~.:[Skravletråd]:.~

:dance011
Kjæresten min var supersøt i dag, han snakket om at da han var yngre så hadde han ikke hadde lyst til å gifte seg og ha barn, men at nå er han skikkelig keen på å få baby. Da måtte jeg smile litt for meg selv, siden jeg ikke har fortalt han at vi skal ha barn enda, siden han er midt oppi eksamensstress. Men da vet jeg at han blir glad når han får vite det etter eksamen i alle fall <3
Åååå, det kommer jo til å bli en fantastisk eksamensfeiring!!!!

Jeg får ikke sove!!! :(

Blir hjemme fra jobb i dag jeg, er så sliten at jeg holdt på å svime av to ganger på vei fra sengen til badet i morres, sov omtrent ingenting i natt, er kvalm og har hodepine. Har elendig samvittighet for å "skulke" jobb, men hadde ikke gått å være på jobb i dag, i alle fall ikke slik som jeg føler meg nå. :/ Har fått sagt i fra på jobb og mailet til teamet mitt, så nå skal jeg prøve å finne sengen igjen.. Har en nabo noen etg. under som røyker på verandaen like under soveromsvinduet mitt, og det gjør meg enda mer kvalm, men håper han går på jobb nå, sånn at jeg slipper å kjenne den ekle lukta. *sutre*

God morgen :-) Våknet grytidlig i dag, men kjennes ut som om formen er bedre enn i går. Synes det er rart at det er sånn forskjell på dagene. Gårsdagen var en prøvelse, mer eller mindre kvalm hele dagen. Endte opp med å gå tidlig hjem fra jobb. Håper dagen i dag fortsetter med mindre kvalme enn i går :-)

Har en nabo noen etg. under som røyker på verandaen like under soveromsvinduet mitt, og det gjør meg enda mer kvalm, men håper han går på jobb nå, sånn at jeg slipper å kjenne den ekle lukta. *sutre*
Røyklukt er helt ille for tiden...tror jeg kjenner det om noen røyker et kvartal unna :yuck:

God morgen :)
Et spm jenter: når kom kvalmen deres ? Vet det er veldig individuelt altså men bare litt interessant :)

Med 1.mann merket jeg ikke at jeg var gravid før i uke 11 og bare noen dager senere ble jeg innlagt med hyperemesis, kastet opp så mye at det ikke var helt sunt, og med nr 2 var jeg kun kvalm 2 ganger. .
Begge to er jenter så det med hvor mye kvalm man er , kan indikere kjønn, stemte ikke her :)

Noen råd mot forstoppelse forresten?
Har sikkert noe med at jeg kuttet ut nikotin og koffein samtidig for 14 dager siden , i tillegg til at man jo kan bli forstoppet pga hormonene..

Men det er ordentlig ubehagelig og magen er så stinn og hard og vond :(

Her har kvalmen komt helt plutselig i uke 6-7 hver bidige gang. Hyperemesis og blir sengeliggende :(

7 uker nå og har vært sengeliggende en uke snart, kaster lite opp nå når jeg tar postafen men er fortsatt skikkelig kvalm og spiser og drikker lite. Veldig svimmel når jeg reiser meg, og har sovet 14!! Timer inatt og er fortsatt trøtt :/

Gleder meg veldig til ultralyden om en uke nå, sånn at jeg ihvertfall kan se om det er liv eller ikke:)

Her har kvalmen komt helt plutselig i uke 6-7 hver bidige gang. Hyperemesis og blir sengeliggende :(

7 uker nå og har vært sengeliggende en uke snart, kaster lite opp nå når jeg tar postafen men er fortsatt skikkelig kvalm og spiser og drikker lite. Veldig svimmel når jeg reiser meg, og har sovet 14!! Timer inatt og er fortsatt trøtt :/

Gleder meg veldig til ultralyden om en uke nå, sånn at jeg ihvertfall kan se om det er liv eller ikke:)

Til info så skal postafen kun brukes hvis det er strengt nødvendig. Jmfr felleskatalogen. .. og behandlingen bør være kortest mulig. .
Skjønner den kan være god å ha men er altså bare anbefalt dersom det er STRENGT nødvendig :/

Noen råd mot forstoppelse forresten?
Har sikkert noe med at jeg kuttet ut nikotin og koffein samtidig for 14 dager siden , i tillegg til at man jo kan bli forstoppet pga hormonene..

Men det er ordentlig ubehagelig og magen er så stinn og hard og vond :(
Bortsett fra å øke kostfibre og svisker osv så er det viktig å drikke masse væske.
Finnes også wn god del avførendemidler som lactolose(?), movicol, osv som skal være trygge i svangerskap om jeg husker rett.
En joggetur kan også funke på, får litt gang i systemet :)

Kjæresten min var supersøt i dag, han snakket om at da han var yngre så hadde han ikke hadde lyst til å gifte seg og ha barn, men at nå er han skikkelig keen på å få baby. Da måtte jeg smile litt for meg selv, siden jeg ikke har fortalt han at vi skal ha barn enda, siden han er midt oppi eksamensstress. Men da vet jeg at han blir glad når han får vite det etter eksamen i alle fall <3

Hvordan klarer du å holde det hemmelig?
Tror du ikke han blir litt snurt når han finner ut av at du har visste det i noen dager?

Jobber kun til kl14 i dag og fri ut uka. Jippi!

Men er hjemme med hun på 20 mnd så blir ille akkurat avslappning.

Hvordan klarer du å holde det hemmelig?
Tror du ikke han blir litt snurt når han finner ut av at du har visste det i noen dager?

Hehe den tenkte jeg på også.. det er jo like mye hans hemmelighet :p

Bortsett fra å øke kostfibre og svisker osv så er det viktig å drikke masse væske.
Finnes også wn god del avførendemidler som lactolose(?), movicol, osv som skal være trygge i svangerskap om jeg husker rett.
En joggetur kan også funke på, får litt gang i systemet :)

Er veldig flink til å drikke vann men kanskje jeg skal gå til innkjøp av en av disse andre forslagene dine her :) takk :)

Hehe den tenkte jeg på også.. det er jo like mye hans hemmelighet :p

Enig, det hadde vært helt uaktuelt her hjemme. Det er like mye hans barn som mitt.
Her i huset er det han som sjekker den digitale også roper på meg med resultatet :)

Enig, det hadde vært helt uaktuelt her hjemme. Det er like mye hans barn som mitt.
Her i huset er det han som sjekker den digitale også roper på meg med resultatet :)

Hehe min kjære håpet at den digitale aldri kom til å slukke .. altså i vinduet hvor antall uker stod haha..
Dessverre forsvant det etter 24 timer men da hadde vi begge rukket å ta masse bilder hehe ..

Til info så skal postafen kun brukes hvis det er strengt nødvendig. Jmfr felleskatalogen. .. og behandlingen bør være kortest mulig. .
Skjønner den kan være god å ha men er altså bare anbefalt dersom det er STRENGT nødvendig :/

Har tatt av 5 kg på under to uker, og vet godt at man kun skal ta tabletter om det er høyst nødvendig. Men takk for opplysningen :)

Har dessverre gått på sterkere kvalmestillende (zofran, afipran, largactil osv) i de andre svangerskapene som jeg har fått på sykehus da jeg har vært innlagt med intravenøst næring.

Back
Topp