Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hadde aldri trodd en graviditet kunne medføre så mye usikkerhet 
Åh, godt sagt! Veldig overrasket over det jeg og. Tar jo alt fokusSamme her - dagene flyr avgårde samtidig som de aldri har gått tregere. Skal på første UL i morgen hos fastlegen for å sjekke at hjertet til lille spiren banker. Jeg er så nervøs at jeg slet med å sove i natt. Allikevel er jeg ikke så veldig trøtt i dag og er brått redd for at de få symptomene jeg hadde (ømme pupper og trøtt/sliten) har forsvunnet og at vi får dårlige nyheter i morgenHadde aldri trodd en graviditet kunne medføre så mye usikkerhet
![]()
.
Tenkte jeg skulle være mer med denne uka og prøve å bli litt kjent med folk her inne, men så har jeg covid-relatert jobb, og nå begynner det å ta seg opp igjen, så får vel bare se hvor aktiv jeg har tid til å være her inne 
I dag kom endelig doppleren i posten! Hun sendte forrige mandag, men siden posten bare leveres av og til så tar det jo evigheter å få ting i postkassa.

Prøver å få gått meg noen småturer hver dag, gåformen har forsvunnet helt, blir omtrent utslitt etter en halvtimes rolig gåing og oppoverbakker er rett og slett fæle nå. 

Jeg skal på 1.svangerskapskontroll på fredag, og er da bare 7+3. Tenker selv at det er litt tidlig, men det var de på helsestasjonen som valgte tiden. Kanskje de vil ha meg tidlig inn pga første svangerskap, min alder og overvekt? Blir uansett spennende på fredag, har ikke vært med på sånt før.![]()
Jeg hadde min første svangerskapskontroll da jeg var 6+3, og har også første svangerskap og overvekt, så det kan jo hende det ligger noe i det? Syns uansett det var godt å få snakke med en erfaren jordmor tidlig, da roa veldig mange av mine bekymringer seg betrakteligLykke til på kontroll!
Jeg var også til samtaletime hos jordmor i uke 6+3. Var veldig godt å prate med noen om alle bekymringer, selv om jeg fortsatt er bekymra, men klarer å legge tankene litt bort nå
Fikk også ny time da jeg er i uke 9+1, i tillegg til at JM skulle sende henvisning til TUL pga mine bekymringer og at jeg hadde kjemisk forrige gang jeg fant ut jeg var gravid.

Å, så fint at dere forteller om når dere var på svangerskapskontroll/samtaletime. Tror det blir fint å få snakke med JM, for jeg bekymrer meg masse, så kanskje hun har noen tips til hvordan jeg skal ha det litt lettere i hverdagen. Takk for lykkeønskning![]()
Hun forklarte og tok seg god tid, og selv om at jeg er helsepersonell selv og selvsagt vet en god del av de tingene vi snakka om fra før, var det veldig godt å få ting forklart. Det blir noe anna når det er ens eget, og ikke et teoretisk foster i en lærebok.
Det var det jeg trengte for å virkelig ta det med ro. Har sovet så enormt godt i helga, tror ikke jeg har visst hvor stressa jeg har vært egentlig. For meg hjalp det hvertfall mye bare å få snakke med en profesjonell om de tingene jeg tenkte på, uten å måtte være redd for å si for mye eller sånne ting. Bare tømte ut alt jeg hadde i hodet av bekymringerHun forklarte og tok seg god tid, og selv om at jeg er helsepersonell selv og selvsagt vet en god del av de tingene vi snakka om fra før, var det veldig godt å få ting forklart. Det blir noe anna når det er ens eget, og ikke et teoretisk foster i en lærebok.
Vi har også hatt to SA før, så hun skrev henv til TUL uten å diskutere. Var på TUL på fredag (8+3) og alt så fint ut, mini har det godtDet var det jeg trengte for å virkelig ta det med ro. Har sovet så enormt godt i helga, tror ikke jeg har visst hvor stressa jeg har vært egentlig.
Puh! Det er et styr å være gravid![]()
og helt nydelig at du har fått sovet godt etter å ha blitt kvitt litt stress!
Det blir spennende