Skravletråd :)

Jeg kjøpte barillo sine, men har veldig lyst til å prøve å lage helt selv :) Man må vel kanskje ha spesielt utstyr til det :)

Var de vi brukte nå og. Gidder ikke kjøpe utstyr til å lage, for det kommer nok ikke til å bli brukt veldig mye:o

Var de vi brukte nå og. Gidder ikke kjøpe utstyr til å lage, for det kommer nok ikke til å bli brukt veldig mye:eek:
Er litt det jeg tenker også. Kommer bare til å ta plass i skapet :P Lagde du kjøttsaus etter min oppskrift da? :D

Haha. Nei post (skriv) den her da vettuuuu:D
haha:P Sånn ja :D

Venessielas konfektkjeks
400g smør
500g sukker
4 egg
2 ts bakepulver
550g hvetemel
200g peanøtter (eller mandler)
200g melkesjokolade daim

Smør og sukker piskes luftig i kjøkkenmaskin.
Egg blandes inn. Pisk mellom hvert egg.
Bland inn hvetemel og bakepulver.
Hakk peanøtter/mandler og sjokolade i småbiter og vend dette godt inn i deigen (for hånd, ikke kjøkkenmaskin!)

Bruk 2ss til å sette røren på brett (Skal være topper/rundinger da det flyter ut av seg selv under steking. Ha derfor god avstand)
Stek i 10-12min på 180grader midt i ovnen.
La kjeksene hvile på brettet i 5 minutter før du flytter dem over til en rist for avkjøling.

Ja, det gjør det:)
Må bare si at jeg quoter fordi jeg ønsker å svare hver enkelt. Synes fort det blir rotete om jeg skal multiquote veldig mange. Skal holde meg til reglene altså:)
Enig med deg;)
Men jeg forholder meg selvsagt til det som blir bestemt!

haha:P Sånn ja :D

Venessielas konfektkjeks
400g smør
500g sukker
4 egg
2 ts bakepulver
550g hvetemel
200g peanøtter (eller mandler)
200g melkesjokolade daim

Smør og sukker piskes luftig i kjøkkenmaskin.
Egg blandes inn. Pisk mellom hvert egg.
Bland inn hvetemel og bakepulver.
Hakk peanøtter/mandler og sjokolade i småbiter og vend dette godt inn i deigen (for hånd, ikke kjøkkenmaskin!)

Bruk 2ss til å sette røren på brett (Skal være topper/rundinger da det flyter ut av seg selv under steking. Ha derfor god avstand)
Stek i 10-12min på 180grader midt i ovnen.
La kjeksene hvile på brettet i 5 minutter før du flytter dem over til en rist for avkjøling.
Printscreen av oppskrift. Får se om jeg rekker å lage en dag :D

Veldig lett å glemme seg :o
Har absolutt ikke gjort noe regelbrudd med vilje her ihvertfall
Det har ikke jeg heller. Nå vet vi i allefall hvor landet ligger alle sammen:)

Back
Topp