Skravletråd

Siste dag i januar allerede :eek: hvor ble den måneden av :dance018
Godt fornøyd med både nedgang og oppstart av trening og turer. Passerer 500.000 skritt - BRA det "klapp på skulderen".

Æææ gikk på den smellen igår. På en kafé hvor de nesten ikke hadde noe ok og hvor vi var litt småsultne bestilte jeg salted caramel chocolate cake! [emoji54] syndig God og garantert like mange kalorier! [emoji54]
Må passe på og holde måltider her og holde meg til cola zero ute!

Hva er egentlig CrossFit?

Det er en treningsform med en kombinasjon av styrke, utholdenhet, spenst og turn. Mye basisøvelser, og øvelser som gjenspeiler de bevegelsene du gjør i det daglige liv. Poenget er å presse seg hver økt enten ved å ta tyngre vekter eller mange repetisjoner. Eller ta så mange runder av et program innen 20 min. Det er et stort spenn, men poenget er at du presser deg hver eneste gang.

Et program kan bestå av for eks: markløft 5x5. For hver runde skal du øke vekten. Før du starter på hovedprogrammet :150 situps, 120, wall balls, 100 thrusters, 80 boxs jump, 60 hangups og 40 pushups og avslutter med 2 km løping eller roing. Dette er bare et av mange eksempler.

Det er en treningsform med en kombinasjon av styrke, utholdenhet, spenst og turn. Mye basisøvelser, og øvelser som gjenspeiler de bevegelsene du gjør i det daglige liv. Poenget er å presse seg hver økt enten ved å ta tyngre vekter eller mange repetisjoner. Eller ta så mange runder av et program innen 20 min. Det er et stort spenn, men poenget er at du presser deg hver eneste gang.

Et program kan bestå av for eks: markløft 5x5. For hver runde skal du øke vekten. Før du starter på hovedprogrammet :150 situps, 120, wall balls, 100 thrusters, 80 boxs jump, 60 hangups og 40 pushups og avslutter med 2 km løping eller roing. Dette er bare et av mange eksempler.
Med andre ord, når jeg om ikke så lenge ska bytte ut en at turdagene mine med en eller annen form for trening for å stramme litt opp vil dette være perfekt.
Tusen takk

Med andre ord, når jeg om ikke så lenge ska bytte ut en at turdagene mine med en eller annen form for trening for å stramme litt opp vil dette være perfekt.
Tusen takk

Vel, det kommer Ann på hva slags grunnlag du har fra før i styrke. Har du ikke trent styrke på en stund, vil jeg ikke anbefale å starte med det. Det er fordi det er så høy intensitet og øvelser du mest sannsynlig ikke er vant til å trene. Samtidig som det er veldig tekniske øvelser. Det er høy skaderisiko i CrossFit.
Så jeg ville startet med enkel styrketrening for å bygge opp litt grunnlag først. Men dette er basert på at du ikke har trent styrke før/ i det siste, er du vant til å trene hard styrke så kjør på.

Resultatene kommer raskt.Har trent CrossFit i ca 1 år nå, med noen skadeavbrekk innimellom.

Æææ gikk på den smellen igår. På en kafé hvor de nesten ikke hadde noe ok og hvor vi var litt småsultne bestilte jeg salted caramel chocolate cake! [emoji54] syndig God og garantert like mange kalorier! [emoji54]
Må passe på og holde måltider her og holde meg til cola zero ute!

Den hørtes virkelig god ut!!! Håper du nøt den :)

Back
Topp