Skravletråd

I dag har vært en fin og slitsom dag :) Først så fikk vi besøk av bestevenninen min og hennes 4 mnd gamle datter❤️ Og ei felles vennine av oss :) Hun andre venninen vår skulle få tempen min pluss litt tips ang prøvetiden :) Tempen har jeg aldri fått prøvd engang, så da kunne jeg like greit bare gi den bort :)

Ellers har jeg hatt en ekstrem hodepine i dag :( Er helt slått ut nå, så måtte faktisk ta en paracet og så blir det sofaen fram til sambo og guttungen kommer hjem fra butikken.

Selvfølgelig! Leste fort og så ikke helt jordmor ;-) Tror ikke du har krav på noe før hos jm...

Man har egentlig rett, i teorien, til å velge ALLE kontroller (uteom oul da) hos jm. Det er bare slett ikke alle som har kapasitet til det. Og ikke alle steder de kan ta blodprøver, så da må man ta dem hos legen. De fleste tar av den grunn første time hos lege i alle fall, og så er det oul da den neste.

Tja, altså, forutsatt at du har første kontoll hos legen, så er oul andre kontoll, og så skal tredje kontroll være sånn rundt uke 24. Og deretter uke 28.

Det er ikke alle steder det er kapasitet hos jm til å ta inn tidlig, men egentlig har man rett på å velge å ta alle kontroller hos lege eller jm etter eget valg. Det virker som om du bør ha en time hos legen sånn nå snart, og evt den i uke 24 dersom det er lenge fra 24 til den jm timen din
Har time hos legen min om 3 uker for å ta blodprøver:) Så da får jeg vel bare fortsette med kontrollene der tenker jeg:)

Ahaa, skjønner :) Da er det ekstra stas med litt positiv oppmerksomhet fra pasienter ja :)
Ja absolutt :D Lita bygd her også så vi kjenner jo de fleste pasientene og omgås mange av de i bhg, skole, aktiviteter osv. Da betyr det enda mer å høre noe positivt.

Har time hos legen min om 3 uker for å ta blodprøver:) Så da får jeg vel bare fortsette med kontrollene der tenker jeg:)

Like greit.

Jeg har time hos legen om ei uke, de vi lha første kontroll i uke 10. Hører jo at andre steder tar man ikke blodprøver før uke 12, men vet ikke jeg, det er der som sier de vil ha den uke 10

Jm har kontor i samme gang, så jeg tenker at jeg stikker innom der og hører når jeg kan få time der, og dersom det ikke er rundt uke 24, så stikker jeg hodet innom legesekretæren på vei ut og bestiller en time ca uke 24 DER da.

Like greit.

Jeg har time hos legen om ei uke, de vi lha første kontroll i uke 10. Hører jo at andre steder tar man ikke blodprøver før uke 12, men vet ikke jeg, det er der som sier de vil ha den uke 10

Jm har kontor i samme gang, så jeg tenker at jeg stikker innom der og hører når jeg kan få time der, og dersom det ikke er rundt uke 24, så stikker jeg hodet innom legesekretæren på vei ut og bestiller en time ca uke 24 DER da.
Legen min ville også ta blodprøvene i uke 10:)

Jeg skal til første JM-kontroll på onsdag. Er da 8+5. Rart det er så store forskjeller rundtomkring.

Ska o på første jm kontroll på onsdag :) Då e eg 8+2. Mye av grunnen va ferieavvikling og at de syns det va altfor seint at eg sko komma i uke 15 for første kontroll. Så heilt klart store forskjeller rundt om i landet :)

Vi tar første kontrollen alt mellom 6 og 13 uker, tar blodprøver samtidig selvfølgelig. Er veldig ulik praksis rundt om... Tror ikke legen jeg bruker tar det før uke 10 men tror ikke skal bruke han heller, tror jeg bare går til jordmor. Hvis det er noe etterhvert ordner en av legene på jobben det :D

Ja absolutt :D Lita bygd her også så vi kjenner jo de fleste pasientene og omgås mange av de i bhg, skole, aktiviteter osv. Da betyr det enda mer å høre noe positivt.

Aaaw, ekstra koselig da :D Blir så glad når jeg hører sånne solskinnshistorier jeg :D

Her skal jeg ha første kontrollen til torsdag, da er jeg 6+6 :) Og ellers lurer jeg på om jeg etterhvert skal ta annen hver kontroll hos jm og legen :)

Er skikkelig øm i livmora i dag, føles som om det er press utover på en måte og føler meg mer oppblåst i dag. Vanskeligere å holde inne magen i kveld :p

Siden dere nå er unne på været så må jeg bare legge til at her i nord har det vært strålende sol og veeeldig varmt i dag ;)

Dristet meg til å trykke på ikke liker på den altså :P
Så deilig :D

Nettopp lagt lille trollet på 17 mnd og hun ligger å snakker med seg selv i senga :-) Hun har en liten Peppa-gris bamse med seg i senga og ligger å lager gryntelyder for seg selv og sier "peppa", så sjarmerende :-D

Ska o på første jm kontroll på onsdag :) Då e eg 8+2. Mye av grunnen va ferieavvikling og at de syns det va altfor seint at eg sko komma i uke 15 for første kontroll. Så heilt klart store forskjeller rundt om i landet :)
Så gøy med flere på samme dag da:D

Det skal visst regne bra her også i morgen. Tyder ikke så bra for den grille-sommeravslutninga vår. Muligens backupløsningen? (Kollega med stort nytt hus og ny grill som hun kan fyre opp under tak)

Back
Topp