Skravletråd!

Stakkars Teodor, håper han føler seg bedre nå? Og du har sluppet unna oppkastet? Ikke for å skremme deg, men Felix hadde til og med norovirus uten å virke syk da han var 14 mnd... Ikke at det høres ut som det for Teodor, men noen infeksjoner kan tydeligvis ramme voksne mye hardere enn barn.

Håper det ikke var en reaksjon på barnehagen, og håper Teodor snart vil trives der igjen. Er det lenge siden han begynte på ny avdeling da? 
 
Han er helt fin nå. 
Har vært helt fin fra han våknet 12.30 i går og sa han hadde "sovet godt, ferdig nå!"
Full fart her hjemme i går og helt knust for at han ikke fikk leke med nabobarna som var ute. 
Jeg har ikke blitt syk enda, hvertfall. 

Han hadde to kjempefine uker etter oppstart i ny bhg, så plutselig skar det seg. Men slik har han vært tidligere også, fått reaksjoner på ting litt etterpå. Så den siste uken har vært ganske vanskelig synes jeg, selvom jeg vet at han har det fint resten av dagen etter at jeg har reist. 
 
Håper han snart blir vant til den nye gruppen, slik at det går bedre i barnehagen.

I går sendte vi svigemor for å ta over nøklene til den nye leiligheten vår, så nå er jeg eier av en leilighet jeg ikke har sett.  Ikke bare har vi ikke sett den, vi har faktisk prestert å ta opp 1,3 mill i lån, og kjøpt en leilighet, per telefon og uten å vise legitimasjon. :P Det må være skremmende enkelt å svindle med slike ting. Vi ringte og fakset budet, sendte kontrakten i posten, og til slutt sendte vi svigemor for å få nøklene. Vi ringte banken om lånet også, men de ville i det minste at vi stakk innom for å skrive under. Det var ikke nødvendig med legitimasjon der heller da.
 


Sukkertopp skrev:
Håper han snart blir vant til den nye gruppen, slik at det går bedre i barnehagen.

I går sendte vi svigemor for å ta over nøklene til den nye leiligheten vår, så nå er jeg eier av en leilighet jeg ikke har sett.  Ikke bare har vi ikke sett den, vi har faktisk prestert å ta opp 1,3 mill i lån, og kjøpt en leilighet, per telefon og uten å vise legitimasjon. :P Det må være skremmende enkelt å svindle med slike ting. Vi ringte og fakset budet, sendte kontrakten i posten, og til slutt sendte vi svigemor for å få nøklene. Vi ringte banken om lånet også, men de ville i det minste at vi stakk innom for å skrive under. Det var ikke nødvendig med legitimasjon der heller da.


Wow, grattis med ny leilighet!!!Utrolig at det kunne gjøres så enkelt. Syntes det var MYE greier da vi kjøpte og solgte sist, men det meste foregikk pr. telefon og post som du skriver. Underskriftene er vel det viktigste, og så kredittsjekker de jo alle kjøpere, osv., osv. Likevel sikkert fullt mulig å svindle. Uansett må det ha vært en merkelig følelse at dere kunne gjøre så mye pr. telefon... Gof følelse, vel, at alt er på plass! 
 
Oi, Sukkertopp, det var en enkel handel..!
Men bra for dere da =) 
Gratulere!

Mannen kom hjem i natt og vi har kost oss glugg i hjel i dag alle tre!
I kveld kom mamma en tur og passet T, så vi fikk dratt på kino! Det var veldig koselig å få gjøre noe bare vi to før mannen reiser på mandag. Da ses vi ikke igjen før nærmere jul...

I morgen startet svømmekurset Teodor skal starte på!
Jeg gleder meg veldig og ser frem til at han forhåpentligvis blir tryggere på dypt vann enn han er i dag. 
Jeg har vært litt "dum" å tvinge på han armringer så nå nekter han å bade uten, og det er fy-fy med armringer på svømmekurs. 
"Desverre" glemte vi armringene sist vi var i svømmehallen, så vi har faktisk ikke noe valg når vi kommer dit i morgen, de er jo borte og jeg har ikke tenkt til å kjøpe nye heller
 
Hehehe, av og til er det litt kjekt med ting man mister eller glemmer.

Så tøff du er Fru H, som klarer deg alene så lenge. Fint at dere fikk kost dere på kino i dag da. Håper tiden går raskt mens han er borte. :)
 
Jeg håper også at tiden går fort!
Er veldig spent på hvordan det blir for Teodor, jeg har jo vært gjennom det før. 
Men han har fått globus og vi snakker mye om hvor pappa skal.
Skal også lage kalender med nedtelling, må bare  orke å gjøre det først!

 
Hvordan lager du nedtellingskalender?

Vi har gitt opp å få pakket noe her med barna rundt, det blir bare kaos for oss. Nå har vi bestemt oss for at jeg flytter med barna en uke i forveien, så får mannen min pakke alene i fred og ro. Det blir tidenes minste bagatell i forhold til deres situasjon, men jeg er litt bekymret for hvordan barna skal takle en uke uten pappa... Tenkte jeg burde prøve noe ala en kalender for å få Felix til å forstå hvor lenge det er.
 
jeg vet ikke helt, men jeg tenkte et papp/-ark med måneder og dager, og tegne inn min bursdag, teodors bursdag, jul, vinteren og litt diverse, slik at det går an å forklare litt når pappan kommer hjem igen. Det med tid er veldig vanskelig for han å forstå, så jeg må gruble litt på hvordan jeg skal gjøre det.
 
Det med tid er veldig vanskelig å forstå. Felix forstår "i morgen", og "ikke i morgen, men dagen etter det". Prøver jeg å forklare noe lengre fram i tid enn det blir han helt tom i blikket. :P Da blir det bare "en annen gang". Han kan navnene på dagene nå, men det hjelper ikke på forståelsen. Tror jeg skal prøve å lage kalender eller timeplaner eller lignende, slik at han får et bedre bilde av det. 
 
I dag har det regnet slik her at jeg ble våt gjennom regndressen min. Lurer på om det er på tide å kjøpe en ny? Felix ble også gjennombløt, men det er vel naturlig når han legger seg ned i sølepytter. :P 

I går kveld skremte barna meg litt. Mannen min skulle flytte på en røykvarsler, og greide selvsagt å utløse hele systemet. Vi har seriekoblede røykvarslere i alle rom, og det ble noe sinnsykt til uling i hele huset. Barna lå og sov på hvert sitt rom, og ingen av dem våknet. Lillesøster vred seg litt i søvne, men Felix hadde ingen reaksjon. Nå er de jo så små at de uansett ikke skal gjøre noe selv om det skulle bli brann, men likevel... Synes det er skummelt at de ikke våkner av en brannalarm. Hvor lenge kan barn sove så tungt? Er det flere som har prøvd om barna våkner?
 


Sukkertopp skrev:
I dag har det regnet slik her at jeg ble våt gjennom regndressen min. Lurer på om det er på tide å kjøpe en ny? Felix ble også gjennombløt, men det er vel naturlig når han legger seg ned i sølepytter. :P 

I går kveld skremte barna meg litt. Mannen min skulle flytte på en røykvarsler, og greide selvsagt å utløse hele systemet. Vi har seriekoblede røykvarslere i alle rom, og det ble noe sinnsykt til uling i hele huset. Barna lå og sov på hvert sitt rom, og ingen av dem våknet. Lillesøster vred seg litt i søvne, men Felix hadde ingen reaksjon. Nå er de jo så små at de uansett ikke skal gjøre noe selv om det skulle bli brann, men likevel... Synes det er skummelt at de ikke våkner av en brannalarm. Hvor lenge kan barn sove så tungt? Er det flere som har prøvd om barna våkner?

Begge mine våkner lett.. noe vi fikk erfare da de under oss satte på veldig høy musikk kl 03 om natta. 
Skjønner at du synes det er skummelt, men så lenge du og mannen våkner, er det vel ingen fare på ferde...
 
Nei, de skal ikke akkurat komme seg ut selv, så jeg aner ikke hvorfor jeg syntes det var så ekkelt. Jeg fant denne, det er visst vanlig at de ikke våkner: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7550259 Ekkelt at bare 10% under 11 år våknet, jeg hadde kanskje trodd at et skolebarn kunne komme seg ut selv hvis det ble brann.

Det må ha vært utrolig irriterende med naboen og den musikken. Sovnet de greit igjen? Eller er de slik at de er våkne hvis de først er vekt? Begge mine våkner lett hvis den andre gråter, og det er ikke i nærheten av å være like høyt som brannalarmen. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan de kunne sove gjennom noe som gjør vondt i ørene.
 


Sukkertopp skrev:
Nei, de skal ikke akkurat komme seg ut selv, så jeg aner ikke hvorfor jeg syntes det var så ekkelt. Jeg fant denne, det er visst vanlig at de ikke våkner: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7550259 Ekkelt at bare 10% under 11 år våknet, jeg hadde kanskje trodd at et skolebarn kunne komme seg ut selv hvis det ble brann.

Det må ha vært utrolig irriterende med naboen og den musikken. Sovnet de greit igjen? Eller er de slik at de er våkne hvis de først er vekt? Begge mine våkner lett hvis den andre gråter, og det er ikke i nærheten av å være like høyt som brannalarmen. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan de kunne sove gjennom noe som gjør vondt i ørene.


Brannalarmen har gått av ved en feil her også og Amelia våknet ikke hun heller :)
 
godt gjort å ikke våkne av brannalarmer ja! Men kanskje det er en type lyd som små barn ikke våkner så lett av? Jeg har nå jobbet to av fire nattevakter og har vært på zumba :) Søs og datra er her denne uken og passer Teodor på natten, så vi koser oss med besøk! Håper alle får en fin dag!!!
 
Så koselig med besøk Fru H. Synes du det er greit å jobbe mye natt? Jeg vurderer om jeg skal prøve å skaffe meg en nattjobb etterhvert, men er ikke helt sikker på om det blir for slitsomt for meg... 

I natt fikk jeg meg en påminnelse om at det ikke går an å forklare for grundig for en 2-åring. Våknet midt på natten av at Felix hadde tisset i sengen vår. Måtte ta ham opp for å dusje, og få skiftet sengklærne, og det tok 2 timer før vi sovnet igjen. Da forklarte den stakkars gutten at han hadde våknet fordi han måtte tisse, men så var badedøren lukket. Da hadde han bare gått og lagt seg mellom oss og sovet videre heller, for det gikk jo ikke an å gå på do når døren var igjen... Nå har vi terpet og terpet på at han må vekke mamma og pappa for å få hjelp om natten, det hadde han tydeligvis ikke tenkt på selv. Det har vært litt for mange lignende episoder i det siste, med ting som jeg tror er en selvfølge, men som er helt ukjent for ham.
 
Det går greit med natt. Den 4-netters-bolken jeg har hatt nå er den tyngste, men det går veldig greit. Jeg jobber 4 netter, har en uke fri, jobber 3 netter og har en uke fri. Da er de 4 nettene i en uke (mandag-torsdag) og de 3 nettene er en helg (fredag-søndag). 
Så jeg jobber på en måte hver tredje uke og hver tredje helg da. 
Og stillingen er hvilende, det er sjelden jeg sover på dagen. Jeg har hviletid mellom kl 00.00 og 06.00, og det er ikke alltid jeg får lagt meg med en gang, men det går greit. T har jo barnehagen, så jeg kan sove på dagen om jeg trenger det. 
Har mulighet til å ha T endel hjemme da, eller hvertfall veldig korte dager. 
Når han er i barnehagen kan jeg hvile, trene, ordne hjemme, handle og gjøre klar middag før jeg henter han, så det er veldig greit =) 
 
Vi har vært på svømmekurs for 2. gang nå i dag, og det er så moro!
Teodor storkoser seg og er allerede mye tryggere i vann! (Har nok også litt å gjøre med at vi har badet oftere i det siste). 
Jeg er så glad for at vi startet på det kurset =) 

Han begynner å merke savnet etter pappa'n nå, spør mye etter han og sier han savner han. Vi skulle egentlig maile han noen bilder fra helgen, men vi har ikke rukket det pga besøk og svømming. 
Håper vi får gjort det i morgen, for vi har 1 uke fri nå! =) 
Bortsett fra et møte jeg må på på tirsdag, har vi helt fri til jeg skal jobbe helgen igjen. 
På tirsdag kveld reiser vi da til søs i tr.heim og det blir så koselig!
Håper alle har hatt en fin helg!
 
Høres morsomt ut med svømming:) herlig når disse små som begynner å bli store koser seg og er trygge i vann. Altfor lenge siden vi har vært på bading - håper frøkna og pappan får en fast dag i uka framover! :) så får jeg og baby etterhvert slenge oss med innimellom:)

SÅ herlig at dere har fri begge to og tar dere en tur til Trondhjem, høres koselig ut! :) good tur:)

Bra her:) var på bursdagsfest i går - grudde meg litt på forhånd, men var koselig:)
Har fortsatt stooor struttende mage! Spent på når lille kommer ja... håper fullmånen har sin virkning:p! Er veldig klar for å hilse på:)
 
Det svømmekurset hørtes SÅ bra ut å få vært på Fru H! Drømmer om å lære Alma å svømme, men synes det er litt vanskelig å få det til for tida. Luna er så avhengig av meg foreløpig..Mannen min kommer relativt sent hjem fra jobb og er overlesset med ting han skulle ha gjort, så nei, det er ikke lett. Men vi får vel muligheten en gang:) 
Skjønner godt at Teodor savner pappaen: men så fint at dere finner på så mye gøy og at dere skal til Trondheim. Dagene går nok fort da! 
Vi var på åpen gård i går og så relativt nyfødte grisunger. Alma var igjen ENDA mer interessert enn sist, løp rundt og ville inn i fjøset flere ganger. Veldig fint. I dag har vi hatt en rolig dag hjemme, bl.a. lekt gjemsel (selv om Alma av og til glemmer hvem som skal gjemme seg og hvem som skal lete, he he. En gang ville hun at vi skulle gjemme oss alle sammen- men hvem skulle finne oss da? :)

Tuttelure: Jeg er så spent på deg, altså! Gleder meg til det begynner å skje ting!
 
Back
Topp