Skravletråd uke 9

Mindel

❤️ Storfamilien ❤️
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2022
♡Novemberhjerter 2025♡
Laget en ny tråd, jeg :)

Her er det vinterferie nå, så lite som skjer egentlig. Været er kjempe kjedelig, regner og ute er det is og ikke noe morsomt å være ute..

Testene øker raskt nå, har stoppet temping fra og med i dag, nå føler jeg ganske sikker på at det øker for nå, mer kan jeg ikke kontrollere :shy: var redd i starten at det ikke var nok, eller kom til å snu osv, men nå er det såpass sterkt at implantasjon må ha gått bra. Nå er neste punkt det kav gå galt på når hjerte skal begynne og slå, de er til helga nå :Heartred

Hvordan er uken for dere andre?

Veldig flott at testene blir sterkere!

Her er det jobb hele uken. Kjenner det begynner å bli tungt allerede med trøttheten, er helt kaputt når jeg kommer hjem :dead:

Hva jobber du med?

Ja, om jeg har noen symptomer, føler ikke det hehe, så er det evt ekstra trøtthet her og!

Jeg jobber ikke nå, så kan absolutt ikke klage.

Hva jobber du med?

Ja, om jeg har noen symptomer, føler ikke det hehe, så er det evt ekstra trøtthet her og!

Jeg jobber ikke nå, så kan absolutt ikke klage.
Har kontorjobb med mye møter, så skal bli spennende å skjule all gjespingen og småspisingen. Med forrige graviditet hadde vi hjemmekontor, og da kunne jeg skjule det i større grad :hilarious:

Så interessant! Har du pleid å ha mye symptomer i dine tidligere svangerskap?

Jeg har en hektisk uke med mye som skjer på jobb, toåring som ble syk (pappaen kan heldigvis være hjemme) og en dugnad etter jobb på torsdag.
Forrige svangerskap gikk uten noe symptomer egentlig men denne gangen merker jeg at jeg blir litt uvel i magen hvis jeg tillater meg å bli sulten :laughing002 Så jeg har kjøpt inn nøtter og frukt som jeg har liggende på jobb til nødstilfeller :p

Synes den snikende trøttheten har meldt sin ankomst, sovna akkurat på sofaen :shy:

Litt spent på hvordan det blir denne gangen med en liten mini som også trenger mamma. Kan ikke sove like fritt!

Har kontorjobb med mye møter, så skal bli spennende å skjule all gjespingen og småspisingen. Med forrige graviditet hadde vi hjemmekontor, og da kunne jeg skjule det i større grad :hilarious:

Så interessant! Har du pleid å ha mye symptomer i dine tidligere svangerskap?
Huff, ja, ikke like lett å skjule ting slik hehe. Har du mulighet til hjemmekontor nå og? Om det skulle vær nødvendig av andre årsaker relatert til svangerskapet?

Jeg har en hektisk uke med mye som skjer på jobb, toåring som ble syk (pappaen kan heldigvis være hjemme) og en dugnad etter jobb på torsdag.
Forrige svangerskap gikk uten noe symptomer egentlig men denne gangen merker jeg at jeg blir litt uvel i magen hvis jeg tillater meg å bli sulten :laughing002 Så jeg har kjøpt inn nøtter og frukt som jeg har liggende på jobb til nødstilfeller :p
Ja, tenk om dette blir helt annerledes svangerskap enn sist :bag: En erfaring jeg har ervervet meg som mor til flere barn, er at stress..alt som kroppen føler er stress, om det er trassige barn, kranglete ungdommer, reisevei, kveldsstell, gåing, handling osv.. Alle slike vanlige hverdagslige ting, det utløser stress/belastning, og dermed uggenhet :confused1:bag: Så tips om noen kommer dit med tid og stunder, lurt å roe ned, det kan gjøre det litt bedre i alle fall :Heartred

Huff, ja, ikke like lett å skjule ting slik hehe. Har du mulighet til hjemmekontor nå og? Om det skulle vær nødvendig av andre årsaker relatert til svangerskapet?
Jeg har to dager med hjemmekontor i uka nå, og har en veldig snill arbeidsgiver, så jeg tipper det skal gå helt fint med mer ved behov. Det er tross alt bedre for de enn at jeg ikke jobber. Men forrige svangerskap presset jeg meg til å jobbe, og det tror jeg forverret kvalmen. Som du skrev så fint i en annen post at stress påvirker formen. Denne gangen har jeg en 2 1/2 åring som trenger meg, så da kan jeg ikke holde på sånn igjen dersom jeg blir like dårlig.

Jeg har to dager med hjemmekontor i uka nå, og har en veldig snill arbeidsgiver, så jeg tipper det skal gå helt fint med mer ved behov. Det er tross alt bedre for de enn at jeg ikke jobber. Men forrige svangerskap presset jeg meg til å jobbe, og det tror jeg forverret kvalmen. Som du skrev så fint i en annen post at stress påvirker formen. Denne gangen har jeg en 2 1/2 åring som trenger meg, så da kan jeg ikke holde på sånn igjen dersom jeg blir like dårlig.
Ja, når tenker du fortelle arbeidsgiver?

Absolutt, å være gravid med en (eller flere) ved siden av hele annerledes enn når man ventet første :happy119

Ja, når tenker du fortelle arbeidsgiver?

Absolutt, å være gravid med en (eller flere) ved siden av hele annerledes enn når man ventet første :happy119
Jeg tenker å fortelle når det begynner å gå utover arbeidet og jeg ikke klarer å gjennomføre oppgavene mine på samme måte. Sist gang var det i uke 8 da kvalmen begynte og jeg gikk rett i gradert/full sykemelding periodevis. Så blir nok tidlig denne gangen også - nå påvirker trøttheten meg i større grad enn sist og fordi jeg ikke kan hente meg inn på ettermiddagene + reise inn på kontoret krever mer.

I dag har jeg takket ja til en ny stilling innad i jobben jeg er i, hvor jeg vil få personalansvar og mer ansvar generelt. Lite vet de at de må finne noen i vikariat for meg om noen mnd :hilarious: Føler meg litt «sleip» som ikke sier noe, men jeg kan jo ikke akkurat si noe så tidlig som nå, og dessuten så blir stillingen jeg har nå avviklet, så jeg har i grunn ingen andre valg :dead:

I dag har jeg takket ja til en ny stilling innad i jobben jeg er i, hvor jeg vil få personalansvar og mer ansvar generelt. Lite vet de at de må finne noen i vikariat for meg om noen mnd :hilarious: Føler meg litt «sleip» som ikke sier noe, men jeg kan jo ikke akkurat si noe så tidlig som nå, og dessuten så blir stillingen jeg har nå avviklet, så jeg har i grunn ingen andre valg :dead:
Næææ, så kult! Gratulerer :hello2:shy: klart du ikke kan si noe, du er vel knapt kommet til ikm? Men du kommer jo tilbake, sett i en lang karriere så er jo permisjon ikke veldig lenge. Men så kult! Grattis altså!

Næææ, så kult! Gratulerer :hello2:shy: klart du ikke kan si noe, du er vel knapt kommet til ikm? Men du kommer jo tilbake, sett i en lang karriere så er jo permisjon ikke veldig lenge. Men så kult! Grattis altså!
Tusen takk! :love7

Nei, litt for tidlig å si noe, håper å drøye til etter otul :shy: og jeg regner med de skjønner at det kan være en sjanse for at jeg blir gravid - jeg er tross alt i de glade 30-årene med en pode som nærmer seg to, og de vet jeg vil ha flere - det lyser jo «aktiv prøver» av meg:hilarious:

Gratulerer! Jeg begynte i ny stilling (samme arbeidssted) over nyttår og kjenner på det at det nå brukes mye ressurser på å få meg ferdig opplært og så skal jeg ut i perm. Men må si til meg selv herregud skjerp deg, det er om 8 måneder perm begynner og det er da bare en stakkar 8-9 måneder perm varer så i det store og hele arbeidslivet så er dette en veldig liten stund. :) Jeg tenker å si det rundt uke 12

Så gøy! Gratulerer ❤️❤️❤️ Du skal ikke ha dårlig samvittighet, den stillingen har du fortjent!

Back
Topp