Skravletråd

Da har jeg meldt meg på Tollturen 2017[emoji1]
Bedriftshelsetjenesten som har fått igang for de ansatte, vi skal danne lag på maks 8 personer og gå langs hele Norge innom alle regionene våre[emoji1]
Dvs all aktivitet blir målt i antall skritt og legges inn på Dytt.no. Så ser vi underveis hvor langt i Norge vi har kommet, hvem leder, hvem har mest skritt osv.. Premier underveis og motivasjonsforedrag via videokonferanse[emoji2]
Dette blir gøy!!
 
Sant det[emoji6] men tror nok mannen ser slikt bedre enn deg[emoji12]
Når vi ble sammen (jeg 22) veide jeg 53...
Skal ikke ned dit, men har en veldig smal kroppsbygning i utgangspunktet
 
Da har jeg meldt meg på Tollturen 2017[emoji1]
Bedriftshelsetjenesten som har fått igang for de ansatte, vi skal danne lag på maks 8 personer og gå langs hele Norge innom alle regionene våre[emoji1]
Dvs all aktivitet blir målt i antall skritt og legges inn på Dytt.no. Så ser vi underveis hvor langt i Norge vi har kommet, hvem leder, hvem har mest skritt osv.. Premier underveis og motivasjonsforedrag via videokonferanse[emoji2]
Dette blir gøy!!
Jippi, der har du motivasjonen din :)
Stå på, med deg på laget kommer dere til Nordkapp og tilbake igjen.
Jeg har nesten gått til Bodø til nå i år og dere er 8..

Og du blir min motivasjon, ikke snakk om at jeg vil la deg nå målet før meg :)
 
Så flink du har vært nå mens du har vært borte vil jeg tippe en 3-4 kg :)

Sakte men sikkert et tingen, livstilsendring må tilvendes sakte men sikkert.
Sakte men sikkert gir mindre fare for tilbakefall til gamle dårlige vaner når målet er nådd
Jupp så heller sakte og forsiktig enn å etterhvert se vekta krype høyere enn den var ved start [emoji54]

Håper det, hjemme 29 august også vurderer jeg å da få gamle veiedagen (fredag) og la hevelser pga varmen få gått vekk [emoji4]
 
Jupp så heller sakte og forsiktig enn å etterhvert se vekta krype høyere enn den var ved start [emoji54]

Håper det, hjemme 29 august også vurderer jeg å da få gamle veiedagen (fredag) og la hevelser pga varmen få gått vekk [emoji4]
Det er alltid en fordel.
Har stor tro på deg, du er super flink
 
Ganske likt som meg, håper det er mindre når jeg kommer hjem da.

Men vi får jobbe sakte og forsiktig ned mot målene våre [emoji4]
Ja det må vi! Nå må jeg bare jobbe med å holde vekta, for i dag fikk jeg positiv digital test....:wideyed: 1-2 uker!
 
Har det, men må høre hva legen sier. Har tenkt å be om hjelp til å ikke gå opp noe særlig nå, med 115 kg tror jeg det går bra. Håper bare jeg klarer det..
Ok, jeg gikk på adipol på Rikshospitalet når jeg var gravid med mellomste.
Et program for overvektige gravide istedenfor JM og fastlege
Var rett under 100 når jeg ble gravid.
Jeg gikk bare opp 1,5 kg og de var veldig fornøyde med det.

Er sikkert forskjellig fra person til person, men jeg gikk ikke opp med første, gikk faktisk 0,5 kg ned fra første kontroll til siste.
Han var 2.735 g og veldig tynn når han kom på termin.
Med frøkna (når jeg fikk denne oppfølgingen) gikk jeg som sagt bare opp 1,5 kg, hun var 2.960 g (13 dager før termin) selv om jeg hadde svangerskapsdiabetes (SD) og burde fått stor baby.
Med Lille U fikk jeg ikke SD, men gikk opp rundt 4 kg.
Han var 3.260 g 14 dager før termin... (endelig en over 3 kg)

Jeg sier ikke at du ikke skal prøve å la være å legge på deg for mye, men etter min erfaring er det ikke helt riktig at "babyen tar det den trenger", du MÅ legge litt på deg
 
Takk for tips. Regner med jeg får høre det samme. Og at jeg legger på meg litt. Er jo en grunn til at jeg veier det jeg veier nå, la på meg 35 kg i første svangerskap...og så tok jeg av ganske mye av dem, og ble gravid igjen-men mistet, og har ikke gått ned noen av dem, bare cm. Satser på å henge her inne litt likevel ja :)
 
Takk for tips. Regner med jeg får høre det samme. Og at jeg legger på meg litt. Er jo en grunn til at jeg veier det jeg veier nå, la på meg 35 kg i første svangerskap...og så tok jeg av ganske mye av dem, og ble gravid igjen-men mistet, og har ikke gått ned noen av dem, bare cm. Satser på å henge her inne litt likevel ja :)
Da vet du, baby + morkake + fostervann + alt annet er en ca 10 kg...
Jeg har litt motsatt problem, eneste gang jeg har problemer med å legge på meg er når jeg er gravid.
Med Lille U levde jeg på sjokolade og potetgull i håp om å legge på meg litt..

Det komiske er at jeg har aldri levd å sunt som jeg gjorde når jeg var gravid med Liv, men da fikk jeg SD, men med guttene hvor jeg ga f*** da fikk jeg det ikke...
 
Da vet du, baby + morkake + fostervann + alt annet er en ca 10 kg...
Jeg har litt motsatt problem, eneste gang jeg har problemer med å legge på meg er når jeg er gravid.
Med Lille U levde jeg på sjokolade og potetgull i håp om å legge på meg litt..

Det komiske er at jeg har aldri levd å sunt som jeg gjorde når jeg var gravid med Liv, men da fikk jeg SD, men med guttene hvor jeg ga f*** da fikk jeg det ikke...
Ja, er jo det. Må jo ikke bli helt galt heller, og når det kommer til stykket klarer jeg nok ikke å holde vekta gjennom hele svangerskapet. Men litt mindre opp hadde vært godt altså. Er så utrolig tungt å være tung om en ikke skal være det mens en er gravid i tillegg!
 
Ja, er jo det. Må jo ikke bli helt galt heller, og når det kommer til stykket klarer jeg nok ikke å holde vekta gjennom hele svangerskapet. Men litt mindre opp hadde vært godt altså. Er så utrolig tungt å være tung om en ikke skal være det mens en er gravid i tillegg!
Nå vet jeg ikke hvordan det er å være 115, men var rett over 100 sist og invalidiserende bekkenløsning så jeg hadde problemer med å bære kroppen...
Jeg håper på å ha nådd målet mitt før du har ditt lille mirakel i armene og er ferdig med amming, men når du skal legge inn støtet vil jeg fremdeles være her for å heie på deg, kommer til å trenge hjelp til å holde vekten de neste årene.
Du vil klare det, en liten baby er en fantastisk utsettelse
 
Nå vet jeg ikke hvordan det er å være 115, men var rett over 100 sist og invalidiserende bekkenløsning så jeg hadde problemer med å bære kroppen...
Jeg håper på å ha nådd målet mitt før du har ditt lille mirakel i armene og er ferdig med amming, men når du skal legge inn støtet vil jeg fremdeles være her for å heie på deg, kommer til å trenge hjelp til å holde vekten de neste årene.
Du vil klare det, en liten baby er en fantastisk utsettelse
Er vel ulikt fra kroppsbygning til kroppsbygning tenker jeg. Var 125 da jeg var høygravid med førstemann, det var blytungt. Samme bekkenløsning som deg, mye vann. Heldigvis forsvant mye, men det sitter en del igjen enda. Nå skal det sies at vi har hatt noen tunge år, med kolikk, refluks, fødselsdepresjon og deretter nytt svangerskap der vi mistet sent, så det har blitt mye stillesitting. Men det begynner å ta seg opp nå, så håper jeg kan fortsette med gode vaner :) regner med du når målet ditt før den tid! Men holde vekta og motivasjonen tar jo lengre tid ;)
 
Ja det må vi! Nå må jeg bare jobbe med å holde vekta, for i dag fikk jeg positiv digital test....:wideyed: 1-2 uker!
Gratulerer så mye [emoji16] det går bra å holde vekta om du er forsiktig og om du da skulle gå opp er det viktig å huske på at det kan taes av etterpå [emoji4]
 
Back
Topp