Skravletråd

Er nesten (!) misunnelig på kvalmen...! Er det delvis på morgenen før jeg får i meg mat og vil ikke ha det sånn hele dagen! Men spiser nok bortimot det dobbelte av hva jeg pleier, og jeg er stor fra før av... Tenker jo hver dag at i morgen skal jeg være flink! Men fornuften er noe annet enn realiteten :-( Huff

Altså, i alle mine svangerskap har jeg spist ofte for å ikke bli kvalm, både før og etter lunsj, samt de vanligste måltidene frokost lunsj, middag og kveldsmat.

Jeg har i mine to forrige i tillegg drevet aktiv kaloriøkning i perioder. Blande melka mi med hmelk, så mye jeg klarte uten å bli kvalm, fløte i sausen og ost på skinka. Rett og slett fordi jeg ifølge jm ikke fikk nok opp.

Mandag var jeg 8+0 og veide akkurat det samme som før jeg ble gravid. Til tross for at jeg beveger meg mindre og synes jeg spiser hele døgnet...

Babyen veier jo ikke noe enda, men en god del ekstra blod bl.a gjør jo at en kilo eller så opp nå hadde vært helt normalt?

Jeg triller definitivt ikke inn på fødeavdelingen, om jeg da ikke må fraktes i rullestol ;-)

På Haukeland var det en laaaaaaang korridor, men i det minste første etasje. Hadde vel tre rier fra døra til rommet, men...

Her er det i 7. Eller 8 etg mener jeg. Heis selvsagt, men en noe lenger tur fra inngangsdøra likevel

Uff, jeg legger på meg bare jeg ser på usunn mat, passer veldig dårlig nå som jeg fyser veldig på usunt :( Alltid vært sånn, på tross av mye aktivitet og trening. Med de to første la jeg på meg 7 og 8 kg men hadde litt godt på kroppen fra før. Nå er jeg heldigvis noen kg mindre fra starten av men har fortsatt nok så håper jeg klarer å unngå mer enn 10 kg opp. Nei, nå er det natta på meg, øya detter igjen :sleep002

Det rare er at jeg la på meg i høst og vinter, inntil jeg i januar tok grep og fikk av et par av de kiloene. Jeg forventet at de skulle komme lett tilbake som gravid, vi får se

Tok grep før jul så fra 1.januar til jeg ble gravid gikk jeg ned de 6 verste kg. Hadde som mål å ha bmi godt under 27, vil absolutt ikke ta gluc.belastning :p Nå er det bare om å gjøre å klare å holde på de gode vanene selv om lysten sier noe helt annet :D

Hvordan har dagen deres startet da jenter? Her våknet vi til øsende regn og det ser ikke ut til å stoppe med det første :( Eldstemann skal både til en kompis og i bursdag så han reiser snart og kommer ikke hjem før i kveld. Mannen skal på dugnad så jeg og minsten skal kose oss hjemme med avslapning og noen runder yatzy :) Deilig med en lat lørdag :D Kvalmen har holdt seg unna for det meste hittil i dag og håper det fortsetter!

Jeg har hatt en rolig start på dagen:-) Litt uvel, men ikke veldig kvalm. Nå skal jeg på trening for første gang på noen uker. Starter rolig med yoga.

Har vært på jobb. Kom hjem klokka 9, spiste litt og så har jeg sovet en good halvannen time :-D nå tenkte jeg å lage boller og vaske litt tøy før kjæresten kommer hjem i ettermiddag :-D

Jeg har hatt en rolig start på dagen:) Litt uvel, men ikke veldig kvalm. Nå skal jeg på trening for første gang på noen uker. Starter rolig med yoga.
Det hørtes deilig ut, savner å trene gruppetimer. Her vi bor er det kun ubemannet treningssenter med mølle, sykler og styrke. Helt ok å trene der men savner spesielt pilates :) Heldige du ;)

Har vært på jobb. Kom hjem klokka 9, spiste litt og så har jeg sovet en good halvannen time :-D nå tenkte jeg å lage boller og vaske litt tøy før kjæresten kommer hjem i ettermiddag :-D
Oh, boller hørtes godt ut!!

Et lite spørsmål,damer: Flere her som opplever rosa utflod hver gang etter sex nå når dere er gravide? Ikke vondt altså, men frustrerende at slimhinnene skal være sååå sarte liksom;)

Tok grep før jul så fra 1.januar til jeg ble gravid gikk jeg ned de 6 verste kg. Hadde som mål å ha bmi godt under 27, vil absolutt ikke ta gluc.belastning :p Nå er det bare om å gjøre å klare å holde på de gode vanene selv om lysten sier noe helt annet :D
Jeg har en helt fin Bmi.

Jeg må ta glukosebelastning likevel. Min mor har nemlig diabetes, og det setter meg i risikogruppen 1.

Et lite spørsmål,damer: Flere her som opplever rosa utflod hver gang etter sex nå når dere er gravide? Ikke vondt altså, men frustrerende at slimhinnene skal være sååå sarte liksom;)
Det skjedde med meg også. Frister ikke å gjenta med det første!

Jeg har en helt fin Bmi.

Jeg må ta glukosebelastning likevel. Min mor har nemlig diabetes, og det setter meg i risikogruppen 1.
Ja da er det jo på annet grunnlag :) Heldigvis ikke noe sånt her så satser på jeg slipper unna.

Har ikke hatt energi, lyst eller tid til sex etter at jeg ble gravid egentlig :p Minner meg på at vi kanskje må sette av tid snart... :D

Skal være med studievenninner i kveld, vi storkoser oss sammen, men treffes kun en gang i året pga travle liv og avstander. Prøvde å si at jeg kjører i kveld fordi det er så praktisk, men det godtok de selvfølgelig ikke. De har insistert på å dele taxi og at jeg MÅ drikke.... Hva gjør jeg? Føler at alle andre forklaringer nå blir teit, hvorfor sa jeg ikke det første gangen da liksom? Og jeg har egentlig lyst til å dele nyheten <3 Men er bare 8+2 i dag... Og mannen sier at om jeg forteller det så skal han få fortelle det til sine foreldre, noe som i og for seg ikke er urimelig. Men vil jo ikke det...
What to do?

Skal være med studievenninner i kveld, vi storkoser oss sammen, men treffes kun en gang i året pga travle liv og avstander. Prøvde å si at jeg kjører i kveld fordi det er så praktisk, men det godtok de selvfølgelig ikke. De har insistert på å dele taxi og at jeg MÅ drikke.... Hva gjør jeg? Føler at alle andre forklaringer nå blir teit, hvorfor sa jeg ikke det første gangen da liksom? Og jeg har egentlig lyst til å dele nyheten <3 Men er bare 8+2 i dag... Og mannen sier at om jeg forteller det så skal han få fortelle det til sine foreldre, noe som i og for seg ikke er urimelig. Men vil jo ikke det...
What to do?

Den var litt kinkig! Hva med å si at du går på antibiotika for uvi eller noe å dermed ikke kan drikke? :)

Den var litt kinkig! Hva med å si at du går på antibiotika for uvi eller noe å dermed ikke kan drikke? :)
Kunne det, men da stemmer det liksom ikke helt med at jeg ikke nevnte det i sted da vi var sammen :-P Har dratt hvert for oss for å legge unger, så skal vi treffes igjen snart...

Kunne det, men da stemmer det liksom ikke helt med at jeg ikke nevnte det i sted da vi var sammen :-P Har dratt hvert for oss for å legge unger, så skal vi treffes igjen snart...

Ahaa, da blir det litt mer vanskelig ja :P Jeg tror at jeg da bare hadde fortalt det jeg :)

Back
Topp