Skravletråd uke 44

CaroVino

Betatt av forumet
Junilykke 2022
Vet ikke helt om det er noen vits i å lage skravletråd denne uka, da den i forrige uke fort dabbet av. Men her er det nå en skravletråd :happy:

Håper det går bra med dere!

Forrige uke var sinnsykt travel for meg :bag:
Hadde forberedelse av hyttetur (treff) oppå utmattelse, så hadde rett og slett ikke så mye tid til forumet :bag:
Skal bli bedre denne uka! :D
Har stått opp nå og var overraska over hvor lite kvalm jeg var. Svelga i meg vitaminer og allergimedisin så endra det seg :depressed:

Jeg skal på svangerskapskontroll i dag :D
Er i følge ul 8+6 i dag, så er nok ikke helt nødvendig med så tidlig, men jeg ønsker litt tettere oppfølging pga tidligere svangerskap :)

Ja, travelt her og, så døgnet hadde liksom nok timer når man har andre behov i tillegg til at det skjer masse :wacky:

Samme her - dagene flyr avgårde samtidig som de aldri har gått tregere. Skal på første UL i morgen hos fastlegen for å sjekke at hjertet til lille spiren banker. Jeg er så nervøs at jeg slet med å sove i natt. Allikevel er jeg ikke så veldig trøtt i dag og er brått redd for at de få symptomene jeg hadde (ømme pupper og trøtt/sliten) har forsvunnet og at vi får dårlige nyheter i morgen :nailbiting: Hadde aldri trodd en graviditet kunne medføre så mye usikkerhet :grumpy:

Samme her - dagene flyr avgårde samtidig som de aldri har gått tregere. Skal på første UL i morgen hos fastlegen for å sjekke at hjertet til lille spiren banker. Jeg er så nervøs at jeg slet med å sove i natt. Allikevel er jeg ikke så veldig trøtt i dag og er brått redd for at de få symptomene jeg hadde (ømme pupper og trøtt/sliten) har forsvunnet og at vi får dårlige nyheter i morgen :nailbiting: Hadde aldri trodd en graviditet kunne medføre så mye usikkerhet :grumpy:
Åh, godt sagt! Veldig overrasket over det jeg og. Tar jo alt fokus :hilarious:.

Desverre forsvinner ikke usikkerheten etter å ha hatt et par svangerskap :nailbiting: Jeg sjekket alltid papiret for blod på do :confused:

Utrolig synd at det skal være slik :nailbiting: Misunner virkelig de som klarer å slappe av og nyte svangerskapet.

Som egentlig er helt tullete, for man må jo ta utgangspunkt i at kroppen fikser dette, det er jo dette den er laget for.. Den vil være gravid :hilarious:

I dag kom endelig doppleren i posten! Hun sendte forrige mandag, men siden posten bare leveres av og til så tar det jo evigheter å få ting i postkassa.

Er relativt ny i forumet og har en milliard ting å gjøre på jobb, så kom aldri så langt at jeg fikk deltatt i skravletråden sist uke :laughing002 Tenkte jeg skulle være mer med denne uka og prøve å bli litt kjent med folk her inne, men så har jeg covid-relatert jobb, og nå begynner det å ta seg opp igjen, så får vel bare se hvor aktiv jeg har tid til å være her inne :laughing002

Her går dagene i jobb - spise - sove fortiden, så jeg har nesten ikke tid til forum :p Gleder meg sååå til denne trøttheten gir slipp. Kan ikke huske at det var så ille sist…

Jeg er så sykt heldig med fastlegen min :Heartred
Nå har ho vært med siden vi kastet p-pillene, men da jeg ba om henvisning til tidlig ul så var det null problem, ble nesten litt amper på mine vegne for at vi ikke får noe mer oppfølging og er så oppriktig glad på våre vegne :Heartred
Og i tillegg, så har legekontoret akkurat kjøpt seg ultralyd apparat :D
Så jeg har en fastlege som ikke har noe imot å snike til seg en kikk på svangerskapskontroller fremover :Heartred
Kanskje jeg slipper å farte til sykehuset for ul gjennom svangerskapet :Heartred

Gjør ikke så mye annet enn å jobbe, spise og sove (veldig urolig) her heller. Sliter veldig på jobb denne uken :meh: Prøver å få gått meg noen småturer hver dag, gåformen har forsvunnet helt, blir omtrent utslitt etter en halvtimes rolig gåing og oppoverbakker er rett og slett fæle nå.

Jeg skal på 1.svangerskapskontroll på fredag, og er da bare 7+3. Tenker selv at det er litt tidlig, men det var de på helsestasjonen som valgte tiden. Kanskje de vil ha meg tidlig inn pga første svangerskap, min alder og overvekt? Blir uansett spennende på fredag, har ikke vært med på sånt før. :hilarious:

Høres herlig ut med en god fastlege! :Heartred

Jeg skal på 1.svangerskapskontroll på fredag, og er da bare 7+3. Tenker selv at det er litt tidlig, men det var de på helsestasjonen som valgte tiden. Kanskje de vil ha meg tidlig inn pga første svangerskap, min alder og overvekt? Blir uansett spennende på fredag, har ikke vært med på sånt før. :hilarious:

Jeg hadde min første svangerskapskontroll da jeg var 6+3, og har også første svangerskap og overvekt, så det kan jo hende det ligger noe i det? Syns uansett det var godt å få snakke med en erfaren jordmor tidlig, da roa veldig mange av mine bekymringer seg betraktelig :) Lykke til på kontroll!

Jeg var også til samtaletime hos jordmor i uke 6+3. Var veldig godt å prate med noen om alle bekymringer, selv om jeg fortsatt er bekymra, men klarer å legge tankene litt bort nå :)
Fikk også ny time da jeg er i uke 9+1, i tillegg til at JM skulle sende henvisning til TUL pga mine bekymringer og at jeg hadde kjemisk forrige gang jeg fant ut jeg var gravid.

Jeg hadde min første svangerskapskontroll da jeg var 6+3, og har også første svangerskap og overvekt, så det kan jo hende det ligger noe i det? Syns uansett det var godt å få snakke med en erfaren jordmor tidlig, da roa veldig mange av mine bekymringer seg betraktelig :) Lykke til på kontroll!

Jeg var også til samtaletime hos jordmor i uke 6+3. Var veldig godt å prate med noen om alle bekymringer, selv om jeg fortsatt er bekymra, men klarer å legge tankene litt bort nå :)
Fikk også ny time da jeg er i uke 9+1, i tillegg til at JM skulle sende henvisning til TUL pga mine bekymringer og at jeg hadde kjemisk forrige gang jeg fant ut jeg var gravid.

Å, så fint at dere forteller om når dere var på svangerskapskontroll/samtaletime. Tror det blir fint å få snakke med JM, for jeg bekymrer meg masse, så kanskje hun har noen tips til hvordan jeg skal ha det litt lettere i hverdagen. Takk for lykkeønskning :happy:

Å, så fint at dere forteller om når dere var på svangerskapskontroll/samtaletime. Tror det blir fint å få snakke med JM, for jeg bekymrer meg masse, så kanskje hun har noen tips til hvordan jeg skal ha det litt lettere i hverdagen. Takk for lykkeønskning :happy:

For meg hjalp det hvertfall mye bare å få snakke med en profesjonell om de tingene jeg tenkte på, uten å måtte være redd for å si for mye eller sånne ting. Bare tømte ut alt jeg hadde i hodet av bekymringer :laughing002 Hun forklarte og tok seg god tid, og selv om at jeg er helsepersonell selv og selvsagt vet en god del av de tingene vi snakka om fra før, var det veldig godt å få ting forklart. Det blir noe anna når det er ens eget, og ikke et teoretisk foster i en lærebok.
Vi har også hatt to SA før, så hun skrev henv til TUL uten å diskutere. Var på TUL på fredag (8+3) og alt så fint ut, mini har det godt :Heartred Det var det jeg trengte for å virkelig ta det med ro. Har sovet så enormt godt i helga, tror ikke jeg har visst hvor stressa jeg har vært egentlig.

Puh! Det er et styr å være gravid :)

For meg hjalp det hvertfall mye bare å få snakke med en profesjonell om de tingene jeg tenkte på, uten å måtte være redd for å si for mye eller sånne ting. Bare tømte ut alt jeg hadde i hodet av bekymringer :laughing002 Hun forklarte og tok seg god tid, og selv om at jeg er helsepersonell selv og selvsagt vet en god del av de tingene vi snakka om fra før, var det veldig godt å få ting forklart. Det blir noe anna når det er ens eget, og ikke et teoretisk foster i en lærebok.
Vi har også hatt to SA før, så hun skrev henv til TUL uten å diskutere. Var på TUL på fredag (8+3) og alt så fint ut, mini har det godt :Heartred Det var det jeg trengte for å virkelig ta det med ro. Har sovet så enormt godt i helga, tror ikke jeg har visst hvor stressa jeg har vært egentlig.

Puh! Det er et styr å være gravid :)

Så bra at det hjalp med samtale og TUL :Heartred og helt nydelig at du har fått sovet godt etter å ha blitt kvitt litt stress!

Jeg håper kontrollen på fredag blir en god opplevelse med fine samtaler, er så redd for at det bare skal bli masse vektprat og kritikk slik at jeg gruer meg til fremtidige kontroller.

Uansett hvordan det går på fredag, så får jeg bare vente tålmodig på TUL om ca 2 uker. :happy093Det blir spennende :happy:

Back
Topp