Største problemet med melkeprodukter nå er vel at melk fortrenger jernopptak. Om bittelitt smøreost har noe å si vet jeg ikke.
Min nekter som sagt å spise noe som helst så..
Min nekter som sagt å spise noe som helst så..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, ikke prøvd sitronsåpe. Gallesåpen pleide å ta mm-bæsjeflekkene, så jeg trodde den ville funke på gulrot...Har du prøvd sitronsåpe?
Det har tatt alt av flekker her. Makrell, blod, tomatsaus osv.
Aldri prøvd gallesåpe jeg da.
Så hva mener du man skal gi som pålegg da...? Da er det jo ingenting igjen?Jeg ville ventet med det meste av det der både pga melk og ikke minst salt
Jeg antok selvsagt at smør var smør, og smøreost er melk og en god del salt i de fleste jeg kjenner.Null melk i majones, smør (melkefritt vel og merke, så margarin er vel mer riktig) og makrell i tomat.
Jeg gir ikke pålegg når de er seks mnd, jeg venter faktisk mye nettopp pga dette til de er noen mnd eldre. Det er ikke mye salt som skal til før det er mye for en så bitte liten baby.Så hva mener du man skal gi som pålegg da...? Da er det jo ingenting igjen?
Jeg gir leverpostei og Berit Nordstrand sitt raps/kokossmør. Tenkte å prøve makrell i tomat en av dagene også. Jeg mener fordelene med f.eks. leverpostei(jern) og makrell(sunt fett) er større enn det lille av salt de får i seg og velger å gi uten betenkeligheter. (Såklart ikke i voldsomme mengder, men det blir det jo uansett ikke i denne alderen)
Senk skuldrene, det går stort sett braJeg syns det er kjempevanskelig å ferdes i denne smaksprøve/barnemat jungelen. Redd for å gi for lite, redd for å gi for mye. Redd for allergiske reaksjoner. Redd for det meste egentlig![]()
Salt er jo egentlig ikke bra for noen. Men litt blir det jo. Mi spiser ikke brød enda, så da er egentlig ikke pålegg (med salt) det største problemet. Vurderte om ho skulle få smake på kokt kjøtt her om dagen, men der var kokt i buljongvann og der er det mye salt.Senk skuldrene, det går stort sett bra
Vi har vel hver våre ting vi er opptatt av. Noen unngår melk pga allergi, så lenge det ikke er påvist /grunn til mistanke skal du ikke bekymre deg for det.
Jeg unngår i større grad salt. Litt smør på skiva etterhvert er greit nok, men de ferske små kroppene trenger ikke få så mye enda. Det blir nok etterhvert. De er så små
Kjedelig at det ikke gikk bort. Usikker på om det går da ja, har ikke prøvd akkurat gulrot selv :/Nei, ikke prøvd sitronsåpe. Gallesåpen pleide å ta mm-bæsjeflekkene, så jeg trodde den ville funke på gulrot...
Ble lite soling her etter jeg fikk barn, til tross for at storesøster er født i aprilNeste baby skal bli født i april/mai hvis jeg får planlegge. Da har jeg kanskje en sovebaby så mor kan sole seg. Eller vent, den sovebabyen har da en storesøster som sikkert ikke vil sole seg. Hmm,,
Ja, du har nok rett. Eller benytte seg av velvillige besteforeldreBle lite soling her etter jeg fikk barn, til tross for at storesøster er født i april
Får vel vente til de er større tenker jeg![]()
Det er jo også en mulighetJa, du har nok rett. Eller benytte seg av velvillige besteforeldre![]()
Og den muligheten kommer om en uke, og varer i to. Det gledesDet er jo også en mulighet![]()
Satse på at det blir finvær daOg den muligheten kommer om en uke, og varer i to. Det gledes![]()
Alltid finvær i FredrikstadSatse på at det blir finvær da![]()
HeldiggrisAlltid finvær i Fredrikstad
Ja, salt er det. Det er det jo ingen tvil om. Den leverposteien jeg bruker har 1,5g per 100g. Hele pakken er 180g. En halv skive om dagen blir da en forsvinnende liten mengde?Jeg gir ikke pålegg når de er seks mnd, jeg venter faktisk mye nettopp pga dette til de er noen mnd eldre. Det er ikke mye salt som skal til før det er mye for en så bitte liten baby.
Så ja, jeg gir leverpostei og makrell i tomat og (jernberiket) prim som pålegg til små folk. Men ikke seks mnd gammel. 8-10 (prim først fra ti pga melk) men så begynner jeg altså bevisst ikke med pålegg til en så liten baby da. I så fall hadde jeg brukt sånne ting som vi ellers gir dem, fruktmos f.eks. Mener å huske jeg brukte sånn baby-fruktmos som "syltetøy" f.eks
Jeg er litt sær da, jeg holder dem unna så mye salt som mulig når de er små. Og makrell i tomat, 1,3, leverpostei 1,7 og smøreost 2,5 (de variantene jeg akkurat dekket bordet med) serveres altså ikke til babyen min i sommer. Pga salt.( Og underordnet melk)