~.:[Skravletråd]:.~

Merker litt ekstra at dere er en god støtte denne gangen! Nå er jeg blitt så "gammel" at de fleste rundt oss har store barn. Derfor er det godt å ha noen å dele dette miraklet med. Er redd mange av våre omgangsvenner ikke helt forstår valget å få tredjemann :p
Var egentlig denne jeg skulle "sitere".. skrev en innlegg for to sek siden som var svar til dette :P haha.

Tore på sporet med en del hormoner i kroppen ♡ :')

Tore på sporet med en del hormoner i kroppen ♡ :')
Ha ha jeg satte det på opptak jeg, ved nærmere ettertanke kanskje jeg skal slette det igjen;) hadde en tåreøkt til arthurs julerace her i ettermiddag.

Ha ha jeg satte det på opptak jeg, ved nærmere ettertanke kanskje jeg skal slette det igjen;) hadde en tåreøkt til arthurs julerace her i ettermiddag.
Hehe, jeg er glad jeg er hjemme alene ellers hadde gubbis rista på hodet :p

Til info så skal postafen kun brukes hvis det er strengt nødvendig. Jmfr felleskatalogen. .. og behandlingen bør være kortest mulig. .
Skjønner den kan være god å ha men er altså bare anbefalt dersom det er STRENGT nødvendig :/

Det er forsåvidt riktig at det står det i felleskatalogen. Det står noe sånt på svært mange medikamenter, fordi det ikke har vært utført store, kontrollerte studier på det hos gravide. (Naturligvis har det ikke det, se bare for deg selv å få spm "hei vil du være med i en studie for å se om dette stoffet skader barnet du har i magen din?" Hehe) Man kan derfor ikke drive forskning på gravide på den måten. Men postafen er mye brukt blant gravide, mange gynekologer anbefaler det, og dersom det hadde blitt rapportert om skadelige effekter der man kunne anta at grunnen var postafen, ville teksten vært en helt annen. ;)
Så jeg er ikke så veldig bekymret, men tar det selvfølgelig ikke med mindre jeg virkelig trenger det.

Det er forsåvidt riktig at det står det i felleskatalogen. Det står noe sånt på svært mange medikamenter, fordi det ikke har vært utført store, kontrollerte studier på det hos gravide. (Naturligvis har det ikke det, se bare for deg selv å få spm "hei vil du være med i en studie for å se om dette stoffet skader barnet du har i magen din?" Hehe) Man kan derfor ikke drive forskning på gravide på den måten. Men postafen er mye brukt blant gravide, mange gynekologer anbefaler det, og dersom det hadde blitt rapportert om skadelige effekter der man kunne anta at grunnen var postafen, ville teksten vært en helt annen. ;)
Så jeg er ikke så veldig bekymret, men tar det selvfølgelig ikke med mindre jeg virkelig trenger det.

Jeg tenker en gjør som en selv vil og ønsker mtp dette jeg :)

Kaster egentlig ikke opp så mye, 2 ganger til dagen kanskje. Men er så sinnsykt kvalm, så er så og si umulig å drikke og spise. Prøver nå å drikke i mini slurker litt å litt hele dagen :) Var godt å komme seg på sykehuset en tur, men enda bedre å komme hjem til sin egen seng :)

Får håpe formen bedrer seg snart! Her er jeg også sykt kvalm konstant, så skjønner ikke hvorfor det heter "morgenkvalme"! Men får sånn plutselig kick på at jeg vil ha epler feks, så trykker jeg i meg to, så får jeg skikkelig vondt i magen eller blir enda mer kvalm. Jeg må begynne å nøye meg med en ting av gangen.. :p Bare tenker at når jeg først orker så burde jeg spise, hehe.

Var egentlig denne jeg skulle "sitere".. skrev en innlegg for to sek siden som var svar til dette :p haha.
Det kjenner jeg igjen også. En følelse av at nyheten om graviditeten må etterfølges av en slags forklaring på hvorfor og forsikring om at vi tenker at det vil gå bra å ha tre barn (til tross for at vi er voksne mennesker med et godt forhold, gode utdannelser og jobber og god økonomi).

Det kjenner jeg igjen også. En følelse av at nyheten om graviditeten må etterfølges av en slags forklaring på hvorfor og forsikring om at vi tenker at det vil gå bra å ha tre barn (til tross for at vi er voksne mennesker med et godt forhold, gode utdannelser og jobber og god økonomi).

Ikke sant? Jeg er 33 år, mannen er 5 år eldre. Er jo mange som ikke starter å få barn før da! Hvorfor skal ikke vi ha lyst på en attpåklatt? Da vi ble samboere for 10 år siden var vi begge enige om at vi ønsket oss en stor familie. At jeg kom på at jeg skulle ta en utdannelse midt oppi familielagingen har bare utsatt den litt :)

Jeg ligger I senga, er sliten og trøtt. Men det var det med å legge fra seg bv.. jeg har funnet fra litt lesestoff fra forrige svangerskap, som skal hjelpe meg å friske opp minnet :)
Noen som har lest den?

Vedlegg

• 1447541227203.jpg
    1447541227203.jpg
    62,6 KB · Visninger: 24
Jeg ligger I senga, er sliten og trøtt. Men det var det med å legge fra seg bv.. jeg har funnet fra litt lesestoff fra forrige svangerskap, som skal hjelpe meg å friske opp minnet :)
Noen som har lest den?

Lagt meg jeg også, blir liggende å trykke på telefonen :p

Ikke lest den boka nei! Men tok fram svangerskapsdagboken min fra førstemann her en dag! Koselig å lese :)

Ungene kikka like rart på meg i dag :p
Lurer på om de tror det har klikket for mamma?
Hehe :p de får med seg alt disse barna. :p hvor gamle er de? (Kan være jeg har lest det,men glemt det..)

Lagt meg jeg også, blir liggende å trykke på telefonen :p

Ikke lest den boka nei! Men tok fram svangerskapsdagboken min fra førstemann her en dag! Koselig å lese :)
Å,det er koselig med slikt, var å smugtittet på helsekortet mitt i går jeg også :p
Du ser da meg, klarer ikke å legge fra meg jeg heller. Men nå, nå er det natta :)

Back
Topp