Skravletråd :)

Mi har konstant snør i nesa, så kan forstå hvordan du har det. Matlysta er variabel her også. Men tar heldigvis puppen.

Har du oppskrift på den gryta ?
Det ble "man tager hva man haver"-gryte, men den ble ganske god! Hun spiste i det minste et par skjeer :D Klar forbedring fra 0 til vanlig :P
1 liten søtpotet
1 gulrot
Noen buketter blomkål
1/3 kyllingfilét
4-5ss kokosmelk
Et dryss tørket koriander
Moset med stavmikser og spedde med kokevannet til konsistensen ble bra :)

Det ble "man tager hva man haver"-gryte, men den ble ganske god! Hun spiste i det minste et par skjeer :D Klar forbedring fra 0 til vanlig :P
1 liten søtpotet
1 gulrot
Noen buketter blomkål
1/3 kyllingfilét
4-5ss kokosmelk
Et dryss tørket koriander
Moset med stavmikser og spedde med kokevannet til konsistensen ble bra :)
Lagde kylling og paprika her, tror den ble for seig.. Bruker du kokosmelk på boks?

Lagde kylling og paprika her, tror den ble for seig.. Bruker du kokosmelk på boks?
Kjøpte den på kartong fra Rema1000.
Lagde en annen variant også i dag. Trodde ikke den skulle falle i smak, men jammen likte hun det! Eple/pære/kokosmelk/havregryn. Hun kastet seg over skålen!

Min spiser ingenting hvis han selv ikke har en skje i hånden. Da er det knip igjen. Men får han en skje å fikle med gaper han velvillig. ;)

Min spiser ingenting hvis han selv ikke har en skje i hånden. Da er det knip igjen. Men får han en skje å fikle med gaper han velvillig. ;)
Haha, de er så rare :P Mi kan også knipe igjen hvis jeg holder, men så fort hun får holde på skjeen så gaper hun og putter den i munnen. Selv hvor mye hun griner på nesen av det ;)

Haha, de er så rare :P Mi kan også knipe igjen hvis jeg holder, men så fort hun får holde på skjeen så gaper hun og putter den i munnen. Selv hvor mye hun griner på nesen av det ;)
Jeg vet!! Kom på at storesøster også var sånn.. Haha.. Såååå, vi trenger flere babyskjeer fremover :p

Har sagt til lillemor at ho får spise selv når ho sitter selv :P
Han spiser ikke selv, men han må liksom holde en skje mens han får mat. Så mater jeg mens han holder på sin egen skje :p Brød spiser han selv da.. Bortsett fra at han svelger feil vei, så brødbitene kommer ut igjen :p

Han spiser ikke selv, men han må liksom holde en skje mens han får mat. Så mater jeg mens han holder på sin egen skje :p Brød spiser han selv da.. Bortsett fra at han svelger feil vei, så brødbitene kommer ut igjen :p
Det er sånn vi holder på også. Det ble en stk gulrotflekket body ... Hva har du som pålegg på brødet?

Det er sånn vi holder på også. Det ble en stk gulrotflekket body ... Hva har du som pålegg på brødet?
Majones, smør og makrell i tomat. Hver for seg da ;)

Men du kan også ha smøreoster av ulike typer til et barn som tåler melk. Vi ga mye smøreoster til eldste her i tillegg til makrell i tomat :)

Gulrotflekk på bodyen her også. Gikk ikke bort med både gallesåpe og Vanish i maskinen og på flekken :(
Vi bruker smør og leverpostei på skiven.

Jeg ville ventet med det meste av det der både pga melk og ikke minst salt

Gulrotflekk på bodyen her også. Gikk ikke bort med både gallesåpe og Vanish i maskinen og på flekken :(
Vi bruker smør og leverpostei på skiven.
Har du prøvd sitronsåpe?
Det har tatt alt av flekker her. Makrell, blod, tomatsaus osv.
Aldri prøvd gallesåpe jeg da.

Jeg ville ventet med det meste av det der både pga melk og ikke minst salt
Skal man ikke vente med melk til de er rundt året da?

Kan man gi meieriprodukter nå?

Om man kan? Det må man nesten vurdere selv ift mengde og hvor ofte blant annet. Jeg ga smøreoster i tynt lag til min eldste da hun var 7 mnd så jeg i boken hennes i dag. Samme med smør, da jeg ga det. Tenker at man vet selv hva som er greit eller ei i sin situasjon :)

Back
Topp