Skravletråd :)

Det er stor forskjell på "under to år" og "seks mnd", anbefalingen "under to år" er vel reelt sett "mellom et og to år", for anbefalingen for under et år er vel 0?

Altså, skal være glad det bare er rådyr og fugler som ser inn på kjøkkenet mitt, for plutselig tar jeg meg selv i å stå å melke ut en liten skvett i middagsmaten hennes.. :P

Altså, skal være glad det bare er rådyr og fugler som ser inn på kjøkkenet mitt, for plutselig tar jeg meg selv i å stå å melke ut en liten skvett i middagsmaten hennes.. :P
Hehe, slikt finner jeg ogdå på, men helst ved spisebordet, for der er det bare fugler som ser inn, kjøkkenvinduet ser naboene inn.

Ja, alrså, ikke i middagen da, for det har hun ikke fått enda, men i grøten om den ble litt tykk.

Middag tenker jeg vi begynner med over helga. Det kan bli gøy

Det er stor forskjell på "under to år" og "seks mnd", anbefalingen "under to år" er vel reelt sett "mellom et og to år", for anbefalingen for under et år er vel 0?
Ikke i den anbefalingen jeg leste. Men det spiller ingen rolle. Folk må gjøre det de synes er riktig for seg og sine.
Tror forøvrig det er mer skjult salt i kjøpebrød og anbefaler nøkkelhullsmerket av den grunn :)

Ikke i den anbefalingen jeg leste. Men det spiller ingen rolle. Folk må gjøre det de synes er riktig for seg og sine.
Tror forøvrig det er mer skjult salt i kjøpebrød og anbefaler nøkkelhullsmerket av den grunn :)
Har nøkkelhullet også med salt å gjøre? :)

Og hvordan er saltet skjult?

Jeg leser innholdet på det av ferdigmat jeg evt gir henne

Men hver får gjøre som de vil. Jeg begrenser salt mest mulig. Og gir jo ikke brød enda heller

Har nøkkelhullet også med salt å gjøre? :)
Ja, det er vel mindre fett/salt/sukker enn sammenlignet med annen mat i samme kategori? Men ikke se blindt på nøkkelhullet, les på pakken

Ja, det er vel mindre fett/salt/sukker enn sammenlignet med annen mat i samme kategori? Men ikke se blindt på nøkkelhullet, les på pakken
Blir som med grandiosa kjøttdeig som i sin kategori fikk nøkkelhull, selvfølgelig. Det kom jeg på nå ;) :p

Men har tenkt at alle brød har nøkkelhull, men de har kanskje ikke det? Innholdsfortegnelser må jeg bli god på å lese av andre grunner, så skal vel klare å legge til saltblikket og.. ;)

Og hvordan er saltet skjult?

Jeg leser innholdet på det av ferdigmat jeg evt gir henne

Men hver får gjøre som de vil. Jeg begrenser salt mest mulig. Og gir jo ikke brød enda heller
Skjult i den forstand at mange gjerne ikke tenker over det. Jeg mener selvfølgelig ikke at det er skjult fra innholdsfortegnelsen. Nå var det et tips til alle her inne, det var ikke rettet direkte til deg.

"Produkter merket med nøkkelhullsymbol inneholder mindre fett, salt og sukker, og mer fiber, enn andre produkter i samme matvaregruppe."

Hahaha, er skyldig i den jeg også :p glad vi ikke har naboer rundt oss for de ville fått sett både pumping og håndmelking ved kjøkkenbenken ;p

Mannen filmet snuppas første grøtmåltid. Jeg signaliserte "ikke si noe" men ungene utbasunerte så denne ikke skal vises med lyd "skal du ha puppemelk oppi grøten, mamma???" da jeg håndmelket en skvett for å gjøre grøten lettere for henne....

Og der var vi tilbake til gamle vaner igjen. Lulle gutt våkner hver time på natta og sover kun 20-30 min på dagen. Utslitt mamma :( det er liksom ingen rutine eller kjennetegn på sovevanene til lillegutt, det har det aldri vært og det er så frustrerende. Vi prøver å legge til rette med mat til faste tidspunkt, like rutiner på kveld og morgen, men det funker ikke. Noen med råd eller tips?

Og der var vi tilbake til gamle vaner igjen. Lulle gutt våkner hver time på natta og sover kun 20-30 min på dagen. Utslitt mamma :( det er liksom ingen rutine eller kjennetegn på sovevanene til lillegutt, det har det aldri vært og det er så frustrerende. Vi prøver å legge til rette med mat til faste tidspunkt, like rutiner på kveld og morgen, men det funker ikke. Noen med råd eller tips?
Du prøver jo allerede med faste rutiner. Har du prøvd å bære? Bruk sela:) det er vanskelig å vite hva som funker, er liksom ingenting som fungerer to dager på rad her.

Har dere prøvd å la pappaen ta han på natten?

Har dere prøvd å la pappaen ta han på natten?

Vi prøvde med avvenning. Pappaen og mini lå på barnerommet. Han gråt lenge og mye de to første nettene, litt bedre den tredje natta. Så sov han ei natt igjennom, men nå er vi back to normal. Pappaen jobber også en del natt, så da er det bare jeg som kan ta han. Nå har jeg sovet 3 timer på 2 døgn, mens pappaen ligger å snorker på rommet etter nattevakt. Har nesten lyst å gå å vekke han, han har sovet mye mere enn meg, jeg er så sliten at jeg nesten ikke klarer å stå oppreist, men får så dårlig samvittighet. Han har vært på jobb, jeg har jo liksom bare vært hjemme med lille. :/

Back
Topp