skravletråd

• Trådstarter Trådstarter MaiSeptAugSkatt
  • Opprettet Opprettet

lucillen skrev:
Mååå innom denne tråden og legge igjen noe av det ekstra jeg har av motivasjon - viljestyrke - kamphumør , jeg har et overskudd av dette får tiden , får ikke brukt det maksimalt selv får tiden , sååå hadde håpet at noen kunne heller ha fått det ....

Må bare si at dere alle er sååå utrulig flinke ! ! !

Selv om det går på gram får gram , så kommer en i mål en dag !

Og husk at den dagen er det mye lettere å holde vekten !

Den 22 februar begynte jeg får 2 år siden noe helt nytt ... livsstilendring ... og på den tiden har det gått ekstremt sakte ... men det ca 15 kg jeg har mistet er borte får alltid ! Kanskje jeg har gått ned 30 kg på desse 2 årene .... men livsstilendringen er det som hjalp meg , etter veldig mange år med jojo slanking og trøstespising om enn ann !

Så selv om det går sakte , så har jeg aldri lengre store hopp på vekten !
Bare det som er normalt med + på 2 - 3 kg av og til ... vet jo hvor kjedelig det er !

Gratulerer med så fin nedgang!! du er jo kjempeflink!!!

MaiSeptAugSkatt skrev:

Hege og Chris skrev:
Du er en super motivator Lucillen Du er kjempeflink

Her har det vært 2 zumbatimer en som jeg var instruktør og en annen jeg var med.

du er jo heeelt rå!!!! du trener jo noe vanvittig!!:)
Flink da:)
Lasta ned zumba i høst...men ga meg etter 1-2 økter...eier tydeligvis ikke rytme...hehe

Tja synes det som er på nettet er noe spesielt, er enklere når enn har lært det.

Takker får gode og positive ord Hege og Chris og MaiSeptAugSkatt

Det varmer

Ønsker alle en kjempe fin helg !

hege og chris:
ja om jeg hadde bodd i nærheten av et trenings-senter så hadde jeg nok gitt zumba et forsøk til...Men det jeg lasta ned prøver jeg ikke igjen...hehe

lucillen skrev:
Ønsker alle en kjempe fin helg !

GOD HELG!!!

Her er det like før jeg gir opp...igjen....hehe.
Det vil si...kommer nok til å fortsette å trene og spise sunnt...Men det stresset med denne mandagsveiinga veit jeg ikke om jeg klarer mer...helgene blir helt ødelagt av det siden vekt.mat og trening står i hodet mitt hele tiden...klarer aldri å kose meg med noe godt i helga uten å få dårlig samvittighet...
i tillegg går jo vekta sååå utrolig sakte nedover...1.5kg siden 3.januar er ikke noe å hoppe i taket for,,,,Og jeg har gitt ALT!! trener mye og gir alt jeg klarer hver økt..spiser ikke godteri i det hele tatt...heller ikke pizza osv...ikke brød eller pasta....Så det er ganske demotiverende egentlig...men hva skal jeg gjøre da? gir jeg opp raser jeg jo sikkert enda mer opp....
blæææ...har visst en dårlig dag idag:(

Men det er det som er problemmet, du stresser, kroppen holder på vekten når enn stresser og det er egentlig samma hvilken dag enn veier seg, så lenge det er en uke mellom hver gang, har du gått ned noe vil det vises på vekta om det er mandag eller fredag! Så slutt med å ikke unne deg noe pga det er veiing på mandag. kroppen vil ikke gi fra seg noe så lenge du er så hysterisk, du må spise det du trenger med tanke på at du trener mere også. Så slapp av, spis sunt og variert og kos deg i dag

jeg vil ikke kalle megselv hysterisk...Og det er kun i helgene jeg stresser tror jeg...veier meg som regel bare 1 eller 2 ganger i uka..
I helgene skeier jeg ikke ut fordi jeg ikke vil ryke ut av slankekrigen mandagen...Har tenkt en stund på å trekke meg..tror kanskje ting hadde blitt litt lettere da(?) Heller håpe neste slankerig blir veiedagen på en fredag;)
Jeg gjør så godt jeg kan hvertfall...er/var jo supermotivert....Og trener jo ikke kun for jeg vil ned fort..Men også fordi jeg liker å trene og får mye mer energi om dagene...synes og det er morro når jeg merker jeg faktisk blir litt sterkere og orker mer...
Tror også jeg spiser som jeg skal...har innimellom sjekka på vektklubben..og ifølge der får jeg i meg ca det jeg trenger og skal ha...
Skal ikke være lett dette...men prøver være tålmodig og holde humøret oppe tross alt:)

Men fortsatt er det slik at det er en uke mellom fredag og fredag, mandag og mandag. Glem hvilken dag som er veie dag og bare tenk på at en uke har 7 dager.

må bare dele ukes vektnedgang med dere...
-3,6 kg!!!!

har slurvet med kosten siden jul egentlig, men klarte å ta takk slik at jeg denne uka har jeg spist veldig bra...
men....
3,6 kg , dere!!!

hehe...

solstråla skrev:
-3,6 kg!!!!

har slurvet med kosten siden jul egentlig, men klarte å ta takk slik at jeg denne uka har jeg spist veldig bra...
men....
3,6 kg , dere!!!

hehe...

Wow, så bra!! gratulerer med flott nedgang!! det fortjener du!!
ironisk nok så kom nedgangen først etter du trakk deg fra slankekrigen...hehe...
vurderer gjøre det samme...prøver ei uke til..
Du har vært kjempeflink hvertfall!!!!!!! er det lavkarbo fortsatt??

solstråla skrev:
-3,6 kg!!!!

men....
3,6 kg , dere!!!

hehe...

Wow så vanvittig bra. Få høre hva du spiser i løpe av en dag

jeg lever lavkarbo som livsstil av helsemessige årsaker, så har det som ramme...
så det som har sklidd ut siden jul, er da karboinntak, og da helst sukker!!! eh...

men en vanlig matdag for meg, de dagene jeg trener er:
frokost: 3 kokte egg med kaviar, evt litt agurk
lunsj: 1/2 kylling og et par never nøtter eller 1/4 kylling, og agurk tomat og paprika
middag: fet fisk/ kjøttdeig/ farseprodukter hvis lat, mye grønnsaker og noen ganger fet saus.
kvelds: makrellfilet eller nystekte rundtstykker med pålegg, gjerne også nøtter

edit: glemte å si at jeg spiser banan og/eller wasa crisp & cereal rett etter trening!!

Gratulerer solstråla med kjempe flott vektnedgang !

Kjempe herlig kan jeg tenke meg ! Både at det løsnet og at du fikk se 7 - talet på vekt !

MaiSeptAugSkatt  håper ikke du følte jeg var helt urimelig og ikke forsto deg altså. Men har liksom hengt her så lenge med deg nå at jeg føler liksom vi kjenner hverandre og skjønner at jeg ikke er så firkanta som jeg skriver, at jeg skrev det rett fram for at du skulle prøve å slappe av å ikke tenke på hvilen dag det var og unne deg litt i helga uten å få dårlig samvitighet

Nei, det følte jeg aldri:):) Du er ikke urimelig!
Du er vel av av de jeg føler jeg "kjenner" best her inne også...
Er jo bra du skreiv det rett fram..no worries!;) Er jo sannt som du skriver da:) Så det tar jeg til meg:)
Sletta innlegga jeg skreiv så ikke "alle" skulle lese det...hehe:p

Er litt vanskelig for meg å unne meg litt godt ihelga når jeg alltid har i bakhodet at veiedagen er mandag..
Men det blir jo og veldig feil å aldri unne seg ting...slankekrig eller ikke slankekrig så skal man jo leve og..
Jeg jobber mye med megselv om dagen..og prøver å ikke stresse så voldsomt med dette.
Nå hadde jeg jo flax mandag og fikk nedgang på 500gram..Så det hjalp utrolig mye på humøret!!=)
Har vært veldig flink denne uka og..så tror jeg skal unne meg en liten sjokolade lørdag...ikke smakt det siden nyttårsaften tror jeg;)
Hvordan går det med deg om dagen da??

Hege og Chris skrev:
Hva slags rundstykker lager du??

jeg lager noen lavkarbo rundstykker fra den kommende boka til lene beatrice om du kjenner henne...
har en flott blogg!!
hihi..

di lages av solsikkekjerner og mandler som kvernes, linfrø, sesamfrø, bakepulver, litt salt og stivpiskede eggehviter..
deilige varme med smeltet smør på!!

Det var godt å høre Maisepaugstskatt, ja enn må jobbe med seg selv, som du sier vi skal jo leve etter slankekrigen og. :-) Jo hva skal jeg si, jeg gjør alt riktig men vekta er ikke like enig, går veldig sakt her og, men sånn får det bare være. Er flink med mat og trening, så får ikke gjort noe med det. Så vi får håpe at kroppen snart skjønner hva vi gjør

Åh ja de ja Solstråla, ja var god dem. Helt avhening av bloggen hennes, så flott med tips og rådene hennes.

Back
Topp