~.:[Skravletråd]:.~

Da tør jeg melde meg inn her også. Fikk svar på blodprøven etter innsett av to embryo 30 november. Blodprøven visste HCG på 341 så føler meg letta og glad. Sykepleier sa jeg skulle prøve slappe av og at dette var et supert tall! Får prøve på det da. Blir koselig å følge dere damer! Er jo flere kjente her alt ;)

Gratulerer :)

Da tør jeg melde meg inn her også. Fikk svar på blodprøven etter innsett av to embryo 30 november. Blodprøven visste HCG på 341 så føler meg letta og glad. Sykepleier sa jeg skulle prøve slappe av og at dette var et supert tall! Får prøve på det da. Blir koselig å følge dere damer! Er jo flere kjente her alt ;)

Gratulerer :D

Jeg har hatt en mistanke siden slutten av oktober, ble så sinnsykt trøtt plutselig, og jeg fikk første positive test (som jeg ikke trodde på) 4.november. Nå har jeg tatt 8 sånne billigtest-strimler, en clear blue digital med ukeindikator OG tatt en test hos legen, så nå er jeg vel ganske overbevist. Tror jeg. Vi hadde overhodet ikke planlagt å få barn nå, og jeg hadde ikke sett for meg at det noen gang skulle skje heller, hadde egentlig forberedt meg litt mentalt på et liv uten egne unger, så har brukt laaang tid på å faktisk skjønne at det stemte, og vært sikker på at hver eneste minste forandring har vært slutten på det.

Han er ferdig med alle tre om et par uker. Det er kanskje litt dårlig gjort å ikke fortelle det med en gang, men jeg vil ikke at han skal gjøre det mindre bra på eksamen fordi han blir sittende og tenke på at vi skal ha barn, for han er veldig sånn at han grubler veldig og han ville endt opp med å være hjemme og dullet med meg, enn å være på forelesninger og gruppearbeider. Han har ekstremt høye krav til seg selv og jeg vil at han skal oppnå de beste resultatene han kan, og jeg ville hatt elendig samvittighet om han fikk dårlige resultater fordi jeg "saboterte", spesielt om det ikke går bra.. er jo nervøs for det også. Han er den første som skal få vite det bortsett fra legen (og dere på internettet) så da blir det jo vår felles hemmelighet om litt, og det blir kortere tid å vente før vi kan dele med alle.
Jeg tenker at det er kun du som kjenner han og vet hva som passer best for dere :)

Gratulerer så masse :) og gratulerer.

Har laget en termingruppe for oss på facebook, med navnet Termin juli 2016. Der man må spørre om å få bli medlem, slik at ikke alle ser hva som står der osv. Så kan man prate og spørre om det man vil der:)

Last edited:
Har laget en termingruppe for oss på facebook, med navnet Termin juli 2016. Der man må spørre om å få bli medlem, slik at ikke alle ser hva som står der osv. Så kan man prate og spørre om det man vil der:)

FYI, det er ikke lov til å reklamere for andre fora (inkl Facebook) her inne, stor fare for at den posten din vil bli sletta ;)

noen som vet hva som menes med å bli tatt som 1.gangs fødende igjen da yngste nå er 8,5 år og eldste 10,5år?
skal man da gjennom like hyppige kontroller som 1.gang eller anser de fødselen som 1.gangs ?

Man har ikke flere kontroller som 1.gangsfødende ;) Tror nok det er snakk om fødselen, spesielt bekkenbunnen 'husker' ikke hvordan den skal tøye seg hvis det går mer enn 6-7 år mellom fødsler...

Er det mulig å se hvem som er medlem der? Eller er det skjult? :)

Jeg kjenner jeg er mye mer engstelig for å miste denne gangen. Er ikke lett å unngå å tenke på det. :( også går tiden så tregt..

Så en reklame for eplejuice nå, og fikk så sykt lyst på epler. Tvang samboeren ut for å kjøpe det stakkars.. :p

Man har ikke flere kontroller som 1.gangsfødende ;) Tror nok det er snakk om fødselen, spesielt bekkenbunnen 'husker' ikke hvordan den skal tøye seg hvis det går mer enn 6-7 år mellom fødsler...

Er førstegangs uansett jeg. Tok KS for 11 år siden... men jeg har ikke like fødselsangst nå som sist! (Ikke enda i hvertfall :p)

Aha hehe.. takk for svar ;)

Er førstegangs uansett jeg. Tok KS for 11 år siden... men jeg har ikke like fødselsangst nå som sist! (Ikke enda i hvertfall :p)

Hadde hasteks med 1. Og vanlig med nr 2..
Men aldri hatt angst for fødsel heldigvis :p
Var rundt 36 timer fra 1. RIE til alt var over begge gangene.
Så har samme innstilling nå også hehe.. haha :)

Så fuckings kvalm i dag, samt trøtt og migrene. Jeg går rett i seng nå.

Back
Topp