Skravletråd

Blir så forvirra av dette :/ men tenker fullamming (eller, gir jo en flaske i tillegg som vanlig) i 6 mnd og kanskje noen få smaksprøver i 5-6 mnd alder? Ei venninne fikk beskjed om mest mulig smaksprøver etter 4 mnd fordi det stimulerte smakssansen..

Litt håpløst når alle hs gir ulike tips :P men man må vel følge helsedirektoratets råd tenker jeg..? Vi kommer til å amme, men så kan hun få smake også tenker jeg da, fra 4-5-6 mnd.. Tar det litt som det kommer, ser henne litt an :) Hun er jo ikke 4 mnd ennå.. og er jo en stor jente. Men hun våkner også veldig mye på natta nå så kanskje hun hadde sovet bedre med mer kvelds.. ikke vet jeg..

Det cruiset blir sikkert helt fantastisk :D og så kos å reise med hele familien :)
Ja gleder meg enormt:D Ungene også:D Aldri vært på noe lignende tur før:):)

Ellers så har jeg gitt meg på Barcelona, mannen fikk viljen sin:):P Så det blir Danmark heller:P

Ser dere snakker om introdusering av fast føde ....her tenker jeg fullamme til 6mnd i alle fall..så sant jeg fortsatt har nok når den tid kommer og snuppa er fornøyd såklart:)

Ja gleder meg enormt:D Ungene også:D Aldri vært på noe lignende tur før:):)

Ellers så har jeg gitt meg på Barcelona, mannen fikk viljen sin:):P Så det blir Danmark heller:P
Så jo helt fantastisk ut!

Hehe, hvor i DM blir det? Får ta Barcelona igjen senere :D

Ser dere snakker om introdusering av fast føde ....her tenker jeg fullamme til 6mnd i alle fall..så sant jeg fortsatt har nok når den tid kommer og snuppa er fornøyd såklart:)

Ja jeg tar det litt som det kommer, men mye mulig det blir det her også, hun er jo en liten bolle, får nok mat :P

Ja sikler litt her jeg sitter nå.
Gleder meg til glutenfri big mac:D
Ja jeg tar det litt som det kommer, men mye mulig det blir det her også, hun er jo en liten bolle, får nok mat :p
Jeg tenker også det...her legger hun godt på seg. Er rett over gj.snitt vektmessig og har godt matvett.
Fortsetter det så stresser vi ikke med noe introdusering av fast føde her...det kommer tidsnok.

Så jo helt fantastisk ut!

Hehe, hvor i DM blir det? Får ta Barcelona igjen senere :D

Ja, er inne å ser på bilder av skipet vi skal være med jevnlig haha:p Og alle plassene vi skal innom...:)

Det er ikke bestemt enda:) Har bare avbestilt Barcelona turen, men ikke fått bestilt ny tur til Danmark enda. Blir et feriehus et rolig sted, men såpass at vi kan kjøre til div. fornøyelsesparker tenker jeg.

Ellers har jo vi også hytte som brukes på sommer også:)Selvom det i hovedsak er på fjellet og vinter...men er vann og bademuligheter ikke langt unna på sommer også.

Første turen er jo i mars:)

Turen i mars er omtrent gratis,sett bort fra lommepenger såklart...
samme med cruiset.

Last edited:
Hehe ja har ikke strikka mye jeg heller, har laget ett par votter på 3,5 mnd :o og nå disse :) Savnet det litt da, koselig å strikke igjen :)
Ja det er veldig koselig :P skal se om jeg klarer å gjøre ferdig noen votter til neste uke - kan bli spennende :P

Men begynner du med smaksprøver?
Nei, gjør ikke det om hun fortsetter å legge på seg som hun har gjort.
Hun er akkurat litt over gj.snitt vektmessig og har godt matvett:)
Så fortsetter det slik begynner ikke vi med smaksprøver før 6 mnd. Det kommer tidsnok det, og morsmelk har de bare godt av. ;)

Men det er ingen fasit på dette her, må følge magefølelsen og hva som er rett for sitt barn.
Har man grusomme netter og man ikke takler det..utkjørt etc så kan det være en ide å begynne før for eks.
Eller barnet har dårlig vektoppgang.

Fikk forresten en bok på mammutsalget med masse oppskifter, allrede fra 4mnd alder. Blir spennede !

Ooohhh gaaaad ...matvrak.no!! jeg seriøst sikler her jeg sitter....
har også masse snop liggende i skapet til i kveld....gikk litt amok kan du si...6.90 for smågodt!!

har også masse snop liggende i skapet til i kveld....gikk litt amok kan du si...6.90 for smågodt!!

Hehe jeg begynner også å bli sulten :P

Mannen skal innom taxfree på vei hjem :O tipper det blir farlig!

Back
Topp