Skravletråd!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
ALTFOR stille her om dagen!
Her går det unna med jobb og familieliv frem mot mannens avreise. 
I går og i dag har jeg vært på vergekurs på jobben, vi har lært og øvd på å holde hverandre fast i gitte situasjoner og å legge hverandre ned i bakken 

Nyttig i min jobb, men SLITSOMT!
Så i kveld er det sofaen som gjelder!

Det hørtes spennende med slitsomt ut!!

Dagene går avgårde, men noe tregere enn ellers, permisjonen har starta, veeeldig spent på når lillebror har tenkt til å komme... håper fødsel starter av seg selv denne gangen.. etter igangsetting 11 dager etter termin sist.
Forøvrig blitt forkjøla, så ikke noe hastverk for øyeblikket.

Frøkna er stri og sta, det blir noen daglige kamper! men det hører vel med:p

Storkoser seg på stor avd. i barnehagen virker det som:) koselig å se, hun går rett bort og vil leke, i stedenfor å bli med meg inn med sekken:)! det tyder godt:)!

Det hørtes spennende med slitsomt ut!!

Dagene går avgårde, men noe tregere enn ellers, permisjonen har starta, veeeldig spent på når lillebror har tenkt til å komme... håper fødsel starter av seg selv denne gangen.. etter igangsetting 11 dager etter termin sist.
Forøvrig blitt forkjøla, så ikke noe hastverk for øyeblikket.

Frøkna er stri og sta, det blir noen daglige kamper! men det hører vel med:p

Storkoser seg på stor avd. i barnehagen virker det som:) koselig å se, hun går rett bort og vil leke, i stedenfor å bli med meg inn med sekken:)! det tyder godt:)!

Så lærerikt, Fru H; et sånt kurs skulle sikkert flere av oss hatt:)
Tuttelure: Så utrolig spennende, jeg gleder meg til oppdatering!! Her kom jo lillesøstera 11 dager FØR termin, det hadde jeg aldri trodd, kanskje det samme skjer med deg? Fødselen blir mest sannsynlig kortere og lettere i hvert fall:)

I dag har vi vært på babysang med ei på forrige barselgruppe, vi har fått barn på omtrent samme tid igjen, artig. Og i dag tidlig var vi med Alma på besøk i den gamle barnehagen, hun har pratet om at hun ville på besøk, så vi ringte på mandag og spurte når det passet. Det regnet fælt, og etter en stund ble hun lei og ville tilbake til "den mye magehagen":) De hadde gått i idrettshallen, der var det FULLT opp med barn fra flere bhg, jeg ble nesten engstelig selv, hvordan holde oversikt over hvor de voksne var. Men Alma hadde storkost seg!! Fortalte meg at hun hadde hoppet og danset og jegvetikkehva. Herlig å se hvordan hun også stortrives i bhg- sammenheng. 
Jentene mine er så herlige!! Jeg må bare si det! NÅr jeg skal hente Alma i bhg, vet jeg ikke hvem hun blir mest glad for å se, om det er meg eller Luna....:) Hun tuller og tøyser, snakker, ler, synger, viser henne leker, og viser mer og mer hvor glad hun er for å ha Luna som lillesøster. 

tuttelure: håper formen din er bedre og at kroppen snart gjør seg klar for fødsel :) Almara: så koselig med babysang! :) Nå har jeg jobbet 1 av 3 nattevakter og er snart klar for trening! Er rimelig støl etter onsdagens trening, men det får bare være! På onsdag koste vi oss veldig på middag med sjefen til mannen og de andre som er klare for utreise. Det nærmer seg nå så vi begynner og kjenne på at vi gruer oss veldig.. Men vi får bare se frem til jula og tiden etter det, vi håper på en skikkelig ferietur på nyåret :)

Hei!

Idag har jeg vasket vinduer! Det har vel ikke skjedd i dette huset før, så var på tide (mamma har vel vasket dem en gang før kanskje da). Kjempedeilig!
Nå er jeg (og Sigurd) litt på nett ( han trykker som besatt så tar litt tid å skrive....) før vi skal på barseltreff. Det er første treffet (litt trege...ungene er 7 mnd) men gleder meg.

Ikveld skal Håvard på sin første konsert. Plumbo (vet ikke om det kanskje er bare Sande-folk som kjenner til dem) har gratiskonsert for unger idag kl fem. Håvard syns jo alt er veldig bråkete, så får ta med hørselvern til han. Men blir gøy å se om han syns det er gøy.

Ha en fiiiin fredag og en fin helg!

heheh glemte jo helt å svare på deres innlegg i forsøket på å holde ungen unna pcen ;)

Fru H: hørtes ut som et spennende kurs! Og sikkert noe som hadde vært kjekt å kunne.
Tuttelure: SPENNENDE  dager fremover!! Håper du slipper å gå over. Gikk 12 dager over og det var HAT. Krysser fingrene !
Almara: Gøy med babysang. Begynner til uka her også, gleder meg! Spennende å se hva Sigurd syns om sang og musikk.

Klem!

Så koselig med barseltreff og konsert da, det blir sikkert moro =)

Nå har jeg vært og trent, og jeg ble SLITEN! Men det var kanskje poenget...
Hadde 45 minutter på tredemølla før jeg var på en 30 minutters basis styrketime. 
Det gikk mest på armer og skuldre hvor jeg ikke eier muskler i det hele tatt, så det ble tungt gitt, men helt sikkert nyttig

Fru H: Vergekurs hørtes veldig spennende og nyttig ut.
Tuttelure: God bedring! Krysser fingrene for at du slipper å få fødselen igangsatt denne gangen.
almara: Babysang er så koselig. :) Jeg har akkurat fått meldt på begge barna på sanggruppe fra 1-4 år, selv om lillesøster bare blir 9 mnd når vi begynner.Veldig spent på om det går like bra som babysang.
Prinsemamma: Hvordan gikk konserten? Hadde jeg visst om konsert for barn hadde vi tatt oss en tur til Sande vi også.

Vi har hatt en super tur til Drammen for å bade i dag, men da vi kom hjem ble dagen min plutselig mye verre. Jeg er verdens største rotehode, og blir så sint på meg selv. Da vi byttet bank for noen år siden, så fikk jeg et mastercard uten å be om det. Brukte det for første gang for noen måneder siden da Felix hadde gjemt visakortet mitt. Så glemte jeg hele greien igjen, og jeg har tydeligvis ikke åpnet alle brevene fra banken, som jeg trodde var den vanlige reklamen og rentebrevene. Nå lå det et brev og ventet i postkassen min, om at mastercardet var sagt opp fordi jeg ikke har betalt hverken regning eller purring. Håper virkelig at dette ikke ender med betalingsanmerkning og bankproblemer, fordi jeg har vært for sen til å betale mastercardgjelden min på 272 kr. Fatter ikke at jeg kan være så sløv.emoticon  

Det der må jo gå bra, Sukkertopp! Du har ikke fått noe inkassobrev? Om du ringer og forklarer situasjonen i tillegg, går det helt sikkert fint. Tror det skal litt mer til å få en anmerkning. kjedelig da, men sånt kan jo skje med hvem som helst. Lykke til! 
Selv skyldte jeg på ammetåka da jeg to dager på rad lot nøkkelen stå i døra UTE i Oslo sentrum/øst i leiligheten vi bodde i tidligere.

Turen på Drammensbadet hørtes jo herlig ut. Håper ikke dagen din blir ødelagt pga dette. Var du der med dem alene? 

Da er jeg ferdig med de tre nattevaktene mine og har fri i en uke bortsett fra et møte på tirsdag =)
Det blir deilig!
Teodor og jeg koser oss med frokost foran tv-en og skal senere reise og bade med ei venninne og sønnen hennes på 4,5 år. 
Tidligere har disse gutta lekt veldig forskjellig og ikke kommet så godt overens, men nå er de likere i måten å leke på og har det veldig fint sammen! Så vi gleder oss veldig til en ettermiddag i svømmehallen!
Ha en fin søndag alle sammen!

Hallo! :) Så gøy å lese om alt det nye med dere, lenge siden eg ha vært innom forumet nå, hater det nye layouten :p Her vokser benjamin som bare det, hatt en skikkelig strekke periode :) Eg og sambo har vært en uke i tyrkia alene, kjærlighetstur :) det va digg! Og eg trur eg ha fått innbilt svangerskap pga ha fått symptomer allerede, kun en uke etter el :p hehe :)

Her har vi hatt en travel, men morsom helg. Vi som skulle slappe av siden vi var i Bergen hele forrige helg :)

Var besøk her da jeg kom hjem på fredag, som ble til leggetid for Amelia.

Lørdagen gikk med til husrydding og -vask, noe som virkelig trengtes, og tur på badeland sammen med en venninne med jente på Amelias alder.

Det var en kjempefin tur, der Amelia ble modigere og modigere i vannet :)
Vi var 2, 5 time i vannet og etterhvert hoppet hun helt selv fra kanten og bare frydet seg når hele hodet gikk under; "jeg dykker jeg mamma!" :)

Idag har vi vært på momarkedet i Mysen (tivoli og messe), der vi har kjørt karuseller, spist is og tittet oss rundt. Var litt sammen med en kamerat med en jente på 3 år der, så ekstra koselig for Amelia det :)

Tilsutt gikk turen hjem til svigerforeldrene mine på kringle og laging av perlekjede for Amelia sin del :)

En fin helg :)

Da håper jeg at jeg orker en hel arbeidsuke med endel planer på kveldene i tillegg!
Har slitt endel med hodepine i det siste, så håper den roer seg nå....

almara: Nei, jeg var ikke alene med dem. Mannen min var med, så det var avslappende. :)

Fru H: Orker du bade etter 3 nattevakter? Nå er jeg imponert. Jeg er helt vrak om jeg ikke får sovet skikkelig etter siste vakten. :S

Benjamin sin mamma: Så koselig å høre fra deg igjen! :) Flott at dere har hatt en fin tur. :) Prøver dere på småsøsken?

*trinemor*: Det hørtes ut som en super helg. :) Håper du slipper mer hodepine.

Ja, vi har prøvd i ca 9 måneder nå uten hell :)

Krysser fingrene for at en kjærlighetstur til Tyrkia var det som skulle til. 

Det blir en spennende uke for deg dette da. Du får ha masse lykke til! :)

Benjamin sin mamma: Koselig og se deg her igjen! =) Lykke til med videre prøving!

Sukkertopp: Jeg jobber hvilende nattevakter, så som regel får jeg 5-6 timers søvn og sover sjelden på dagtid etter jobb

Prikker gjør meg så nyskjerrig. :P

Beklager, jeg ville ikke la det stå lenger, og hadde ikke tid til å skrive en forklaring. 
Teodor var syk i går. Han kastet opp hver time fra kl 7 til 12, og sov til 12.30. 
Han har ikke virket syk i det hele tatt bortsett fra de brekningene (kom ikke så mye opp egentlig), og jeg synset litt om han kunne reagere så sterkt på at han synes det er vanskelig i barnehagen, vil ikke dit, bare hjem, gråter osv. 
Men jeg er egentlig trygg på at han har det fint der, at han bare har fått en litt senere reaksjon på avdelingsbytte osv. 

Back
Topp