God bedring!Da har jeg hatt omgangssyke fra jeg våknet i morges og det varer fremdeles.. ugh. Ringt syk på jobb i morgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
God bedring!Da har jeg hatt omgangssyke fra jeg våknet i morges og det varer fremdeles.. ugh. Ringt syk på jobb i morgen.
Har du prøvd kodein? Det er ikke det samme som migrenemedisin, men bedre enn ingenting.Også hjemme fra jobb i dag, migreneanfall i en uke!
Skal ringe til hodepine senteret etterpå og høre hva de sier.
Har du prøvd kodein? Det er ikke det samme som migrenemedisin, men bedre enn ingenting.
Jeg har forresten fått en medisin som skal være trygg å bruke i svangerskap.
God bedring!
Hm, jeg har fått beskjed i de to tidligere svangerskapene at jeg trygt kan bruke paralgin forte mot migrenen (inneholder kodein).Ja, men fikk beskjed om at det får jeg ikle bruke i graviditeten (både Nervolog og relis). Men bruker det ellers...
Hm, jeg har fått beskjed i de to tidligere svangerskapene at jeg trygt kan bruke paralgin forte mot migrenen (inneholder kodein).
Så kjedelig da! Håper du får noe som hjelper deg. Det er jo jævlig og umenneskelig å gå så lenge med migrene! Min søster ble innlagt da hun gikk så lenge i svangerskapet.Jeg ringte i stad og spurte ekstra om det, og fikk nei. Skal til spesial fødselslege innenfor migrene på torsdag, kan spør igjen.
Så kjedelig da! Håper du får noe som hjelper deg. Det er jo jævlig og umenneskelig å gå så lenge med migrene! Min søster ble innlagt da hun gikk så lenge i svangerskapet.
Jeg ringte i stad og spurte ekstra om det, og fikk nei. Skal til spesial fødselslege innenfor migrene på torsdag, kan spør igjen.
Jeg bruker paralgin i dette svangerskapet og det forrige. Fikk paralgin på sykehuset når jeg lå inne med hjernehinnebetennelse. Å det var.fra.3 forskjellige overleger på nevrologisk avdeling. Det er nok et veldig stort spenn fra sted til sted. Jeg bruker det for revmatiske smerter.
Jo, men kodein er jo virkestoffet i paralgin. Har du fått beskjed om at du ikke kan få det heller?Nå snakker jeg om den som heter kodein, ikke paraglin forte.
Jo, men kodein er jo virkestoffet i paralgin. Har du fått beskjed om at du ikke kan få det heller?
Dersom du har god effekt av kodein vil du nok også har det av paralgin forte. Det er trygt å ta i de to første trimestrene. Man skal være litt mer tilbakeholden i siste trimester fordi baby kan få abstinenser ved bruk tett opp til fødsel.Jeg har kun spurt om kodein (de bruker jeg tilvanlig når jeg har migrene), jeg har paraglin forte major fra sist svangerskap, men ikke tatt de.
Dersom du har god effekt av kodein vil du nok også har det av paralgin forte. Det er trygt å ta i de to første trimestrene. Man skal være litt mer tilbakeholden i siste trimester fordi baby kan få abstinenser ved bruk tett opp til fødsel.
Jeg hadde nok tatt en av de du har slik at du får bukt med anfallet.
Synes der høres så merkelig ut at de anbefaler deg det. Fikk du sykemelding da? Jeg var på første svangerskapskontroll i dag og fikk beskjed om at hvis jeg trengte paralgin så kunne jeg ta en ved behov. Fikk maks dose på sykehuset. Fikk også ultralyd i dag å så en sprell levende og frisk baby med alt der det skulle være. Det er værre for deg og dermed babyen om du skal gå med slike smerter. Vet ikke om migrene kan sammenlignes med hjernehinnebetennelse, men den hodepinen jeg fikk da var så fæl at jeg bare kastet opp og gråt mine modige tårer og tagg dem om sterkere smertestillende.. Tror jeg var tilnærmet utilregnelig av smerter de første 4 dagene.Da jeg ringte i dag fikk jeg beskjed om å ikke ta mer smertestillende i denne omgang. Men heller hvile, spiser og drikke...yeah right.
Jobb i morgen og spent på hvordan det blir. Så får jeg drøfte det nærmere med legene på torsdag.
Synes der høres så merkelig ut at de anbefaler deg det. Fikk du sykemelding da? Jeg var på første svangerskapskontroll i dag og fikk beskjed om at hvis jeg trengte paralgin så kunne jeg ta en ved behov. Fikk maks dose på sykehuset. Fikk også ultralyd i dag å så en sprell levende og frisk baby med alt der det skulle være. Det er værre for deg og dermed babyen om du skal gå med slike smerter. Vet ikke om migrene kan sammenlignes med hjernehinnebetennelse, men den hodepinen jeg fikk da var så fæl at jeg bare kastet opp og gråt mine modige tårer og tagg dem om sterkere smertestillende.. Tror jeg var tilnærmet utilregnelig av smerter de første 4 dagene.
Man skal ta maks 2 sumitriptan per uke. Jeg har tatt 6 stk +masse 1g Paracet og phenegran. Hvis jeg tar mer så vil enten medisinen ikke virker eller jeg vil få mer hodepine av tablettenen.
Sykemelding er sånn luksus man har i Norge
Det har tatt seg litt opp, men skal legge meg så fort mannen er hjemme og håpe jeg blir klar for jobb i morgen.
Hvor bor du egentlig? Ja det har jeg hørt at hodepinetabletter kan forsterke hodepinen eller forlenge den hvis det blir tatt mye. Dumt at du ikke får sykemelding da så du får følgt rådene til legene. God bedring!