Skravletråd :)

Varmt her også når sola skinner på mine nydelige nypussede vinduer:p *kremt*
Ikke så nypusset? ;)
Gubben spurte meg når jeg skulle vaske vindu.
Har ikke lagt merke til at de er skitne, så da er de heller ikke det :p

Hehe...neivel:p
Uff da...sliter hun veldig??? Ingen anelse om hva hun reagerer på?
Spiste pizza igår uten noe på, kun saus og ost.:eek: Får kutte ut det lille jordbærsyltetøyet jeg bruker på brødskiva. Kan være juice også da. Får holde meg til kun vann kanskje...

Ja, da skjønner jeg det er varmt!:oops:
Så flink du er da!! Jeg hater å pusse vinduer!!:rolleyes:

Det gjør jeg og, men nå MÅTTE det gjøres:p hehe
Husker ikke sist nesten:confused:

Kan man få sparken (oppsigelse) sånn helt uten varsel?

Nei, ikkje i Norge. Her må du ha fått advarsel osv, evt vera i prøveperiode. Dersom bedrifta blir lagt ned, er det sjølvsagt.

Nei det kan man ikke. Det er krav til både muntlige og skriftlig advarsler på forhånd mener jeg. Har du fått det???

Nei, ikkje i Norge. Her må du ha fått advarsel osv, evt vera i prøveperiode. Dersom bedrifta blir lagt ned, er det sjølvsagt.

Selv om bedriften blir lagt ned, skal man uansett få skriftlig varsel på forhånd:)

Helt sikker på at man må få advarsel først? Det er ikke sånn gå-på-dagen oppsigelse. Men tror vedkommende får jobbe ut oppsigelsestida si..

Ok. Bra det da ihvertfall:)
Men uansett hvem det er da, så er det ganske mange regler for oppsigelse. I forhold til årsak osv også. Står mye info om det i arbeidsmiljøloven;)

Helt sikker på at man må få advarsel først? Det er ikke sånn gå-på-dagen oppsigelse. Men tror vedkommende får jobbe ut oppsigelsestida si..

Hva er årsaken til oppsigelse da? Om det er pga at vedkommende ikke gjør jobben sin, SKAL man ha varsel på forhånd ihvertfall.

Det skal vel lovbrudd til for at man ikke skal kunne jobbe ut oppsigelsestida...

Ok. Bra det da ihvertfall:)
Men uansett hvem det er da, så er det ganske mange regler for oppsigelse. I forhold til årsak osv også. Står mye info om det i arbeidsmiljøloven;)
Ja, jeg vet. Derfor jeg syns det var så rart.
Det lå ett brev til vedkommende på jobb når h*n kom dit om oppsigelse. Slik jeg forstod det da...

Hva er årsaken til oppsigelse da? Om det er pga at vedkommende ikke gjør jobben sin, SKAL man ha varsel på forhånd ihvertfall.

Det skal vel lovbrudd til for at man ikke skal kunne jobbe ut oppsigelsestida...
Det stod ingen grunn. Kun henvisning til lov og at det er møte senere i uka.

Vel, om du jobbar i butikk og blir tatt for å stjele, så kan du få sparken og må gå på dagen.

Back
Topp