Skravletråd :)

Prøv venstre pupp i tvillingstilling for å se om der er å holdes den veien som er problemet?

Og vær obs på at tett nese gjør det tilnærmet umulig å die. Og veldig obs på almentilstanden til lille. Våte bleier. Og feber.
Har prøvd alle tenkelige stillinger :( men takk for tips! Ja drypper med mm og har sånn nesesuger når det er som verst :) Heldigvis ikke feber, men surklete hoste, tett nese og generelt litt slapp og sliten. Men spiser med gjevne mellomrom, og ligger på meg hele dagen slik at jeg tilbyr pupp så mye som mulig om det så bare er for 2 min spising :)

Har prøvd alle tenkelige stillinger :( men takk for tips! Ja drypper med mm og har sånn nesesuger når det er som verst :) Heldigvis ikke feber, men surklete hoste, tett nese og generelt litt slapp og sliten. Men spiser med gjevne mellomrom, og ligger på meg hele dagen slik at jeg tilbyr pupp så mye som mulig om det så bare er for 2 min spising :)

Prøv saltvann, helst en god del saltvann (ikke spray) heller enn mm i nesen, og vær obs på våte bleier, kontakt og at hun våkner for pupp.

(Har hatt forkjølet, nyfødt baby. Det ga oss noen netter på barneavdelingen for fem år siden. Det var rs)

Oi, det var tidlig!

Min datter vippet over fra mage til rygg bare et par dager gammel... Hun gjør det regelmessig om vi legger henne på magen, men hvorvidt det er med vilje kan diskuteres, det er i alle fall ikke gjennomtenkt, hun mistrives på ryggen.....

Min datter vippet over fra mage til rygg bare et par dager gammel... Hun gjør det regelmessig om vi legger henne på magen, men hvorvidt det er med vilje kan diskuteres, det er i alle fall ikke gjennomtenkt, hun mistrives på ryggen.....
Min har også rullet, men aldri bevisst :)

Min har også rullet, men aldri bevisst :)

Det er ganske vanlig at de ruller over uten å mene det, de kaver, og så tar tyngdekrafta over.

Jeg husker ikke når mellomste gjorde det sånn i farta, men eldste var rundt 3 mnd, jeg vet fordi mamma var der i de tider (og hun var der da for dåpen.Vi bodde langt unna familien på den tiden) HS påsto det var tilfeldig, men ungen gjorde det hver gang vi la ham ned og viste med hele seg at han var fornøyd når det var gjennomført...

Derimot denne babyen her, som havnet på rygg bare sånn et par dager gammel, hun viser ikke at hun er fornøyd, hun er mer overrasket.

Og det er jeg også. Over at en baby på under en uke hadde nok kraft i seg til å kave så mye at hun tippet over. De andre har vært eldre. Hun er nå 4 uker, og tipper jevnlig over fra mage til rygg, men altså ikke med vlje

Vesla miner også snart på vei rundt. Men ganske sikker på at det er som Sara sier. Tyngdekrafta tar dem:)

Sånn har det vært med alle mine også. De har tippet rundt når de har vært helt små, ved en tilfeldighet. De er jo så små og lette nå. Men den bevisste rullingen gjør hun ikke.

Virker ikke så tilfeldig her. Hun strever litt og jobber for å komme rundt og er strålende fornøyd når hun havner på ryggen. Og gjør dette nå hver gang jeg legger henne på magen

Nå har lille som vanligvis sover fra 13-15 spist mer eller mindre konstant med unntak av et par timinutt her og der med powernap. Har nok et økedøgn i vente etter å ha vært syk siden tirsdag begge go.. Wish me luck :P

Nå har lille som vanligvis sover fra 13-15 spist mer eller mindre konstant med unntak av et par timinutt her og der med powernap. Har nok et økedøgn i vente etter å ha vært syk siden tirsdag begge go.. Wish me luck :P
Lykke til ;)

Vi har vært i byen på kafé med et vennepar. Så utrolig deilig å komme seg ut litt. Nå er plutselig all snø og is borte og det er +6. Litt mer normal vinter i Bergen dette ;) Må si jeg var ganske spent på å ta med lille, siden hun sover så lite og så lett. Men det gikk jo helt strålende. Hun var våken en liten halvtime og smilte til alle før hun sovnet og sov i vognen i over en time. Kanskje jeg må begynne å gå på kafé hver dag, så mye hun får sove : P

Idag har vi vært i bassenget med lillegutt på snart 7uker :) Vi kosa oss skikkelig og vi har tydeligvis fått en liten sjøhest. Tror vi må dra å bade hver mandag :)

Så deilig :) vi skal på babysvømming torsdag! Gleder meg masse, for det var den koseligste halvtimen i uka med storebror :)

Så heldige dere er med organisert babysvømming :) Vi har ikke et slikt tilbud, men vi dro litt seint i familiebadinga for å unngå så mye folk i bassenget! Det var helt suverent :)

Vi har vært på UL av hoftene til lille og de var helt fine nå :D
Hun hadde litt umodne hofter da hun ble sjekket rett etter fødsel, så det var greit å få sjekket ut.

Vi har vært på UL av hoftene til lille og de var helt fine nå :D
Hun hadde litt umodne hofter da hun ble sjekket rett etter fødsel, så det var greit å få sjekket ut.
Så godt å få utelukket hd :) hva var alfavinkelen på? Her var lille helt i grenseland da han var 3 uker, så vi skal på oppfølgingskontroller. Arvelig belastning her da :) håper vi slipper pute i grunn..

Så godt å få utelukket hd :) hva var alfavinkelen på? Her var lille helt i grenseland da han var 3 uker, så vi skal på oppfølgingskontroller. Arvelig belastning her da :) håper vi slipper pute i grunn..
Hmm, jeg leste det men er usikker.. Var det 76 da tro? Stabilitet var i hvert fall på 1.
Pute er kjedelig ja... Her ble hun sjekket både fordi jeg lå i pute som liten og fordi hun var i seteleie i veldig mange uker.

Back
Topp