Skravletråd uke 21

Takk men jeg fant i dag. Tror de bare har slutta å ta inn så mye.

Begredelige greier, er jo nesten ikke mat. Føler de har krympet menyen betraktelig! Smaker helt OK, men det er ikke ordentlig sushi
Har kun spist sushi når pappa har laget det og sashimi( han var sammen med en japaner i mange år og var også i japan) Akkurat sushi er jeg skeptisk til om det ikke er helt ferskt. Derfor jeg ikke har kjøpt på vanlig matbutikk. Bra du fant det til slutt[emoji106] [emoji10]

Jeg ringte sykehuset for å prøve, og skulle bli oppringt av jordmora som utfører ul (er det virkelig vanlig at det bare er én som gjør sånt?) og fikk også beskjed om at det bare ble utført ultralyder på torsdager hos henne. Er dét virkelig vanlig? ...
Her i Lofoten er det nok bare Toril som utfører oul ja, og kun torsdager :hilarious: sånn har det vært i de siste 10 årene:)

Iiiih, I dag hadde jeg første time hos jordmor. Hyggelig og stor stas. Enda mer stas blei det når hun fisket frem et lite ultralydapparat :D Pga kvaliteten, og en liten mageboer som ikke var så lysten på å spre beina, var det ikke enkelt å se kjønn, men hun ville tippe på jente. Enten det eller en heller dårlig utstyrt gutt :hilarious: Jordmor var like nysgjerrig som oss, så hun holdt på en stund for å få et godt bilde. Kjempegøy!

Å:Heartred Jeg skal på første kontroll hos jordmor til fredag. Utrolig spent og litt bekymra for at alt er bra. Ingen grunn til det da… Skal bli godt å høre hjertelyden, tror ikke hun har noe miniultralydapparat gitt. Hørtes jo veldig gøy ut!

Har kun spist sushi når pappa har laget det og sashimi( han var sammen med en japaner i mange år og var også i japan) Akkurat sushi er jeg skeptisk til om det ikke er helt ferskt. Derfor jeg ikke har kjøpt på vanlig matbutikk. Bra du fant det til slutt[emoji106] [emoji10]

Sjekker pakkedatoen og så lenge den er dagens eller gårsdagens så tenker jeg det er greit. De står temmelig kaldt.

Forresten så har jeg nå brukt en time på YouTube og skal prøve igjen på kjøkkenet. I morgen med crabsticks. Det burde i hvertfall være innafor :D

Men altså, slutten av uke 20 - dvs 19+4/5/6 sant? Det er ikke noe stort problem. Evt termin feilbedømming 1-2 dager er visst der verste som kan skje, evt organer og diverse er jo mer velutvikla senere og vil kunne friskmeldes med større sikkerhet. Det er egentlig kun dersom det er noe alvorlig galt (huff det skjer men huff ikke tenk på det!) Og svangerskapet må vurderes avbrutt at det er verst. Da har man kortere tid mot abortfristen på 23 uker
Nei, slutten av uke 20. Altså 20+4.. Teller ikke "frem i tid" her i hus :rolleyes: Og nei, det er jo egentlig ikke noe problem med mindre noe er galt som du sier, men jeg syns det er seint siden jeg er så utålmodig og de to "tidligultralydene" har vært så sprikende på terminberegning. Første sa jeg var 2-3 uker kortere enn jeg antok basert på menstermin, mens den andre sa under 1 uke kortere enn menstermin.. Jeg vil vite mer konkret, samt vite kjønn :oops:

Her i Lofoten er det nok bare Toril som utfører oul ja, og kun torsdager :hilarious: sånn har det vært i de siste 10 årene:)

Så kjedelig, men så lite overraskende... Skal vel bare være glad man fortsatt får lov å føde her :p

Nei, slutten av uke 20. Altså 20+4.. Teller ikke "frem i tid" her i hus :rolleyes: Og nei, det er jo egentlig ikke noe problem med mindre noe er galt som du sier, men jeg syns det er seint siden jeg er så utålmodig og de to "tidligultralydene" har vært så sprikende på terminberegning. Første sa jeg var 2-3 uker kortere enn jeg antok basert på menstermin, mens den andre sa under 1 uke kortere enn menstermin.. Jeg vil vite mer konkret, samt vite kjønn :oops:

Så kjedelig, men så lite overraskende... Skal vel bare være glad man fortsatt får lov å føde her :p
Så absolutt... :( det er jo ren fødestue så man skal jaggu føle seg beæret for å ikke bli sendt til Bodø/Stokmarknes. Men att man ikke kan ta bedre vare på de gravide/fødende som virkelig vil være her er sårt. Ble sendt til Stokmarknes sist , siden det var sommerstengt her... jeg var DRITNERVØS for ny plass og ukjente mennesker men fader for ett flott sykehus og hærlig personale!!:)

Ja det skjønner jeg veldig godt at du vil ha en konkret termin. Mine tidlige ultralyder har sprikt litt. Første to sa termin 3. Og 4. Desember. Menstermin er 2. Desember men jeg tror jeg har hatt tidlig El. De to neste (hhv uke 12 og 13) estimerer termin til 30. Og 28. november.

Jeg velger å stole på den ultralydoperatøren som har satt min termin tidligere og bommet med hhv 1 og 2 dager. Det er også den terminen de på klinikken har foretrukket fremfor Oul termin.

Last edited:
Ja det skjønner jeg veldig godt at du vil ha en konkret termin. Mine tidlige ultralyder har sprikt litt. Første to sa termin 3. Og 4. Desember. Menstermin er 2. Desember men jeg tror jeg har hatt tidlig El. De to neste (hhv uke 12 og 13) estimerer termin til 30. Og 28. november.

Jeg velger å stole på den ultralydoperatøren som har satt min termin tidligere og bommet med hhv 1 og 2 dager. Det er også den terminen de på klinikken har foretrukket fremfor Oul termin.
Men en ting er bra sikkert ,att baby kommer når h×n kommer :hilarious: er verre når det begynner å bli en sprik på 14 dager mellom antatte termindatoer:)

Men en ting er bra sikkert ,att baby kommer når h×n kommer :hilarious: er verre når det begynner å bli en sprik på 14 dager mellom antatte termindatoer:)

Ja da må jo noen bare slå igjennom noe som er sikrere enn de andre. Tidlig ultralyd pleier jo å være mest korrekt (pga mindre variasjon i vekst i begynnelsen) dersom den er utført av dyktig personell

Ja da må jo noen bare slå igjennom noe som er sikrere enn de andre. Tidlig ultralyd pleier jo å være mest korrekt (pga mindre variasjon i vekst i begynnelsen) dersom den er utført av dyktig personell
Jeg har kun vært borti jordmødre/gyn som går ut ifra oul termin.. selv i uke 36 med minstemann var jeg på ul, å fikk vite att han låg under 1% i vekst å sikkert ikke var så langt på vei som antatt.. jeg viste eggløsningsdato å nøyaktig når han ble unnfanget:p
Han kom på termin,med sine 4665g og 54 cm.. så hvordan han da kunne være for liten i forhold til termindato skjønner ikke jeg.

Hvordan takler dere varmen? Har fri i dag og la meg optimistisk ut i sola. Etter 45 litt ubehagelige minutter ga jeg opp og la meg i skyggen:hilarious: Litt spent på hvordan det blir på ferie på Mallorca i juli:hungover: Får ligge og duppe i barnebassenget med 2-åringen:D

Hvordan takler dere varmen? Har fri i dag og la meg optimistisk ut i sola. Etter 45 litt ubehagelige minutter ga jeg opp og la meg i skyggen:hilarious: Litt spent på hvordan det blir på ferie på Mallorca i juli:hungover: Får ligge og duppe i barnebassenget med 2-åringen:D

Holder meg i ro i skyggen så langt det lar seg gjøre. Koker nok der. :hilarious: blitt brun i panna, men regner ikke med noe særlig farge på resten av kroppen :hilarious:

Jeg har sittet med beina i en balje med kaldt vann de siste dagene. Det hjelper men jeg er spent på hvordan huden på føttene mine kommer til å se ut etterhvert :hilarious:

Igår kjente jeg tydelig bevegelse for første gang og idag var jeg hos jordmor og fikk høre hjertelyden for første gang[emoji7] Alt ble plutselig mer virkelig! Skummelt og deilig på samme tid [emoji85][emoji173]️

Har så innmari lyst på eggerøre og spekeskinke :hilarious: For første gang på en halv evighet har jeg lyst på noe, og spekeskinke er nei :hilarious:

Har så innmari lyst på eggerøre og spekeskinke :hilarious: For første gang på en halv evighet har jeg lyst på noe, og spekeskinke er nei :hilarious:

Jeg stekte spekeskinke i panna i dag. Hadde så innmari lyst på asparges med spekeskinke, hollandaise og pinjekjerner. Det funka forsåvidt det. Blei jo naturligvis fryktelig salt, men stilnet lysten litt iallefall. :)

Back
Topp