Skravletråd uke 21

Jeg stekte spekeskinke i panna i dag. Hadde så innmari lyst på asparges med spekeskinke, hollandaise og pinjekjerner. Det funka forsåvidt det. Blei jo naturligvis fryktelig salt, men stilnet lysten litt iallefall. :)

DET hørtes snadder ut!!! :D

Syns det var VELDIG godt med masse sylteagurk og leverpostei i går. På skive. Seier egentlig

Hvordan takler dere varmen? Har fri i dag og la meg optimistisk ut i sola. Etter 45 litt ubehagelige minutter ga jeg opp og la meg i skyggen:hilarious: Litt spent på hvordan det blir på ferie på Mallorca i juli:hungover: Får ligge og duppe i barnebassenget med 2-åringen:D
Holder meg i skyggen!

Dere som har vært hos jordmor. Fikk dere høre hjertelyden? Skal i morgen, er 15+1

Dere som har vært hos jordmor. Fikk dere høre hjertelyden? Skal i morgen, er 15+1

Jeg fikk ikke det, dessverre [emoji53]
Jordmor sa det var rutine å ikke høre før etter uke 24.
Om hun hadde forsøkt og ikke funnet noe sa hun at da måtte hun tatt affære og kontaktet sykehuset. Som igjen ville sagt at det var for tidlig å lete etter den.
Synes det var kjipt.. men heldigvis ikke så lenge til oul [emoji4] 12 dager!

Jeg var hos jordmor 16+5 og fikk høre hjertelyden. Hun advarte meg om at den kunne være vanskelig å finne, men ville veldig gjerne prøve. Hos legen i uke 12 sa legen at rutinen sa at de ikke skulle gjøre det før uke 16. Høres ut som det er mye forskjellig rutiner:eek: Ja ja, var veldig stas og betryggende. Tiden går så langsomt mot OUL og det føles liksom ikke helt virkelig før jeg får sett eller hørt noe:joyful:

Fikk høre hjertelyden hos jordmor 12+6 om vi lovte å ikke bli bekymra dersom hun ikke fant den :-)

15+0 sjekket hun ikke hjertelyden, men hun hadde ultralyd så vi fikk se at hjertet slo og at lille sprell bevegde seg. :)

Noen som ikke har fått time til ul enda? Var innom legekontoret på fredag og det er glemte å sende henvisning. Legen min var ikke på jobb så henvisning blir ikke sendt før tidligst i morgen. Er 15+5 i dag etter tul og 14+6 i følge menstermin. Noen som vet om det er noen regler for det seneste man skal ha ul? I skrivet jeg fikk fra jm står det uke 18, men tviler på jeg får innen da...

Noen som ikke har fått time til ul enda? Var innom legekontoret på fredag og det er glemte å sende henvisning. Legen min var ikke på jobb så henvisning blir ikke sendt før tidligst i morgen. Er 15+5 i dag etter tul og 14+6 i følge menstermin. Noen som vet om det er noen regler for det seneste man skal ha ul? I skrivet jeg fikk fra jm står det uke 18, men tviler på jeg får innen da...
Jeg har fått i uke 19. Men vet andre har så sent som uke 20.

Sist hadde jeg 20+0 eller 20+2, så det var tydeligvis greit.

• Liker
Reactions: Frk
Ved sen ultralyd øker sjansen for å se om noe er galt. Men fosteret er også kommet såpass langt at de ikke utvikles likt lenger så termin kan bli litt feil. Men for de fleste har ikke det noe å si :)

Regler for ultralyd er at den ordinære skal utføres fra 17+0 til 21+6

Kan lete etter kulde, leste det i en artikkel i et legetidsskrift (mener jeg) ang kritikk av at mange fikk for sen oul. Det var altså ikke for sent i forhold til reglene.

Regler for ultralyd er at den ordinære skal utføres fra 17+0 til 21+6

Kan lete etter kulde, leste det i en artikkel i et legetidsskrift (mener jeg) ang kritikk av at mange fikk for sen oul. Det var altså ikke for sent i forhold til reglene.

Takk for svar, da får jeg bare vente å se når jeg får. Var inne å sjekket min helse i kveld og foreløpig ingen henvisning enda så spørs om jeg ikke må ringe ned om det ikke viser i morgen heller.

Ved sen ultralyd øker sjansen for å se om noe er galt. Men fosteret er også kommet såpass langt at de ikke utvikles likt lenger så termin kan bli litt feil. Men for de fleste har ikke det noe å si :)
Får håpe det ikke går for lang tid. Vil jo helst beholde termin fra tul og ikke tilbake til menstermin pga vanskelig å sette

Får håpe det ikke går for lang tid. Vil jo helst beholde termin fra tul og ikke tilbake til menstermin pga vanskelig å sette
Er det stort sprik mellom terminene?

Back
Topp