Skravletråd :)

Ja, jeg tenker det :)
Klager jo ikke på det, ville bare høre om andre hadde kjent på det samme :)
Sist så varte kynnere i veldig kort tid og de ga seg med en gang jeg slappet av.
Jeg tror det er vanlig at man merker de bedre for hvert svangerskap. Det samme gjelder etterrier som gjerne er mer smertefulle for flergangsfødende. :(

Jeg tror det er vanlig at man merker de bedre for hvert svangerskap. Det samme gjelder etterrier som gjerne er mer smertefulle for flergangsfødende. :(
Kan ikke si jeg gleder meg til det akkurat:/
Merket det godt under hver amming sist gang. Får bare bite tennene sammen, da har jeg i alle fall babyen hos meg ;)

Kan ikke si jeg gleder meg til det akkurat:/
Merket det godt under hver amming sist gang. Får bare bite tennene sammen, da har jeg i alle fall babyen hos meg ;)
Et tips jeg fikk sist var å ta med egen pakke paracet på barsel. Travle disse der barnepleierne. ;) evt. spørre etter det i god tid før noe som ikke alltid er like lett å tenke seg til.

Et tips jeg fikk sist var å ta med egen pakke paracet på barsel. Travle disse der barnepleierne. ;) evt. spørre etter det i god tid før noe som ikke alltid er like lett å tenke seg til.
Ja, det må jeg pakke med meg denne gangen ;)
Kan jo være ekstra travelt rundt juletider også :eek: :p

Hvordan går det med dere, jenter? Nå begynner det virkelig å nærme seg for oss!! Jeg gleder med sånn til å hilse på jenta vår <3 Samtidig har jeg tusen ting å ordne før hun kommer...

Hvordan går det med dere, jenter? Nå begynner det virkelig å nærme seg for oss!! Jeg gleder med sånn til å hilse på jenta vår <3 Samtidig har jeg tusen ting å ordne før hun kommer...

Jeg kjenner jeg begynner å bli spent og stressa for alt jeg må få gjort ihvertfall! I morgen skal jeg og sambo på fødselsforberedende samtale hos jordmor!! Daaa begynner det å nærme seg gitt

Jeg kjenner jeg begynner å bli spent og stressa for alt jeg må få gjort ihvertfall! I morgen skal jeg og sambo på fødselsforberedende samtale hos jordmor!! Daaa begynner det å nærme seg gitt
Så spennende! :)
Alt har gått så fort.

Det skal vi også, på tirsdag!
Sambo gruer seg bare til samtalen han stakkar... Kommer til å få det tøft når det er store ting på gang ;)

Det skal vi også, på tirsdag!
Sambo gruer seg bare til samtalen han stakkar... Kommer til å få det tøft når det er store ting på gang ;)

Her skal jordmor vistnok gi sambo oppgaver under fødselen! Man skulle ikke spørre en fødende om hva hun ville, men fortelle HVA hun skulle gjøre vistnok! :P hans oppgave er bl.a. å få meg opp og i bevegelse mens det står på...

Jeg måtte le for jeg takler særdeles dårlig å bli "kommandert"! Så dette blir er annerledes opplevelse enn sist hvor jeg la løpet selv og sambo bare støttet alt jeg sa ;) blir sikkert ei heks når det står på.. Haha

Her skal jordmor vistnok gi sambo oppgaver under fødselen! Man skulle ikke spørre en fødende om hva hun ville, men fortelle HVA hun skulle gjøre vistnok! :p hans oppgave er bl.a. å få meg opp og i bevegelse mens det står på...

Jeg måtte le for jeg takler særdeles dårlig å bli "kommandert"! Så dette blir er annerledes opplevelse enn sist hvor jeg la løpet selv og sambo bare støttet alt jeg sa ;) blir sikkert ei heks når det står på.. Haha
Oj! Det hadde ikke blitt så godt mottatt her heller :P
Velmenende råd er en ting, men å bli fortalt hva jeg SKAL gjøre under fødsel kan de glemme! :laughing002

Oj! Det hadde ikke blitt så godt mottatt her heller :p
Velmenende råd er en ting, men å bli fortalt hva jeg SKAL gjøre under fødsel kan de glemme! :laughing002
Enig :p Tror jeg kan bli skikkelig heks under fødselen hvis noen sier noe feil til meg :D

Haha. Jeg har informert samboeren min om at han bare har å holde kjeft, for jeg skal føde på egenhånd. "Oppmuntrende" heiarop som "press" og "en gang til" eller "dette går bra" er uønsket.

Haha. Jeg har informert samboeren min om at han bare har å holde kjeft, for jeg skal føde på egenhånd. "Oppmuntrende" heiarop som "press" og "en gang til" eller "dette går bra" er uønsket.

Hehe.. Dette høres veldig lurt ut! Mannen min fikk sist gang beskjed av jordmor om å oppmuntre meg. Ga han sporenstreks beskjed om å holde kjeft og la være å snakke til meg. Skulle føde i stillhet gitt. Søtt!! :p ;)

Jeg syntes vår jordmor hadde en fin tilnærming til temaet "fars deltagelse". Hun begynte forsiktig med å spørre om han har sett for seg at han har lyst til å være med hele tiden. Så sa hun at forskning viser at det å ha en man stoler på tilstede under fødsel reduserer problemer i fødselsforløpet. Så han har en viktig rolle. Men det behøver ikke nødvendigvis innebære at han skal gjøre visse oppgaver eller opptre på en bestemt måte. Bare han er der for meg på den den beste måten han klarer og som vi synes er best for oss er nok :) Vi snakket også om at han ikke skal være redd for å si ifra hvis alle inntrykk blir for mye, om han føler seg dårlig osv. Det er lov! Han er nemlig ikke så glad i blod og gørr ;)
Og til slutt føltes det veldig bra å få full støtte i mine tanker om vaginal fødsel vs keisersnitt. Hun ba meg til og med om å få legen til å sende en henvisning slik at det forhåpentlig vis blir lettere for meg å få gjennom at jeg ønsker keisersnitt :D
For frøkna sitter fremdeles godt plantet på stumpen og jordmor mente det var veldig små sjanser for at hun skal snu seg nå...

Så godt å bli hørt, Bee. Krysser fingrene for at føden setter deg opp for KS.

JM mente jeg begynte å se fødeklar ut. Hva nå enn det betyr. Har vel fått pløsete fødeansikt :p

• Liker
Reactions: Bee
Snakka med gubben Igår etter fødeomvisninga, har nevnt for han før at jeg tenker mye på vannfødsel, og ble enda mere gira Igår .
MEN- så forteller han meg, at han har tenkt litt også , å han har lekt med tanken på å få være den som tar imot barnet i deg badekaret da. Reagerte såklart tvert med EEEH NEi!

Men så kverner hodet litt .. Det hadde jo vært veldig spesielt :)
Tenke tenke.....

Det høres jo kjempestas ut om han vil det (og skjønner at det kommer andre ting i vannet enn bare baby). Samboeren min ble en smule stresset da jeg sa at jeg har lyst til å føde i vann. Han synes det hørtes skummelt ut.

Samboeren min har fått streng beskjed om å holde seg oppe ved hode mitt, han har ingen ting "der nede" å gjøre under fødselen! Nå har jeg heller ikke noe ønske om å føde i vann da...

Tips: 30% på 3 valgfrie varer på Babyshop nå. Sist handlet vi både vogn og bilsete på det tilbudet!
Denne gang skal vi ha babysete til Tripp Trapp-stolen og kanskje et bæresjal. Skal alltids klare å finne noe ;)

Back
Topp