Skravletråd :)

Fått ny blodtrykksmedisin i dag for graviditet. Så i dag har jeg vært sinnsykt trøtt. Hoooi... Svima rundt og spist ganske mye! Masse murringer i dag. Sinnsykt redd for at det skal være noe galt! I morra blir det en hel dag i bryllup! Kjenner jeg gruer meg, så trøtt som jeg er om dagen!

Men er lov å reise etter brudevalsen Så kos med bryllup! Jeg skal senere i sommer og satser på at jeg ikke plutselig legger på meg så bunaden ikke kommer på Knapp til vanlig..

Når jeg våknet i dag og hadde vært på do, da følte jeg meg skikkelig gravid, oppblåst og ser gravid ut også syntes jeg. Vet dem sier man får mage fortere med 2 og 3, men babyen er ikke stor nå, men veldig oppblåst. Ellers så har jeg ikke mye symptomer, litt kvalm innimellom, om jeg er sulten får jeg det nå, ellers murringer i magen. Har helt likt som jeg hadde med jentungen, guttungen var jeg dårlig fra første stund :/

Jeg er sulten konstant :P Ammer da så kan ha noe med det å gjøre også, men er mer sulten nå enn for 14 dager siden :P

Er det flere som er såpass oppblåst, at dere kan se at dere er gravide. Jeg har hatt flat mage hele tiden, og nå er det en liten kul der. Vet dem sier at man får fortere mage etter flere barn, dette blir min 3 :)

Blæ..Har enda ingen voldsomme symptomer eg..Kan ikke huske hvordan det var heller..Men testene blir sterkere hvertfall :)

Jeg er også trøtt og blir kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist.

Jeg var på tusenfryd med et vennepar og barna vår i helgen. Både jeg og venninnen min er jo gravide, så mennene dro avgårde for å kjørte alle de morsomme tingene, mens vi damene gikk rundt sammen med ungene. Ungene er på rundt 4 og storkoste seg med morsomme "berg- og dalbaner" og karuseller. Ett par av karusellene måtte de ha med voksne i, og jeg så at det sto at disse ikke var anbefalt for gravide. Jeg er egenlig ganske forsiktig. Vil ikke ta noe som kiler i magen eller rister mye, men disse har jeg tatt mange ganger før med lillejenta og det er ikke noe fart eller risting på i heletatt. Bare noen marihøner på hjul som går rundt i sirkel. Det er mer akselasjon og risting når man tar bybussen i Oslo enn i disse, tenkte jeg. Så jeg ble med jenta mi. Å selve turen gikk kjempefint, men når jeg skulle gå av så skjønte jeg plutselig hvorfor den ikke er anbefalt gravide. Jeg har sjelden vært så svimmel etter en karusell før! :-) Tydeligvis har advarselen ingenting med hvorvidt det er skadelig for fostret, men mer med at den gravide kroppen på ingen måte taklet ting som kan gjøre den svimmel eller kvalm. Måtte nesten le litt for meg selv da jeg gikk forsiktig derifra :-)

Ferdig på jobb nå. Sitte rå venter på bussen og må sååå på do + er sulten! Ikke bra dette! :-P

Jeg var på tusenfryd med et vennepar og barna vår i helgen. Både jeg og venninnen min er jo gravide, så mennene dro avgårde for å kjørte alle de morsomme tingene, mens vi damene gikk rundt sammen med ungene. Ungene er på rundt 4 og storkoste seg med morsomme "berg- og dalbaner" og karuseller. Ett par av karusellene måtte de ha med voksne i, og jeg så at det sto at disse ikke var anbefalt for gravide. Jeg er egenlig ganske forsiktig. Vil ikke ta noe som kiler i magen eller rister mye, men disse har jeg tatt mange ganger før med lillejenta og det er ikke noe fart eller risting på i heletatt. Bare noen marihøner på hjul som går rundt i sirkel. Det er mer akselasjon og risting når man tar bybussen i Oslo enn i disse, tenkte jeg. Så jeg ble med jenta mi. Å selve turen gikk kjempefint, men når jeg skulle gå av så skjønte jeg plutselig hvorfor den ikke er anbefalt gravide. Jeg har sjelden vært så svimmel etter en karusell før! :-) Tydeligvis har advarselen ingenting med hvorvidt det er skadelig for fostret, men mer med at den gravide kroppen på ingen måte taklet ting som kan gjøre den svimmel eller kvalm. Måtte nesten le litt for meg selv da jeg gikk forsiktig derifra :-)

Jeg var i USA fra jeg uke 9-12 i forrige svangerskap. Vi var i mange fornøyelsesparker og der stod det på absolutt alt at man ikke skulle ta noe hvis man var gravid. Jeg tok absolutt alt, man kjenner seg selv best.

Jeg er på vei for å spise lunsj med ei venninne som også er gravid. Lyst til å si det til henne, men har også lyst til å vente lenge denne gangen..

Er så trøtt, og helt sykt liten tiltakslyst Noen som har noen gode tips til å få igang rydde og ordne motivasjonen?

Jeg var i USA fra jeg uke 9-12 i forrige svangerskap. Vi var i mange fornøyelsesparker og der stod det på absolutt alt at man ikke skulle ta noe hvis man var gravid. Jeg tok absolutt alt, man kjenner seg selv best.

Ja, tenker at fornøyelsesparkene nok oppgir dette for å være sikre på at de ikke blir stilt til ansvar hvis noe skulle skje. Vil vel ikke bli saksøkt av folk som har vært der og som så har abortert i etterkant. Sjekket litt på nett før jeg dro på tusenfryd, og i første tremester er det vel ikke så mye bevis for at sånt er farlig. Da ligger jo babyen godt beskyttet. Er man høygravid er det noe helt annet.

Men på tusenfryd får man billig billett hvis man er gravid. Må bare enten være synlig gravid eller vise helsekortet.

Nå sitter jeg å knasker lovehearts i håp om at det hjelper litt på kvalmen og de sure oppstøtene... :meh: om noen har andre råd, skrik ut!

Kjenner nervøsiteten inntar litt hos meg i dag :( I dag har det ikke kjentes ut som om jeg har vært gravid, ikke mye symptomer her i dag. Har ikke fått blødninger, så den holder seg der inne fortsatt selvsagt. Selv om det minner veldig om mitt siste svangerskap, da visste jeg ikke at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei, da jeg hadde hatt en SA rett før.

Kjenner nervøsiteten inntar litt hos meg i dag :( I dag har det ikke kjentes ut som om jeg har vært gravid, ikke mye symptomer her i dag. Har ikke fått blødninger, så den holder seg der inne fortsatt selvsagt. Selv om det minner veldig om mitt siste svangerskap, da visste jeg ikke at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei, da jeg hadde hatt en SA rett før.
Uff, harvog noen dager med lite/ingen symptom- tar det bare som et pluss. Håper alt er som det skal inni magehuset

Nå sitter jeg å knasker lovehearts i håp om at det hjelper litt på kvalmen og de sure oppstøtene... :meh: om noen har andre råd, skrik ut!
Mariekjeks? Kvalmen min har forsvunnet
Drikk masse vann. Sitronvann med isbiter synes jeg hjalp. Men sitron og sure oppstøt er kanskje ikke tingen ?

Back
Topp