Skravletråd?, trøndermammaer

Hei trøndermammaer:)
Jeg ble 30 år i slutten av februar.  Bor i Trondheim men kommer fra Rygge i Østfold.  Er gravid for første gang. Er 14+5 i dag og har foreløbig termin 21 oktober. Får vel vite sikkert på ordinær UL den 23 mai:D:D Gleder meg veldig!!!
 
Sist møtte jeg flest gjennom treff vi organiserte her på BV :-)

maysy skrev:
Hei! 
Det er ingen av dere som kjenner til grupper hvor gravide kan samles i området Trondheim- Stjørdal? 
Ville så gjerne møtt andre gravide, fått høre andres erfaringer, råd osv...


 
Har også vært på ultralyd, men fikk ikke sett så mye. De tok vaginal ul i uke 15, noe jeg synes er rart da fosteret er stort nok til å synes med utvendig ul. Uansett herlig å vite at den lille i magen har det bra :-) Skal på ordinær ul i uke 19, og da får vi vite kjønn. Det blir enda mer spennende !
 


maysy skrev:
Hei! 
Det er ingen av dere som kjenner til grupper hvor gravide kan samles i området Trondheim- Stjørdal? 
Ville så gjerne møtt andre gravide, fått høre andres erfaringer, råd osv...



Det vanlige er jo at man får telefon fra helsesøster etter fødsel, og får tilbud om å bli med i barselgruppe. ( de som har født i samme tidsrom kan da danne ei nettverksgruppe). Slik er det her i hvertfall :-) Men ingenting i veien for at man kan arrangere og planlegge treff via bv også :-) jeg flytter snart til Stjørdal/Malvik og kjenner ingen der. Så kan godt tenke meg å bli kjent med flere som venter baby :-)
 


MillaKaroline skrev:


maysy skrev:
Hei! 
Det er ingen av dere som kjenner til grupper hvor gravide kan samles i området Trondheim- Stjørdal? 
Ville så gjerne møtt andre gravide, fått høre andres erfaringer, råd osv...



Det vanlige er jo at man får telefon fra helsesøster etter fødsel, og får tilbud om å bli med i barselgruppe. ( de som har født i samme tidsrom kan da danne ei nettverksgruppe). Slik er det her i hvertfall :-) Men ingenting i veien for at man kan arrangere og planlegge treff via bv også :-) jeg flytter snart til Stjørdal/Malvik og kjenner ingen der. Så kan godt tenke meg å bli kjent med flere som venter baby :-)



Hvor i malvik skal du flytte? Jeg er fra malvik, bor i trondheim og foreldrene mine bor i Stjørdal :)
 


Skruf skrev:


MillaKaroline skrev:


maysy skrev:
Hei! 
Det er ingen av dere som kjenner til grupper hvor gravide kan samles i området Trondheim- Stjørdal? 
Ville så gjerne møtt andre gravide, fått høre andres erfaringer, råd osv...



Det vanlige er jo at man får telefon fra helsesøster etter fødsel, og får tilbud om å bli med i barselgruppe. ( de som har født i samme tidsrom kan da danne ei nettverksgruppe). Slik er det her i hvertfall :-) Men ingenting i veien for at man kan arrangere og planlegge treff via bv også :-) jeg flytter snart til Stjørdal/Malvik og kjenner ingen der. Så kan godt tenke meg å bli kjent med flere som venter baby :-)



Hvor i malvik skal du flytte? Jeg er fra malvik, bor i trondheim og foreldrene mine bor i Stjørdal :)


Malvik her også :)
 
Jeg er 27 år fra Trondheim. Har en gutt født i aug. 2010 og har termin nå 05.10.
Trodde jeg hørte hjemme i september-gruppa, men på UL i dag ble jeg satt hele 9(!) dager tilbake (noe jeg forøvrig ikke får til å stemme i det hele tatt), så da detter jeg inn i Oktober-gruppa, gitt! 
 
Også Malvik. Tenkte mest på om det finnes noen tilbud før fødsel da...
Men blir gjerne med på treff med andre herfra.
 
Ha ha, jeg lurer på en ting!
Skriver dere vanligvis på bokmål? Det slo meg at ingen skrev på trøndersk til tross for at dette er en tråd for trøndere ;-)
Jeg skriver ikke på dialekt til vanlig, hva med dere andre?
 
Jeg er fra Trondheim. 25 år. Første gang til meg. Er også interessert i å møte andre gravide her. Spesielt fordi jeg nå er sykemeldt og sikkert kommer til å være det en stund framover. Da er det jo hyggelig å ta en tur på kafé eller noe :)

Toneliza: Tenkte faktisk på det samme ;) Men jeg skriver konsekvent på bokmål. Kanskje ikke så rart med tanke på at jeg underviser i norsk ;p
 
Bor på Stjørdal,men jobber i Trondheim.30 år i juni ("perfekt" måte å ferie den på) og har en gutt som fyller 3 år i mai.Hadde egentlig satsa på termin i mai-aug (liker årstida),men "bommet" litt kan en si.Skal ikke klage da og er utrolig glad for at jeg har mulighet til å bli gravid igjen,foreløpig termin er 9.oktober!
 
Æ skriv ofte trøndersk når æ skriv t goe vænna, men prøve å hold mæ t bokmål her. Trøndersk e sykt harry!! :D Hahaha! Gå bort ditt spøkels, æ pul'itj for småpæng. Nei huff, mitt første og siste innlegg på bartedialekta. Føler av en eller annen grunn at folk vil få et helt annet inntrykk av meg hvis jeg skriver på dialekt.
 
Skulle forresten bestille meg time til jordmor i dag, og på min helsestasjon har de felles møte/treff i mai for de som har termin rundt samme tid som meg. Hun sa det skulle vare to timer og at det var for å prate om livsstil under svangerskapet, diskusjoner, spørsmål, tips og råd and so on. Syns det hørtes ut som et bra tilbud :) Vet ikke om dette er noe de har på de andre h.stasjonene i byen?!
 
Ha ha, er enig i at trøndersk er superharry! :-D

Skruf skrev:
Æ skriv ofte trøndersk når æ skriv t goe vænna, men prøve å hold mæ t bokmål her. Trøndersk e sykt harry!! :D Hahaha! Gå bort ditt spøkels, æ pul'itj for småpæng. Nei huff, mitt første og siste innlegg på bartedialekta. Føler av en eller annen grunn at folk vil få et helt annet inntrykk av meg hvis jeg skriver på dialekt.


 


Skruf skrev:


MillaKaroline skrev:


maysy skrev:
Hei! 
Det er ingen av dere som kjenner til grupper hvor gravide kan samles i området Trondheim- Stjørdal? 
Ville så gjerne møtt andre gravide, fått høre andres erfaringer, råd osv...



Det vanlige er jo at man får telefon fra helsesøster etter fødsel, og får tilbud om å bli med i barselgruppe. ( de som har født i samme tidsrom kan da danne ei nettverksgruppe). Slik er det her i hvertfall :-) Men ingenting i veien for at man kan arrangere og planlegge treff via bv også :-) jeg flytter snart til Stjørdal/Malvik og kjenner ingen der. Så kan godt tenke meg å bli kjent med flere som venter baby :-)



Hvor i malvik skal du flytte? Jeg er fra malvik, bor i trondheim og foreldrene mine bor i Stjørdal :)



Vi vet ikke ennå. Skal selge huset vårt først, og forhåpentlig finne en leiebolig i Malvik/Stjørdal området. Vet du om noen som leier ut, så gjerne tips meg :-)) vi er to voksne, snart to barn og tre hunder! En hel skokk :)
 
Æ skriv itj vanligvis på trøndersk heller, men æ ælske dialekte, hehe. E opprinnelig nordmøring, men vi e jo skaptrøndera da. På herre forumet får æ hold mæ te bokmål. Har budd i nord Trøndelag nånn år nu og plukka opp festlige ord og uttrykk. Du må itj fårra nåless, æ e matinj, sopinj, herre vart lite hælvskummelt osv :-)
 


wimza82 skrev:
Bor på Stjørdal,men jobber i Trondheim.30 år i juni ("perfekt" måte å ferie den på) og har en gutt som fyller 3 år i mai.Hadde egentlig satsa på termin i mai-aug (liker årstida),men "bommet" litt kan en si.Skal ikke klage da og er utrolig glad for at jeg har mulighet til å bli gravid igjen,foreløpig termin er 9.oktober!



Grattis med baby i magen og ny termin :-) jeg har termin en dag etter deg :) Fylte 30 i januar, og ble mor for første gang i fjor. Kjempefin alder å bli mamma synes jeg. Vet du tilfeldigvis av noen som skal leie ut hus i stjørdalsområdet? Vi skal flytte, og er på utkikk etter leiebolig i Stjørdal/malvik området :)
 


wimza82 skrev:
Bor på Stjørdal,men jobber i Trondheim.30 år i juni ("perfekt" måte å ferie den på) og har en gutt som fyller 3 år i mai.Hadde egentlig satsa på termin i mai-aug (liker årstida),men "bommet" litt kan en si.Skal ikke klage da og er utrolig glad for at jeg har mulighet til å bli gravid igjen,foreløpig termin er 9.oktober!



Grattis med baby i magen og ny termin :-) du har termin dagen før meg forresten :)
 
Dere som bor i Stjørdal/Malvik : Vi skal flytte rundt juni( kommer litt an på når huset blir solgt), og vi leter etter leiebolig i Stjørdal/Malvik området. Har ikke noe nettverk der, så jeg vil gjerne bli kjent med flere mammaer i området :) Ps. Hvis noen vet av noen som vet av noen som skal leie ut bolig, blir jeg veldig glad for tips :-))
 
hei, sjekka finn, det er noen hus i Malvik/Stjørdal der, ligger på 8000-13000 pr måned for dem, leilighetene som var her så små ut, men om jeg hører noe kan jeg si i fra...
 
Back
Topp