Skravletråd :)

Fylte horn, grove rundstykker, pepperkaker, krumkaker, kransekakestenger, brune pinner, havreflarn :)
Da har du å gjøre på hvertfall :) Høres godt ut alt sammen.

Baker du noe til jul da? :)
Baker boller og vaniljeboller (det gjør jeg jo ofte ellers også), pepperkaker, julemenn, konfektkjeks, sara bernard og kransekekakestenger :) Vurderer å prøve meg på karameller for første gang i år også :)

NAM! Men fikk smånoia sist gang jeg spiste den, det bar altfor mye smør på det fyllet. Ikke godt!
Ikke bra når det er for mye eller for lite smør :/ Må være perfekt :P

Baker boller og vaniljeboller (det gjør jeg jo ofte ellers også), pepperkaker, julemenn, konfektkjeks, sara bernard og kransekekakestenger :) Vurderer å prøve meg på karameller for første gang i år også :)
Hørtes ut som mye godt der også :)
Hvordan lager du vaniljeboller? Fylles de med vaniljekrem eller?

Hørtes ut som mye godt der også :)
Hvordan lager du vaniljeboller? Fylles de med vaniljekrem eller?
Ja. Jeg bruker å rulle til en bolle. Så trykker jeg den forsiktig flat og legger litt vaniljekrem på midten. Tar opp kantene og fester slik at det ikke er hull noen plass og den beholder "bolleformen" også setter jeg den ned i en muffinsform :p Vanskeligste er det å får pakket inn vaniljekremmen men passe på at den er fin og glatt :p Går helt sikkert an å bare bake bollen vanlig, lage et lite hull og sprøyte inn krem, men jeg er blitt så vant til å gjøre det på denne måten ;)

Ja. Jeg bruker å rulle til en bolle. Så trykker jeg den forsiktig flat og legger litt vaniljekrem på midten. Tar opp kantene og fester slik at det ikke er hull noen plass og den beholder "bolleformen" også setter jeg den ned i en muffinsform :p Vanskeligste er det å får pakket inn vaniljekremmen men passe på at den er fin og glatt :p Går helt sikkert an å bare bake bollen vanlig, lage et lite hull og sprøyte inn krem, men jeg er blitt så vant til å gjøre det på denne måten ;)
Det hørtes jo veldig godt ut da:)
Må prøves en gang, men nå tror jeg ikke det blir før neste år:p

Det hørtes jo veldig godt ut da:)
Må prøves en gang, men nå tror jeg ikke det blir før neste år:p
De er kjempegode. Hvis vi har besøk setter jeg fram og pynter med melis og noe strøssel på toppen. Kan fint fryses. Egentlig bedre å fryse å bare ta opp når man skal ha for om det ligger i romteperatur særlig lenger enn 1-2 dager synes jeg vaniljekremmen får litt ekkel smak ;)

De er kjempegode. Hvis vi har besøk setter jeg fram og pynter med melis og noe strøssel på toppen. Kan fint fryses. Egentlig bedre å fryse å bare ta opp når man skal ha for om det ligger i romteperatur særlig lenger enn 1-2 dager synes jeg vaniljekremmen får litt ekkel smak ;)
Ja, det skjønner jeg godt. Alltid greit å kunne ha litt forskjellig i fryseren :)
Lager du vaniljekrem selv eller kjøper du ferdig?

Bahhh!! Så forbanna og irritert på meg selv. Jeg må være største rotehue ever!!!:P

Har heldigvis ikke så mange, og er allerede begynt :) også skal jeg ordne litt fotokalendere og slikt til besteforeldre, oldeforeldre ++ går fort unna når jeg kommer i gang :)

Høres jo ut som du har kontroll da;):)Blir noen fotokalendere her også;)

Back
Topp