i bilen i dag :)

Nam.. må helt klart ta og sjekke ut :D

Da var peanøttkaka spist opp gitt :-p

Vi skal ut å kjøpe do i morgen,så skal sette inn bilsetet etter det :-)

Jeg er møkklei denne dårlige søvnen. Fikk en liten dupp på sofaen i dag,men det hjelper ikke når jeg gruer meg til natten.

Også er jeg sint på ene naboen her. De har 2 huskyhunder (sikkert ikke sånn det skrives) dem har stukket av flere ganger denne uken. Har skremt vettet av katten vår,og dem flyr rundt å tisser på alt. Skummelt er det også med to så store hannhunder løse. Jeg kommer til å dra bort å snakke til dem i morgen. Dem må klare å ta vare på hundene sine! Grrrrrr...kjenner jeg hisser meg opp av dette.

Da var peanøttkaka spist opp gitt :p

Vi skal ut å kjøpe do i morgen,så skal sette inn bilsetet etter det :)

Jeg er møkklei denne dårlige søvnen. Fikk en liten dupp på sofaen i dag,men det hjelper ikke når jeg gruer meg til natten.

Også er jeg sint på ene naboen her. De har 2 huskyhunder (sikkert ikke sånn det skrives) dem har stukket av flere ganger denne uken. Har skremt vettet av katten vår,og dem flyr rundt å tisser på alt. Skummelt er det også med to så store hannhunder løse. Jeg kommer til å dra bort å snakke til dem i morgen. Dem må klare å ta vare på hundene sine! Grrrrrr...kjenner jeg hisser meg opp av dette.
Huff så lite de passer på hundene sine da :( vi har en slik nabo også. her har jeg vurdert å ringe til omplassering for hunder. å så må eier hente der :p

Håpe det vil gå bedre med søvnen din :)

Huff så lite de passer på hundene sine da :( vi har en slik nabo også. her har jeg vurdert å ringe til omplassering for hunder. å så må eier hente der :p

Håpe det vil gå bedre med søvnen din :)

Jeg vurderte å ringe politiet jeg. Er redd disse hundene.
Katten vår tør ikke gå ut.

Nå skal jeg prøve å sove litt :-)

Da var peanøttkaka spist opp gitt :-p

Vi skal ut å kjøpe do i morgen,så skal sette inn bilsetet etter det :-)

Nam kake.. har spist så mye banan og ananas jeg nå.. håper det gir det lille kicket på at fødselen starter ordentlig, for nå er jeg dritt lei :p har masse små rier som plutselig tar seg opp, men så tar det flere timer før neste kommer :(

Skal prøve meg på og få satt i basen til bilstolen i morgen.. har ikke orket i dag.. bare slappet av på sofaen i hele dag med vondt i ryggen..
spennendes da :) ikke lenge til alt er klart på doen da :) når kommer elektriker?

Uff får virkelig håpe det ordner seg snart med søvnen da :)

Nei seriøst???? Hadde klikket i vinkel hadde noen rundt her hatt så uoppdragne hunder.. kjenner flere som har husky hunder, men de er bare så snille og veloppdragne.. ja er jo kjempeskummelt med så store hunder som man ikke vet hvordan de vil reagere på enkelte situasjoner.. regner med det ikke er bare du av naboene som irriterer seg over dette? Jeg ville nok gått sammen og snakket med naboen om dette, og se om de kan få noe dressur på hundene

Jeg vurderte å ringe politiet jeg. Er redd disse hundene.
Katten vår tør ikke gå ut.

Nå skal jeg prøve å sove litt :)
Huff dumt at hundene skremmer alle. men det er vell ikke så rart :p

Hvordan har du sovet? :)

Huff dumt at hundene skremmer alle. men det er vell ikke så rart :p

Hvordan har du sovet? :)

Jeg våknet for 10 minutter siden!!!! Helt forvirret av å sove så lenge :-p har bare tisset to ganger i natt :-)

Nei,det er ikke så rart....ser ut som ulver,og dem er skikkelig ville. Hører dem står å uler nå :singing:

Nam kake.. har spist så mye banan og ananas jeg nå.. håper det gir det

Uff får virkelig håpe det ordner seg snart med søvnen da :)

Nei seriøst???? Hadde klikket i vinkel hadde noen rundt her hatt så uoppdragne hunder.. kjenner flere som har husky hunder, men de er bare så snille og veloppdragne.. ja er jo kjempeskummelt med så store hunder som man ikke vet hvordan de vil reagere på enkelte situasjoner.. regner med det ikke er bare du av naboene som irriterer seg over dette? Jeg ville nok gått sammen og snakket med naboen om dette, og se om de kan få noe dressur på hundene

Mmmm ananas er så godt! Det beste er fersk (ikke i lake). Skjedde det noe da? Uke 39 i dag du :-) nå kan jenta di komme ut :-)

Doen som mangler nå :-) Elektrikeren sa han skulle komme i månedskifte januar/februar. Men man vet aldri med disse håndtverkerne! Har lys der,men må ha stikkontakter til varmovn og hårføner el.

I natt har jeg sovet neeeesten hele natten :-) våknet halv ni :woot: .

De bikkjene er det ikke kustus på. Dem er helt ville! Og de står å uler hele dagen:mad:. Hådde jeg målt blidtrykket,så hadde det vært skyhøyt i går.:banghead:
Jeg tør ikke la datteren min og vennene være ute å leke. :shy: Her er ikke naboene så tett.... de to nærmeste er aldri ute på vinteren. Hundene bor bak skogen her.
1485593378219482858192.jpg

Så kjipt med hundene. Har dere tatt det opp med naboen? Det er en egen hundelov som blant annet sier at hundene ikke skal være til sjenanse for andre. Det betyr for. eks. at de ikke skal komme bort til noen som ikke ønsker det, at de ikke skal hoppe på små barn - eller voksne for den saks skyld. Det er vi hundeeiere som er ansvarlig for at hundeloven blir fulgt og at både hunder og miljøet rundt skal ha det bra. Og hvis dette ikke blir fulgt er det noe som evt. politiet kan hjelpe med. Verken barn eller voksne skal måtte være redde. Det synes jeg er kjempetrist.
Oppfølger om hund: hundeloven paragraf 3 sier at:

En hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting. Hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, miljø eller andre interesser. Blant annet skal hundeholderen søke å avverge at hunden eller hundeholdet skaper utrygghet for andre.

Den som er berørt, kan kreve overfor hundeholderen at en varig tilstand eller varige forhold som ikke gir tilstrekkelig sikkerhet, eller som volder urimelig ulempe, blir rettet.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74/KAPITTEL_4#§11

Takk for opplysningen :-) Jeg bor på bygda,og her virker det som ingen tenker på de rundt seg (vi flyttet hit for to år siden og kjenner ikke så mange rundt her)
Jeg må manne meg opp å prate med dem,og hvis jeg ser de hundene løse i hagen min igjen,vil jeg ringe politiet. Når de er oppe på verandaen vår å tisser,synes jeg det blir litt drøyt. Og jeg hadde jo tanker om å ha barnevognen ute,men det går ikke når det er sånn.

Mmmm ananas er så godt! Det beste er fersk (ikke i lake). Skjedde det noe da? Uke 39 i dag du :-) nå kan jenta di komme ut :-)

Doen som mangler nå :-) Elektrikeren sa han skulle komme i månedskifte januar/februar. Men man vet aldri med disse håndtverkerne! Har lys der,men må ha stikkontakter til varmovn og hårføner el.

I natt har jeg sovet neeeesten hele natten :-) våknet halv ni :woot: .

De bikkjene er det ikke kustus på. Dem er helt ville! Og de står å uler hele dagen:mad:. Hådde jeg målt blidtrykket,så hadde det vært skyhøyt i går.:banghead:
Jeg tør ikke la datteren min og vennene være ute å leke. :shy: Her er ikke naboene så tett.... de to nærmeste er aldri ute på vinteren. Hundene bor bak skogen her.
Vis vedlegget 217141

Var fersk ananas :) spiste halve i går og tar andre halve i dag :p Ja uke 39 nå, så nå kan hun bare komme ;) så en del av teksten min plutselig har forsvunnet :o nei ingenting ennå.. samme som det har vært siste 3 dagene nå med små rier og vondt i ryggen :( mamma er her nå og hun hadde laget frokost når jeg stod opp i dag :)

Hahaha.. ja tro meg med at man aldri vet når håndverkere dukker opp.. tror det er noe som skjer når man blir håndverker :p broren min er snekker og han er så distré.. husker ikke at han skal ringe opp igjen, at han skal ta med ting til deg osv :p

Så bra du har fått sovet i natt da :D

Uff.. jeg ville enten tatt det opp med naboen, men skjønner at det ikke alltid er så lett når man ikke kjenner de så godt, eller så ville jeg tatt en telefon til politiet, dyrebeskyttelsen eller Mattilsynet og forklart situasjonen.. man kan jo ikke ha hunder som står ute å uler og springer rundt på eiendommen til naboer og pisser hvor som helst :o håper det ordner seg så du kan få ha vogna ute på verandaen når snuppa kommer :) hadde de dere kjøpte med samme problemet med hundene eller har de kommet nå i siste tiden?

Jeg våknet for 10 minutter siden!!!! Helt forvirret av å sove så lenge :p har bare tisset to ganger i natt :)

Nei,det er ikke så rart....ser ut som ulver,og dem er skikkelig ville. Hører dem står å uler nå :singing:
Så bra du fikk sovet så lenge :)

De som vekket deg?

Det der går da ikke ann! Krysser fingrene for at naboene er lydhøre - jeg hadde i allfall blitt glad hvis noen sa ifra til meg om det var noe. Og du må da kunne ha snuppa ute i egen hage uten å bekymre deg for uoppdragne hunder - eller rettere sagt uopodragne eiere. Stor klem!

Takk for klem:-) Var å snakket høflig og rolig med de i dag. Han ble litt spak,men tok det seriøst når jeg sa at hundene tisset overalt og at datteren min ikke turte å leke ute. Han prøvde seg med at dem var så snille.... da sa jeg at det nytter ikke å si til et barn eller katt,og at det heller ikke hjelper på tissing. Men jeg gikk med et smil:-)

Back
Topp